www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۵۰ 1394/07/19

خطر مرگ ورزشکاران با مصرف بیش از حد آب

غالباً به ورزشکاران توصیه می‌شود که به تامین آب بدن توجه کنند تا دچار گرمازدگی نشوند؛ با این حال، نوشیدن بیش از حد آب و مایعات نیز می‌تواند خطرناک باشد، زیرا تعادل سدیم و مواد معدنی را در بدن بر هم می‌زند. به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از سایت MNT، محققان […]

غالباً به ورزشکاران توصیه می‌شود که به تامین آب بدن توجه کنند تا دچار گرمازدگی نشوند؛ با این حال، نوشیدن بیش از حد آب و مایعات نیز می‌تواند خطرناک باشد، زیرا تعادل سدیم و مواد معدنی را در بدن بر هم می‌زند.

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از سایت MNT، محققان اخیراً در بررسی‌های خود دریافته‌اند ورزشکاران استقامتی که بیش از حد آب مصرف می‌کنند ممکن است سدیم بدنشان کاهش پیدا کند و در معرض خطر قرار بگیرند.

این مورد ممکن است حتی باعث مرگ ورزشکاران شود. ورزشکارانی که در فعالیت‌های استقامتی آب زیادی مصرف می‌کنند و غذای کمی می‌خورند ممکن است دچار مسمومیت ناشی از خوردن بیش از حد آب شوند و در نهایت آب در بافت‌های مغزشان جمع شود.

علائم مسمومیت آب، شبیه به کمبود آب در بدن است. حالت تهوع، سردرد، احساس مریضی از نشانه های این مسمومیت است.

اگر این مسمومیت برطرف نشود ممکن است باعث تغییراتی در شرایط ذهنی، ایجاد حملات عصبی و در نهایت مرگ شود. در بیشتر مواقع ورزشکاران به خوبی این مشکل را تشخیص نمی‌دهند و آن را درمان نمی‌کنند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: جلوگیری از مصرف آب بیش از حد می‌تواند در درمان این مسمومیت موثر باشد. اغلب ورزشکاران تصور می‌کنند که دچار کمبود آب و گرما زدگی شده‌اند بنا‌بر‌این آب بیشتری مصرف می‌کنند. اگر مشکل مسمومیت باشد باید سریعا از مصرف بیشتر آب جلوگیری کرد.

محققان امیدوارند که این تحقیقات به پزشکان و ورزشکاران کمک کند تا راحت‌تر این مشکل را درمان کنند.

بهتر است افرادی که دچار این مشکل می‌شوند سریعا تست اندازه‌گیری سدیم خون بدهند. استفاده از محلول‌های هایپرتونیک نمکدار به درمان این مشکل کمک می‌کند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید