www.khabarrazmavar.ir

MMA در قفس /

شناسه خبر : ۱۶:۰۷ 1396/05/16

حاشیه نویسی از فیلم مبارزه نوجوان ایرانی

سالها پیش درست در همان دورانی که آوازه MMA و سازمان UFC تازه به داخل ایران رسیده بود با سیامک خرمی صحبت کردم. خودش را بنیان گذار یو اف سی ایران می دانست. دلیل تماس من هم همین نکته بود.

در آن سال ها جوی در ایران راه افتاده که اکثرا یو اف سی را (به جای ام ام ای) ورزش داخل قفس می دانستند و به طور مثال میگفتند: فلانی یواف سی کار است. این اشتباه بامزه که از اکثریت (حتی کسانی که امروز خود را در این زمینه صاحب نظر می دانند) سر می زد ما را به شک انداخت که احتمالا خرمی به خاطر سطح پایین اطلاعات و آگاهی مردم در مورد ام ام ای از این عنوان اشتباه استفاده می‌کند و با توجه به سوابق و پیشینه ای که خود او ادعا دارد ، حتما می داند که یو اف سی نام یک سازمان است و نه نام این ورزش. مکالمه من با او بسیار کوتاه بود درست از لحظه ای که فهمیدم خود ایشان هم واقعا یو اف سی را ورزش می داند و خود را به عنوان بنیانگذار یو اف سی ایران معرفی می کند سعی در اتمام صحبت داشتم. چندسال بعد در کمال ناباوری جوانان و نوجوانانی را دیدم که خود را شاگرد ایشان معرفی می کردند وبا افتخار از یو اف سی کار بودنشان دم می زدند. با کمی پرس و جو پی به تمرینات ناشیانه و تفکرات بسیار غلط رایج در این کلاس ها بردم و بیشتر نگران شدم. بعد ها که کمال شعله روز به من گفت دانا وایت به شکل قانونی و بین المللی به دنبال شکایت از سودجویانیست که از عنوان یو اف سی سوء استفاده می کنند کمی امیدوار شدم که بساط ایشان برچیده خواهد شد. که البته اینطور نشد و ایشان سال ها روی موج بی اطلاعی و ناآگاهی علاقه مندان به ام ام ای تاخت و تاخت و فریادهای ماهم به جایی نرسید.
اما ارتباط مسائلی که مطرح کردم با ویدیوی منتشر شده از شکست نونهال ایرانی در ارمنستان چیست؟


هرچند که برگزاری مسابقات رزمی و نبرد در قفس به هیچ وجه برای نونهالان و نوجوانان مناسب نیست و این مبارزات برای این گروه سنی می بایست در شرایطی بسیار ایزوله ، آماده شده و آموزشی برگزار شود اما فیلمی که این روزها در فضای مجازی منتشر شده به خودی خود هیچ ایرادی ندارد. از فرافکنی ها و سیاه نمایی های ماهرانه مهدی رستم پور بگذریم که میگفت دست مبارز ایرانی از جا در رفته است در حالی که نماینده ایران بعد از شکست از جایش بلند شده بود و برای باخت ابراز ناراحتی میکرد (در فیلم مشخص است). مساله ما اینجاست که درست زمانی که ما خبرنویسان هنرهای رزمی ترکیبی به دنبال دفاع از این اعزام و مسابقات هستیم متوجه می شویم که پشت این ماجرا کسی نیست جز همین آقای خرمی. همان فردی که در خوش بینانه ترین حالت چندسال پیش فرق ام ام ای و یو اف سی را نمی دانست و در برنامه رضا رشیدپور به قدری بد از موضع رزمی دفاع کرد که آرزو میکردیم کاش هیچگاه به تور مجری خبره و کاربلدی مثل او نمی خورد. امروز درد ما اینست جایی که باید برای ام ام ای نوشت و از آن در برابر موج منفی راه افتاده دفاع کرد ، متوجه می شویم که خانه از پایبست ویران است. متاسفانه امثال سیامک خرمی ها افرادی هستند که در اوج نا آگاهی و نابلدی از عشق و علاقه مردم به ام ام ای و زرق و برق مبارزات قفس استفاده کردند و علی رغم اینکه از لحاظ مادی سود کردند ، ضربه ای را به این ورزش زدند که هنوز اثرات آن باقیست و روز به روز وجهه این هنر رزمی (که در همه جای دنیا به صورت عادی جریان دارد) در کشور ما خراب تر می شود و مبارزین رزمی ترکیبی در زیرزمین ها دست و پا می زنند.

حامی خدادادنژاد (در فیلم لباس زرد پوشیده و کوچ ایستاده است)

علی اصغر مشهدی (در فیلم لباس مشکی پوشیده و کوچ ایستاده است)

 

برای دیدن فیلم به کانال تلگرام ما مراجعه کنید.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید