www.khabarrazmavar.ir

صادق فرجی :

شناسه خبر : ۱۴:۲۰ 1395/11/24

حضوری موفق در باکو هدف ماست/ برای همه بخش ها برنامه داریم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: برای حضور قدرتمندانه در بازیهای کشورهای اسلامی کاراته ایران با بهترین نفرات خود راهی باکو می شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، صادق فرجی با بیان مطلب فوق افزود: بازیهای کشورهای اسلامی مهمترین برنامه پیش رو تیم ملی است که در نظر داریم با بهترین نفرات و ترکیب اصلی حضوری شایسته در این رقابتها داشته باشیم. اما برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷۷ و به منظور پشتوانه‌سازی، با تیمی متشکل از جوانان و با تجربه‌ها در قزاقستان شرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مسیر درستی را تا بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی  خواهیم کرد و به جامعه ورزش کشور بخصوص اهالی کاراته اطمینان می دهم کاراته جزو رشته های مدال آور کاروان ورزشی کشورمان در توکیو خواهد بود. به دلیل اهمیت بالایی این رویداد مهم ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها در اردوهای آماده سازی حضور خواهند داشت.

فرجی افزود: تیم امید در کنار ملی پوشان به تمرینات خود ادامه می دهد تا با حضور در رقابتهای کاراته وان، مسابقات آسیایی، کشورهای اسلامی و سایر رویدادهای پیش رو تجربیات ارزشمندی را برای بدست آوردن نتایج قابل قبول در المپیک توکیو ۲۰۲۰ بدست آورند.

رییس فدراسیون کاراته با اشاره به اهمیت بالای لیگ جهانی اظهار داشت: هدف اصلی از اعزام به این رقابتهای ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی کسب مدال و امتیازات لازم برای بهبود جایگاه در رنکینگ جهانی است. کسب عناوین اخیر نشان داد که کاراته، سال ۲۰۱۷ ورزشی را خوب آغاز کرده است و ما این پتانسیل را داریم تا در تمامی اوزان زنان و مردان جزو بهترین‌های رنکینگ جهانی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به بضاعت خود برای حضور در لیگ های جهانی  برنامه ریزی کرده ایم که مهمترین آن حضور در چهارمین مرحله از کاراته وان سال ۲۰۱۷ به میزبانی مراکش است که با نظر کادرفنی برخی از اردونشینان بازیهای کشورهای اسلامی به این مسابقات اعزام می شوند.

فرجی در مورد برنامه های فدراسیون در بخش بانوان هم گفت: مطابق با برنامه های بخش مردان، برنامه های بانوان نیز دنبال می شود. بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان مهمترین رویداد پیش رو است. دیدگاه فدراسیون کاراته این است که برای کادرفنی بانوان با رویکردی جدید برای مسابقات پیش رو  آماده شویم تا ان شاء الله ثمره آن کسب مدال در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ باشد.

رئیس فدراسیون کاراته به کاتا نیز اشاره داشت و ادامه داد: در تصمیم گیری های فدراسیون قبل، با نادیده گرفتن کاتا تعدادس سهمیه های کاراته برای بازیهای کشورهای اسلامی کاهش پیدا کرده که بود در تلاشیم با مکاتیه و رایزنی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سهمیه کاتا برای بازیهای کشورهای اسلامی باکو مدنظر قرار گیرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: کاتای ایران با پتانسیل بالای خود توان کسب مدال در این بازیها دور از دسترس نیست. کاتا همواره سطح فنی و زیبایی کاراته را به نمایش می گذارد، به همین دلیل توجه ویژه ای به کاتا داریم تا هم انگیزه کاتاروها بیشتر شود و هم شاهد نتایجی درخشان در بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا باشیم. ان شاء الله به زودی اردوهای منظم کاتا، برای شرکت در این دو رویداد برپا خواهد شد.

فرجی در مورد رده های سنی پایه هم گفت: رده های سنی پایه آیندسازان کاراته ایران هستند. مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۱۷ در رده های سنی پایه، نوجوانان و جوانان سال آینده در قزاقستان برگزار می شود و در نظر داریم با شروع سال ۹۶ انتخابی ها و اردوهای این رده سنی را هم آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه تبعیضی بین سبک های کنترلی و غیرکنترلی در فدراسیون کاراته وجود ندارد خاطرنشان ساخت: سبک های آزاد (غیرکنترلی) جزوی از بدنه کاراته هستند و فدراسیون باید از توانمندی این عزیزان استفاده کند. طی صحبت ها و جلساتی که داشتیم، مقرر شد برنامه های سبک های آزاد بصورت مجزا دنبال شود و در بخش آموزش، داوری، مربیگری و فنی بصورت تخصصی کار شود.

وی افزود: جامعه سبک های غیر کنترلی، نیمی از جامعه کاراته هستند و فدراسیون وظیفه خودش می داند که از آنها حمایت کند. در سال ۹۰-۹۱ به این باور رسیده بودیم و به مرحله اجرا هم رساندیم. در آن سال ما تشکیلات جدایی را برای تیم های ملی در نظر گرفتیم و حتی برای اولین بار در اعزام به مسابقات جهانی ژاپن کمک های مالی به تیم اعزامی داشتیم. مطمئنا فدراسیون کاراته برای اعزام تیم های ملی سبک آزاد به مسابقات معتبر در تمام رده های سنی برنامه های ویژه ای دارد و حمایت لازم را برای برگزیدگان سبک های آزاد جهت اعزام به رویدادهای مهم خواهد داشت تا تیم های ملی سبک های آزاد با قدرت در این رقابت ها شرکت کنند.

رییس فدراسیون کاراته با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گفت: باید از مسئولین برگزاری این رقابتها تشکر ویژه داشته باشم. باتوجه به زمان کمی که برای مهیا کردن شرایط داشتیم، اما مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش بانوان و آقایان بسیار با کیفیت انجام شد، البته میزبانی پیکارهای مردان را گیلان برعهده داشت که در این مقطع کوتاه هماهنگی های بسیار خوبی انجام شد و باید از مسعود رهنما و هیات کاراته استان، تشکر ویژه ای داشته باشم. تا پایان سال مسابقات لیگ را در پیش داریم که امیدوارم برنامه های آتی فدراسیون برای پایان سال ۹۵ به خوبی انجام شود.

 وی در خصوص برنامه های داخلی فدراسیون کاراته گفت: مکاتباتی را با کمیته های مختلف فدراسیون داشته ایم و از تمامی کمیته ها خواسته ایم تا پایان این هفته برنامه خود را برای سال ۹۶ بصورت مکتوب به ما ارائه دهند و هفته آینده در جلسات دفاعیه حضور داشته باشند. باید آیین نامه های کمیته های مختلف تدوین و در برخی کمیته ها بازنگری شود. در صورتیکه کمیته ای برای سال آینده برنامه نداشته باشد، قطعا جا به جایی خواهیم داشت.

محمدصادق فرجی در پایان با اشاره به ارتقا در سیستم بانک اطلاعات، سامانه و سایت فدراسیون کاراته، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را برگزار کردیم تا با استفاده از تجربیات، سیستم سایت و بانک اطلاعات را ارتقا دهیم تا به نحو شایسته پاسخگوی هیات ها و جامعه کاراته باشیم. فدراسیون کاراته موظف است تا با اعتمادسازی، تسهیلات خوبی را به اعضای جامعه کاراته و هیات ها ارائه دهد تا روند کاری دقیق و سریع انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید