www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۰۲ 1397/11/04

خانلرخانی: تلاشمان قطعی کردن دومین سهمیه پارالمپیک است

سرمربی تیم ملی پاراتکواندوی کشورمان گفت: مهمترین هدف ما در رقابت های قهرمانی جهان این است که با کسب مدال طلا، تعداد سهیه های قطعی خود در پارالمپیک را افزایش دهیم.

پیام خانلرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور قبل از اعزام به رقابت های قهرمانی جهان بیان کرد: تیم ملی پاراتکواندوی ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آسیایی ویتنام ، دور جدید تمرینات خود در سال ۹۷ را برای آمادگی در رقابت های قهرمانی جهان از اوایل آذر آغاز کرده است و روزهای آخر اردو را پشت سر می گذاریم. همه بچه ها و کادر فنی مصمم هستیم که به یاری خداوند امسال بهترین نتیجه را در ترکیه بگیریم و پرچم کشورمان را بالا ببریم.

وی درخصوص نتایج پاراتکواندوکاران ایران در دور قبل رقابت های جهانی گفت: دور قبل ما عنوان چهارمی را کسب کردیم، امسال باتوجه به اینکه پاراتکواندو به مسابقات پارالمپیک برای اولین بار اضافه شده است، کشورهای زیادی روی پاراتکواندو سرمایه گذاری کرده اند و در نتیجه شرایط مسابقات جهانی هم نسبت به دور قبل تغییر کرده و دشوارتر شده است.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در این باره توضیح داد: دور قبل، تعداد شرکت کننده ها ۲۵۰ نفر بود ولی امسال ۶۰۰ نفر در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد، همه برنامه ریزی کرده و آماده هستند تا از طریق رقابت های قهرمانی جهان بتوانند امتیاز جمع کرده و گام بزرگی در مسیر کسب سهمیه پارالمپیک بردارند.

وی در خصوص ترکیب تیم ملی پاراتکواندو کشورمان خاطرنشان کرد: ایران با ۱۰ تکواندوکار عازم رقابت های قهرمانی جهان می شود که نسبت به دور قبل ۴ بازیکن به تیم اضافه کرده ایم که تقریبا جوان هستند، هدف کوتاه مدت ما این است که در مسابقات جهانی و پارالمپیک نتیجه بگیریم اما هدف بزرگترمان این است که روی این پاراتکواندوکاران جدید سرمایه گذاری کنیم که بتوانند جایگزین خوبی برای بچه های قدیمی تر شوند، بضاعت ما در ایران همین حد است، البته هنوز هم پیگیر هستیم تا از سراسر ایران استعدادها را جذب کنیم و به تیم ملی بیاوریم.

خانلرخانی وضعیت رقبای ایران را اینگونه تشریح کرد: رقیبان بزرگ ما روسیه ، ترکیه ، آذربایجان محسوب می شوند و همچنین تک ستاره هایی که در برخی از اوزان تیم های کشورهایی مثل مغولستان ، قزاقستان، اسپانیا، صربستان هستند می توانند خطرآفرین باشند. مهمترین رقیب ما روسیه است که کاروان بزرگی دارد و با ۳۰ ورزشکار به ترکیه می آید. کار بسیار سختی را پیش رو داریم برای مثال دور گذشته ملی پوش ایران در یک وزن مجبور شد با ۳ نماینده از روسیه مبارزه کند تا به فینال برسد.

وی با بیان اینکه یک سهمیه پاراتکواندوی ایران در پارالمپیک قطعی شده است، درخصوص اینکه کشورمان چه تعداد شانس کسب سهمیه دارد، گفت: ما از طریق قاره ای ۲ سهمیه و از طریق رنکینگ در سه وزن می توانیم سهمیه بگیریم، در وزن ۷۵- کیلوگرم پوررهنما از الان با توجه به اختلاف امتیازی که با رقیبانش دارد توانسته یک سهمیه را قطعی کند.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو اضافه کرد: باتوجه به اینکه در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلا ارزش ۱۰۰ امتیازی دارد و ما در وزن مثبت، دو بازیکن خوب داریم امیدواریم بتوانیم با یک مدال خوش رنگ در این رقابت ها، در سنگین وزن هم سهمیه خود را از همین الان قطعی کنیم ، بعد از آن تا سال آینده و فرصتی که برای کسب سهمیه پارالمپیک باقی است، روی اوزان دیگر سرمایه گذاری می کنیم تا از طریق جمع کردن امتیاز  و  بالا بردن رنکینگ، هر سه سهمیه خود را کامل به دست آوریم و با سه نماینده به المپیک ۲۰۲۰ اعزام شویم .

خانلرخانی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: ۱۳ بهمن برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان عازم ترکیه می شویم، پاراتکواندوکاران ایران بچه های بااستعدادی هستند که همه تلاششان این است که پرچم کشور را بالا ببرند و از نام تکواندوی ایران دفاع کنند ، نتیجه قابل پیش بینی نیست. از تمام مردم ایران می خواهیم که برایمان دعا کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید