www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۰۰ 1397/08/15

درخشان: جودو ایران به جایگاه شایسته خود بازگشت

رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: خوشبختانه با موفقیت‌هایی که به دست آمد و اتفاقاتی که رخ داد، جودوی ایران دوباره برگشت به جایگاهی که شایسته آن بود و شاید شایستگی آن می‌تواند بیشتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری فارس ، مجمع فوق العاده فدراسیون جودو روز(شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو استعفا داد تا بدین ترتیب یکی دیگر از روسای بازنشسته فدراسیون های ورزشی از سمت خود کناره گیری کند. بالافاصله در مجمع از سوی داور زنی محمدرضا عمادی عضو هیات رئیسه فدراسیون جودو به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد تا فضای انتخابات برای رئیس آینده را آماده کند.

– در طول دو سال گذشته که به عنوان رئیس فدراسیون جودو فعالیت می‌‌کردید، آیا به اهداف خود در راستای رشد و توسعه جودو در طول این دو سال رسیدید؟

ما بعضی از اهدافی را که تعقیب می‌‌کردیم و یا داشتیم؛ توانستیم به مرحله اجرا درآوریم، شاید مهمترین آن این بود که یک فضایی تقریبا کاری درست کنیم و به جای فضای تنش، یک آرامشی در جودو به وجود بیاید، هیأت‌ها در کنار فدراسیون باشند که خدا را شکر اینطور هم شد.

– پس از شرایط و پیشرفت جودو راضی هستید؟

آن چیزی که روز اول آمدنم گفتم، این بود که جودوی ایران یک جوری تحقیر شده است و کسی به ایران به چشم یک تیم در حد اعتنا نگاه نمی‌کند، اما خوشبختانه با موفقیت‌هایی که به دست آمد و اتفاقاتی که رخ داد، جودوی ایران دوباره برگشت به جایگاهی که شایسته آن بود و شاید شایستگی آن می‌تواند بیشتر باشد. آخرین مسابقاتی که ما شرکت کردیم مسابقات جهانی بود و در حال حاضر در رنکینگ‌ جهانی، جودی ایران به عنوان جودوی سطح بالا و یک تیم قوی مطرح است. توانستیم یک مقداری آن ضایعه‌ای که ما ظرف سالیان مختلف تحمل کرده بودیم را برگردانیم، البته کارهای دیگری را ما در فدراسیون به دنبالش بودیم که جسته و گریخته انجام شد.

– منظورتان چه کارهایی است؟

بحث استعدادیابی بود که تا یک حدودی توانستیم کارهایی را انجام دهیم، اما به نظرم نتوانستیم آن آمال و آرزوهایی را که داشتیم برآورده کنیم، در مورد بانوان به همین ترتیب، من یکی از اهدافم این بود که جودوی بانوان را تقویت کنم، آنها را بالا بکشم، اما خب شرایط اجازه نداد و یک مقدار شرایط مالی که این اواخر به وجود آمد، ما را در تنگنا گذاشت، در زمینه داوری خوشبختانه تغییرات خوبی داشتیم و یک مقدار به روز شدیم، استفاده از فرصت‌های بین‌المللی که در جودوی دنیا وجود داشت، چه از نظر مالی و چه از نظر برنامه‌ای تا یک حدود زیادی محقق شد. ما موفق شدیم ماهانه از فدراسیون جهانی جودو پول دریافت کنیم،‌ دوره‌ها را با هزینه‌های آنها برگزار کنیم، مثل دوره داوری،‌ دوره مربیگری و این را در دستورکار برای آینده نیز داشتیم. در هر صورت یک مجموعه‌ای بود که از تلاش‌هایی که صورت گرفت، اما نقطه عطف آن این بود که جودوی ایران آن آرامشی را که برای کار و پیشرفت احتیاج داشت تقریبا به دست آورد، ان‌شاءالله این را دوستان قدر بدانند و به همین روند پیش بروند.

– پس در حال حاضر آرامش در جودو حاکم است

در اغلب موارد و یا به عبارتی در تمام موارد ما رشد داشتیم اما رشد آنها همسان نبود، در بعضی‌ها خیلی پیشرفت ما بهتر بود و در بعضی‌ها کمتر بود، در مجموع، جودوی ایران به نسبت دوره قبل پیشرفت چشمگیری داشته و ما مسابقات مختلفی را اگر تعقیب کنید، برگزار کردیم، آرامشی که در جودو است و تمام اینها نشان‌دهنده همین موضوع است که جودو در حال پیشرفت است.

– به عنوان رئیس افتخاری آیا حاضرید تجربیات خود را در آینده در اختیار فدراسیون نشینان قرار دهید؟

صددرصد این کار را می‌کنم، دوره‌های قبل هم واقعا علاقمند بودم، البته شرط اول آن است که در حقیقت مسئولان قانونی فدراسیون تمایل داشته باشند و بخواهند، چون ما در دوره‌هایی هم بود که میخواستیم کمک کنیم اما مسئولان زیاد علاقه‌ای به استفاده از تجربیات ما نداشتند، اما حتما در آینده اگر دوستانی که مسئولیت دارند، بخواهند من چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی حتما با تمام توان کمک خواهم کرد.

– و صحبت پایانی شما…

خیلی خوشحالم که آمدم و یک وظیفه‌ بود، بالاخره جودو در شرایطی بود که آمدم دو سال کار کردم و حالا خوشحال هستم که در یک شرایطی آرام، بدون حاشیه می‌روم، گرچه بعضی‌ها نامهربانی کردند و آنها را به خدا می‌سپارم، آنها ما را متهم کرده بودند که به دنبال تعلیق این رشته هستم، اما در هر صورت توانستم که دو سال خدمت کنم، حالا هم بر اساس قانون مملکتم بدون اینکه فدراسیون و رشته مورد علاقه من کوچکترین لطمه‌ای ببیند و حرف و حدیثی باشد، آن را ترک می‌ کنم، الان خیلی خوشحال هستم که این تغییر و تحول انجام شده و خیلی هم به آینده امیدوارم. آرزوی من این است کسانی که روی کار می‌آیند حتما این مسیر پیشرفت را ادامه دهند. از همه کسانی که در این مدت بالاخره به ما کمک کردند تشکر می‌کنم، از همه آنها هم که ما نتوانستیم کاری کنیم عذرخواهی می‌کنم، ان‌شاءالله ما را حلال کنند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید