www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۳۴ 1398/01/25

آشوری: تاریخ مصرفم در کاراته تمام شده و می‌روم/ حیدر فرمان اجازه حذف کاراته را نمی‌دهد

دبیر فدراسیون کاراته در واکنش به اینکه گفته می‌شود از کاراته می‌خواهد برود گفت: بله! واقعاً خسته شده‌ام و تاریخ مصرفم در کاراته تمام شده و باید فضا را به جوان‌ها بدهم.

محسن آشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که از اواخر اسفند ماه زمزمه عدم اعزام تیم‌های ملی جوانان امید در بخش پسران و دختران به مالزی به گوش می‌رسیدو این روزها نیز این موضوع به صورت جدی اعلام شده است آیا تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند یا خیر، گفت: تا مجوز شورای برون‌مرزی را نگیریم نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم مجوز اعزام تیم‌های ملی جوانان و امید را برای اعزام به مالزی بگیریم.  ضمن اینکه هزینه‌های سفر به این رقابت‌ها خیلی زیاد است چون تعداد نفرات اعزامی به مالزی زیاد است نزدیک به یک میلیارد تومان برای این سفر باید هزینه کنیم. این هزینه در حالی است که ما در شرایط خوب اقتصادی قرار نداریم. به هر حال شرایط باید طوری مهیا شود که فدراسیون از پس هزینه‌های آن بر بیاید. ما هنوز بودجه فدراسیون را نگرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا خبرهای خوبی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه کاراته از بازی‌های آسیایی حذف نمی‌شود آیا شما در مورد این موضوع خبرهای خوبی دارید یا  خیر،‌ عنوان کرد: با حیدر فرمان تماس گرفتم او مدیر برگزاری بازی‌های آسیایی است ضمن اینکه حیدر فرمان کویتی است و کویت هم با توجه به اینکه همیشه در بازی‌های آسیایی یک و دو مدال طلا به دست آورده این موضوع برای آنها بسیار حائز اهمیت است. حیدر فرمان در صحبت‌های خود اعلام کرد که من اجازه نمی‌دهم این اتفاق صورت بگیرد.

دبیر فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: شیخ احمد رئیس شورای عالی المپیک آسیا است او هم اتفاقاً کویتی است به هر حال با این مسئولیت‌هایی که آنها دارند در مجموع فکر نمی‌کنم اتفاقی صورت بگیرد. به هر حال کویتی‌ها تصمیم‌گیرنده و ذی‌نفع هستند. ضمن اینکه حذف کاراته از بازی‌های آسیایی را آنها باید بگیرند اینکه صرفاً چینی‌ها به عنوان میزبان نظر خود را اعلام کردند این طور نیست که کاراته بخواهد از بازی‌های آسیایی حذف شود.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی کاراته برای حضور در چهارمین مرحله لیگ جهانی مراکش چه زمانی اعزام می‌شود، اظهار داشت:‌ سه‌شنبه تیم راهی مراکش می‌شود خوشبختانه تیم شرایط خوبی دارد و ما تمام نفرات را به این رویداد که جزء مسابقات کسب سهمیه المپیک است اعزام می‌کنیم و هیچ مشکلی برای اعزام نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که باز هم در ترکیب مربیان اعزامی به این رقابت‌های تغییراتی خواهید داشت یا خیر،‌گفت: در هر صورت  تعداد مربیان به طوری است که واقعا برای فدراسیون مقدور نیست که تمامی مربیان را به مسابقات اعزام کنیم و طبق تصمیمی که گرفتیم آنها را نوبتی به مسابقات اعزام می‌کنیم ما از تجربه همه آنها در اردوهای تیم ملی استفاده می‌کنیم.

آشوری در پاسخ به این سوال که شنیده شده شما تصمیم گرفته‌اید که برای همیشه از کاراته بروید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: بله، واقعاً خسته شده‌ام و تاریخ مصرفم در کاراته تمام شده و باید فضا را به جوان‌ها بدهم ضمن اینکه بی‌مهری‌های زیادی به من شده است. انگیزه حرکت کردن را ندارم؛ من همیشه دوست دارم وقتی جایی کار می‌کنم مفید باشم اگر مفید نباشم دوست ندارم در آنجا باشم. به هر حال تصمیم گرفتم برای همیشه از کاراته بروم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.