www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۲۳ 1394/03/02

دباغيان سرمربي تیم ملی شد؛ چرخش 180 درجه ای رئیس ظرف یک ساعت

در روزی که بیش از هر روز دیگری برای کاراته ایران شلوغ و پر خبر بوده است، فدراسیون کاراته رسما از انتصاب  غلامرضا دباغیان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کاراته بزرگسالان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، امروز محمود آرین خو مدیر فنی مستعفی تیم های ملی کاراته در گفت و گو […]

در روزی که بیش از هر روز دیگری برای کاراته ایران شلوغ و پر خبر بوده است، فدراسیون کاراته رسما از انتصاب  غلامرضا دباغیان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کاراته بزرگسالان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، امروز محمود آرین خو مدیر فنی مستعفی تیم های ملی کاراته در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها مدعی شده بود برخی از مسئولان فدراسیون در کار وی دخالت کرده و در تیم های ملی مشکلات اخلاقی وجود دارد. وی همچنین ادعا کرد سمندر به عنوان رئیس فدراسیون بارها به دفتر وی آمده و با التماس از وی درخواست کرده بود تا مسئولیت مدیریت فنی تیم های ملی را بر عهده بگیرد و در مقابل وی نیز یکی از شروط اصلی خود برای پذیرش این مسئولیت را برکناری دبیر و نایب رئیس بانوان فدراسیون عنوان کرده بود.

نکته قابل تامل در چنین شرایطی و اینکه چرا در کاراته به فاصله زمانی اندک باقیمانده به اعزام آسیایی تیم ملی چنین اتفاقی رخ داده و تغییرات اساسی در ساختار فنی تیم ملی ایجاد می شود را پیش از هر چیز باید در نوع رفتار غیر حرفه ای رئیس فدراسیون دانست. آیا واقعا سمندر از ابتدا نمی دانست تفویض اختیار مطلق به مدیر فنی تیم ملی و اینکه آرین خو تا این حد خود را مجاز بداند که پا را از حیطه مسئولیت خود به عنوان مدیر تیم ملی فراتر گذاشته و در سایر مسائل اجرایی و تشکیلاتی کاراته نیز خود را محق و مجاز به دخالت و عزل و نصب بداند، چه مشکلات متعددی را برای کاراته ایجاد خواهد کرد؟ آیا از همان ابتدا بهتر نبود با در نظر داشتن تمامی جوانب و اینکه انصافا موفق ترین مربی حال حاضر کاراته ایران چه به دلیل توفیق شاگردانش در عرصه جهانی و چه نتیجه گیری در سوپرلیگ کاراته، صرفا غلامرضا دباغیان به عنوان یک مربی کهنه کار و با تجربه بوده و دباغیان حق استادی بر تقریبا تمامی مدعیان سرمربیگری تیم ملی دارد زیرا گزینه هایی چون: شهاب سلطانی، مسعود رهنما، علی عسگری، حسن شاطرزاده و … سالها به عنوان مربی تحت نظر دباغیان در تیم های ملی به مربیگری مشغول بوده اند، او را به سرمربیگری تیم ملی منصوب می کرد و خود و فدراسیون را در این دور باطل نمی انداخت؟

بی تردید غلامرضا دباغیان یکی از معدود مربیان به روز و دارای کلاس جهانی است که با تمرینات متناسب با سطح فنی ملی پوشان، نه تنها انتظارات فنی موجود را برآورده می سازد، بلکه با برخورداری از مقبولیت فنی لازم قطعا آرامش را به تیم ملی بازخواهد گرداند.

در هر حال به مصداق این ضرب المثل معروف که “ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است”، باز هم در خوب زمانی این تغییر انجام شد تا کادر جدید با فرصت دو سه ماهه باقیمانده تا اعزام آسیایی، تیم ملی را احیا کرده و در شرایط مناسب قرار دهد.

در این بین نوع اظهارات علیرضا سمندر به عنوان رئیس فدراسیون کاراته و چرخش 180 درجه ای وی در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت در خصوص تغییر در کادر فنی تیم ملی بسیار عجیب و البته جالب است!!

رئیس فدراسیون کاراته که قاعدتا باید در جریان تمامی مسائل مربوط به فدراسیون خود باشد و در شرایطی که امروز طیف خبرنگاران به واسطه اخباری که از داخل فدراسیون رصد می کرده اند، به نوعی از کناره گیری آرین خو و کادر فنی وی به صورت غیر رسمی خبردار بوده اند،  در ساعت 12:38 دقیقه در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم ضمن اظهار بی اطلاعی از استعفای آرین خو، بر نبود هیچ مشکلی بین فدراسیون و مدیر فنی تاکید و حتی بر انجام منظم برنامه ها نیز تاکید می کند. وی به تسنیم گفت: ” به هیچ وجه مشکلی با آرین‌خو نداریم و خوشبختانه مسئولان در حال پیگیری برنامه‌های‌شان هستند. استعفایی از کسی دریافت نکرده‌ام و نمی‌دانم این موضوعات از کجا مطرح می‌شود. خوشبختانه فدراسیون و تیم‌های ملی همکاری خوبی دارند و در حال برگزاری رقابت‌های انتخابی در بخش‌های مختلف هستیم”!

رئیس فدراسیون کاراته در ساعت 13:24 در گفت و گو با همین خبرگزاری با چرخش 180 درجه ای مدعی شد: “کناره‌گیری نشان‌دهنده ناتوانی فنی‌ آنها است؛ آن موقع بی‌اطلاع بودم! حالا با استعفای آرین‌خو موافقت می‌کنم. آنها با این کار به ناتوانی فنی خود اعتراف کردند. بعد از تماس خبرگزاری تسنیم مطلع شدم که آرین‌خو و همکارانش از حضور در تیم‌های ملی استعفا داده‌اند و با این موضوع موافقت می‌کنم. خیلی‌ها بیرون از گود خیلی حرف‌ها را می‌زنند و وقتی به درون گود می‌آیند توانایی لازم را ندارند. هفته گذشته نگران وضعیت تیم‌های ملی شدم به همین دلیل اعلام کردم باید برنامه‌های تیم و تمرینات آن تغییر کند. خیلی از ملی‌پوشان به نحوه تمرینات اعتراض داشتند که به عقیده من نیز حق دارند. تا رقابت‌های قهرمانی آسیا فرصتی نمانده، اما هنوز در تیم ملی کومیته اجرا نمی‌شود و تنها به مرور فنون پرداخته می‌شود. این تیم قهرمان جهان است و مدال‌آوران جهانی در آن حضور دارند پس حق دارم که نگران باشم. کاراته ایران آنقدر پتانسیل دارد که به هر کدام از مربیان بگویم به تیم ملی بیایند با هدف خدمت این کار را انجام خواهند داد. همین امروز جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کاراته را برگزار می‌کنیم و تا عصر افراد جدید و مربیان جدید را اعلام می‌کنیم”.

حال مانده ایم مطابق با اظهار نظر اولیه سمندر، اگر برنامه های تیم ملی به خوبی اجرا می شده فدراسیون و تیم‌های ملی همکاری خوبی داشته اند، پس چگونه می شود وی به یکباره از زاویه ای کاملا متفاوت با دیدگاه قبل عنوان کرده هفته قبل از وضعیت تیم ملی نگران شده و خیلی از ملی‌پوشان به نحوه تمرینات اعتراض داشتند که به عقیده وی، آنها نیز حق دارند!

در مجموع، باز هم بر سر سخن آغازین خود هستیم و اینکه تغییر انجام شده در ساختار فنی تیم های ملی به دلایل متعدد که مختصی به آن نیز اشاره شد، تغییری درست و منطقی و غلامرضا دباغیان نیز بهترین گزینه ممکن برای سرمربیگری تیم ملی بوده است، اما انتظار می رود فدراسیون کاراته حداقل از این پس در نوع تصمیمات مهم خود که شاخص ترین آن، انتخاب سرمربی تیم ملی است، از همان ابتدا تصمیمی درست و بدون هزینه اتخاذ کند تا موارد این چنینی دیگر تکرار نشود!

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.