www.khabarrazmavar.ir

برای اولین بار در تاریخ بوکس

شناسه خبر : ۱۵:۰۵ 1397/12/15

حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا تایید شد

کنفدراسیون بوکس آسیا حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات قهرمانی آسیا برای اولین بار را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، اعضاء هیات اجرایی اتحادیه جهانی بوکس در نشستی که ماه گذشته در استانبول داشتند، تصمیم گرفتند که زنان بوکسور از این پس اجازه خواهند داشت در مسابقات بین‌المللی طبق اعلام اتحادیه جهانی بوکس با حجاب شرکت کنند. این تصمیم به خاطر دلایل مذهبی و با تغییر یونیفورم ورزشکاران اتخاذ شده است. به دنبال تغییرات ایجاد شده در حجاب، اتحادیه جهانی بوکس اجازه حضور در مسابقات را به زنان مسلمان داد.

این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این گروهی فمینیستی در فرانسه از کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواستند تا اجازه حضور در مسابقات را به زنان مسلمان ندهند. تصویب حجاب برای بوکس زنان خبر خوبی برای بوکس ایران است که مدتهاست برای راه اندازی بوکس زنان تلاش می کند و با تصویب پوشش زنان مسلمان مسیر پیش رو هموار خواهد شد.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس کشورمان نیز در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی در روسیه داشت، یکسری فیلم تمرینات بانوان بوکسور با حجاب کاملاً اسلامی که در فضای مجازی موجود است را به او ارائه کرد، رئیس فدراسیون جهانی نیز پس از دیدن فیلم‌ها، مدعی شده بود که حضور بانوان با حجاب اسلامی هیچ ایرادی ندارد و این پوشش مانعی برای مبارزه کردن در رینگ نیست.

در ادامه این خبرها امروز کنفدراسیون بوکس آسیا اعلام کرد که بانوان مسلمان با حجاب اسلامی اجازه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را داردند. طبق این خبر، مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در حالی اوایل فروردین ماه سال آینده به میزبانی بانکوک برگزار خواهد شد که تیم ملی مردان کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. با این حساب کشورهایی که تیم ملی بانوان آنها فعالیت داخلی دارند برای اولین بار اجازه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند را خواهند داشت.

در عکس منتشر شده از سوی کنفدراسیون آسیا جمله معناداری منتشر شده است. در تصویری که از یک بانوی باحجاب منتشر شده چنین آمده است: به خاطر قوانین تغییر ندهید، قوانین را تغییر دهید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار