www.khabarrazmavar.ir

استکی: تلاش می‌کنیم کمربندهای قهرمانی در ایران بماند

شناسه خبر : ۱۳:۵۷ 1395/12/18

حجازی: گسترش ورزشهای رزمی هدف اصلی ماست / ۵ هزار یورو جایزه

مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ گفت: برد و باخت در این رقابت‌ها برای ما مهم نیست و در واقع فیرپلی برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، کنفرانس مطبوعاتی مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ امروز ۲۰ اسفند ماه در حالی برگزار شد که سیدحمیدرضا حجازی رئیس سبک WKN و مسئول برگزاری مسابقات و علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس ایران و آتسوشی اوناری بهترین داور کیک بوکسینگ دنیا نفرات حاضر در این مسابقات در این نشست خبری حضور داشتند.

استکی به عنوان مربی بوکس ایرانی‌های حاضر در این رقابت‌ها مسئولیت را بر عهده گرفته است. سیدحمیدرضا حجازی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: استارت این مسابقات حدود ۵ و ۶ ماه پیش اتفاق افتاد و ما درخواست برگزاری این مسابقات را به مسئولان فدراسیون جهانی اطلاع دادیم و آنها مجوز برگزاری این مسابقات را به ما بدهند. چون سال‌های قبل مسابقات با کیفیت خوبی برگزار شده بود ما این مجوز را از سوی فدراسیون WKN دریافت کردیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ بعد از کسب مجوز از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی که در کمیته فنی آنها تأیید شده بود، شورای برون مرزی مجوز را صادر کرد تا این رویداد برای اولین بار در ایران برگزار شود.

حجازی در مورد مسئولیت علیرضا استکی گفت:‌ استکی به عنوان مربی هدایت فایترها را بر عهده دارد و در واقع تمرینات بوکس را او در این مدت با فایترها پیگیری کرده است. ممنونیم از او که محبت کرده و به عنوان مربی مسئولیت را بر عهده گرفته است. از وزیر ورزش نیز تشکر داریم که با محبت‌های او ما توانستیم این مسابقات را برگزار کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مسابقات جام جهانی WKN برگزار می‌شود و بنده به عنوان نماینده این سازمان هستم. ۸ نفر از کشورهای کنگو، ایتالیا، قبرس، مالت، فرانسه، ژاپن، افغانستان و ایران در وزن منهای ۷۲ کیلوگرم برای کمربند قهرمانی مبارزه خواهند کرد. سیدعلی اصغر حسینی از کشور افغانستان و محمدحسین درودیان از ایران مبارزه خواهند کرد. نفرات دیگری از فایترها را داریم که در این رقابت‌ها مبارزه خواهند کرد.

وی در مورد پرداخت پاداش به قهرمانان گفت:‌ ما ۱۲ سال است که در ایران فعالیت می‌کنیم و هزینه ساخت کمربندی قهرمانی برای فایترها ۱۵۰۰ تا ۲ هزار یورو برای ما هزینه داشته است. ۵ هزار یورو نیز جایزه در نظر گرفته‌ایم. نفر اول ۲ هزار یورو، نفر دوم هزار یورو و به ترتیب تا ۳۰۰ یورو جایزه برای فایترها در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ بحث برگزاری ورزش قهرمانی به صورت صنعت درآمده است و از زمانی که این اتفاق رخ داده به نظرم باید مهره‌های اقتصادی نیز به این موضوع ورود کند و در واقع حامی مسابقات باشند. از سال ۱۳۹۰ که ما در ایران مسابقات را برگزار کرده‌ایم به هیچ عنوان از فایترها برای حضور در این مسابقات پول دریافت نکرده‌ایم بلکه جایزه نقدی هم به آنها داده‌ایم. ما اولین بار این رقابت‌ها را در مسابقات آب و آتش سال ۹۰ برگزار کردیم که نزدیک به هزار نفر این مسابقات را تماشا کردند.

حجازی در ادامه صحبت‌های خود از هدف برگزاری این مسابقات گفت: هدف ما این است که ورزش رزمی را فراگیر کنیم. واقعا برای برگزاری این مسابقات ۶۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر تهران نصب شده است. این یک تبلیغ بزرگ است برای این رشته که جا دارد از وزیر محترم نیرو به خاطر حمایت‌هایی که از ما داشته، تشکر کنیم. این حرکت ما باعث شده است که این ورزش در جامعه رواج داده شود.

وی در مورد اسپانسرهای مالی گفت: در همان ابتدا اسپانسرهای مالی خوبی کنار ما بودند اما رفته رفته تعداد آنها کمتر شد. در پایان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واقعا برای برگزاری این مسابقات ما را کمک کردند و مابقی هزینه‌ها نیز کمک دوستان بوده که تمام این کارها بدون هیچ چشم‌داشتی انجام شده است.

علیرضا استکی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: بنده بیش از ۲۰ سال است که در بوکس فعالیت می‌کنم و ۱۰ سال است که به عنوان مربی فعالیت کرده‌ام. در طول این سال‌ها متوجه شده‌ام همه نفراتی که با آنها کار کرده‌ام جسارت و قدرت بدنی خوبی داشتند و من تنها تکمیل‌کننده آنها بوده‌ام. در واقع بوکس را به آنها آموزش داده‌ام. حس می‌کنم می‌توانیم کمربند قهرمانی را در ایران نگه داریم.

حجازی مسئول برگزاری مسابقات در پایان صحبت‌های خود گفت: بازی جوانمردانه برای ما مهم است. در واقع برد و باخت برای ما مهم نیست و فرپلی در این رقابت‌ها از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. آرزوی موفقیت برای همه فایترها دارم و باید به این نکته نیز اشاره کنم که این مسابقات با کلاه و دستکش برگزار خواهد شد هر چند که راضی کردن فایترهای خارجی برای مبارزه کردن با کلاه و دستکش سخت بود اما با تمام سختی‌ها آنها را راضی کرده‌ایم.

در پایان این نشست خبری، فایترهای خارجی حاضر در این مسابقات پس از ابراز خوشحالی جهت حضور در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ به مناسبت سالروز تولد حجازی مسئول برگزاری مسابقات به رسم احترام هدیه‌هایی را به او اهدا کردند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید