www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۰۶ 1394/06/01

جودو قهرمانی جهان – قزاقستان؛ قهرمان جهان حریف اول نماینده جودو ایران

تنها نماینده ایران در رقابتهای جودو قهرمانی جهان در اولین دیدار خود با قرعه ای دشوار به مصاف قهرمان جهان می رود. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، رقابتهای جودو قهرمانی جهان درحالی از فردا به میزبانی قزاقستان آغاز می شود که برای نخستین بار این مسابقات از شبکه ورزش به صورت زنده برای علاقمندان […]

تنها نماینده ایران در رقابتهای جودو قهرمانی جهان در اولین دیدار خود با قرعه ای دشوار به مصاف قهرمان جهان می رود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، رقابتهای جودو قهرمانی جهان درحالی از فردا به میزبانی قزاقستان آغاز می شود که برای نخستین بار این مسابقات از شبکه ورزش به صورت زنده برای علاقمندان به این رشته پخش خواهد شد. ۷۲۹ جودوکار از ۱۲۰ کشور جهان به مدت شش روز به رقابت خواهند پرداخت.

مراسم قرعه کشی این مسابقات ظهر امروز یکشنبه برگزار شد و طی آن تنها نماینده ایران در وزن ۸۱- کیلوگرم رقبای خود را شناخت. سعید ملایی در گروه  D و در قسمت بالای جدول دور نخست باید با “لوئیز پیتر” از فرانسه پیکار کند. این فرانسوی نفر سوم رنکنیگ جهانی است که مدال طلای ۲۰۱۳ و برنز ۲۰۱۴ جهان را در کارنامه دارد.

نماینده کشورمان در صورت عبور از سد این چهره سرشناس جودو جهان ، دور دوم باید با یکی از جودوکاران رومانی، تونس يا ایتالیا مبارزه کند. طبق برنامه سعید ملایی عصر چهارشنبه وزنکشی خواهد کرد و روز پنجشنبه ۵ شهریورماه به دیدا رقبای خود می رود.

بر اساس آمار ارائه شده بر روی سایت رسمی مسابقات از این تعداد شرکت کننده۴۳۲ شرکت کنده در بخش مردان مبارزه خواهند کرد و ۲۹۷ جودوکار نیز در بخش زنان به روی تاتامی می روند.  دو وزن ۷۳- کیلوگرم و ۸۱- کیلوگرم با ۷۶ شرکت کننده شلوغ ترین اوزان هستند. وزن +۱۰۰ کیلوگرم نیز با ۴۲ شرکت کننده خلوت ترین وزن می باشد.

اما قاره اروپا با ۴۶ کشور و ۳۴۲ جودوکار بیشترین شرکت کننده را در بین ۵ قاره دارد و اقیانوسیه با ۶ کشور و ۲۳ شرکت کننده کمترین شرکت کننده را دارد.

این دوره از مسابقات تا روز شنبه در بخش انفرادی ادامه خواهد يافت و روز یکشنبه ۸ شهریورماه رقابتهای تیمی برگزار می شود.

آخرین اخبار