www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۱۸ 1393/10/20

جودو قهرمانی ایران؛ جام سی و نهم روی دست جودوکاران پایتخت

پرونده سی و نهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی ایران با قهرمانی تهران در سالن شهید افراسیابی تهران بسته شد. به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، این دوره از مسابقات که مرحله نخست رقابتهای انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد صبح امروز با حضور 176 جودوکار در قالب 33 تیم از 31 استان در سالن شهید افراسیابی تهران […]

پرونده سی و نهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی ایران با قهرمانی تهران در سالن شهید افراسیابی تهران بسته شد.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، این دوره از مسابقات که مرحله نخست رقابتهای انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد صبح امروز با حضور 176 جودوکار در قالب 33 تیم از 31 استان در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز شد که در نهایت جودوکارانی تهرانی با کسب 3 مدال طلا و سه برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

خراسان رضوی با یک طلا ، یک نقره و یک برنز ، یک عنوان پنجمی و دو هفتمی نایب قهرمان شد و تیم های لرستان و فارس با یک طلا ، یک نقره و یک برنز به صورت مشترک در مکان سوم ایستادند. خوزستان با یک طلا ، البرز یک نقره ، دو برنز و یک عنوان هفتمی ، مازندران با یک نقره و دو برنز ،اصفهان ، توابع تهران و ایلام هر کدام با یک برنز مکانهای پنجم تا دهم جدول توزیع مدالها را به خود اختصاص دادند.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از مسئولان فدراسیون در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

در وزن 60- کیلوگرم که 28 شرکت کننده به رقابت پرداختند ناصر ناصری پور از خوزستان که سال گذشته معتقد بود در مشهد با ناداوری از رسیدن به مدال طلا بازمانده بود در دیدار پایانی محمدحسین شیخ الاسلامی از مازندران را شکست داد و طلا گرفت. در این وزن سعید قیلچی از خراسان شمالی و احسان بهرامیان از لرستان به نشان برنز دست پیدا کردند.

قاسم نوری زاده در وزن 66- کیلوگرم به مدال طلا دست يافت. در این وزن 30 جودوکار به رقابت پرداختند که نورزی زاده در دیدار پایانی برابر مهدی فتحی پور جودوکار فارسی تیم ملی نوجوانان صاحب پیروزی شد. فتحی پور نقره گرفت و سینا کریمی از تهران به همراه  محمد محمدی بریمانلو از خراسان شمالی هم روی سکوی سوم ایستادند.

وحید بنا که چند سال پیش در وزن 66- کیلوگرم عضو تیم ملی بود بعد از دو سال دوری این بار در وزن 73- کیلوگرم به روی تاتامی رفت و در دیدار پایانی  مجید تاجری از البرز را شکست داد و یک طلا برای استان فارس به ارمغان آورد. تاجری نقره گرفت و امید تیزتک از خوزستان و میلاد احمدی بازهم از البرز به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند. در این وزن 35 جودکار حضور داشتند.

دیدار پایانی وزن 81- کیلوگرم یک مبارزه در اندازه های آسیایی بود. سعید ملایی و امیر قاسمی نژاد دو عضو تیم ملی در بازیهای آسیایی یک مبارزه زیبا دیدنی را به نمایش گذاشتند. ملایی که در دیدار پایانی مسابقات جایزه بزرگ برابر دوست ملی پوش خود صاحب پیروزی شده بود از روحیه بالاتری برخوردار بود و این بار بهتر از مبارزه قبلی ظاهر شد و موفق شد با گرفتن دو امتیاز وازاری قبل از پایان وقت قانونی صاحب پیروزی شده  یک طلا برای تیم تهران کسب کند.

به نظر می رسد قاسمی نژاد با وجود گذشت چند ماه از بازیهای آسیایی هنوز موفق به فراموشی خاطره تلخ شکست در اینچئون نشده و با مشکلات روحی مواجه است. در این وزن که 32 جودوکار حضور داشتند مدال برنز مشترک به فیروزاسدی از البرز و یوسف کریمیان از ایلام رسید

در وزن 90- کیلوگرم هم 23 شرکت کننده به روی تاتامی رفتند که محمد جمالی دیگر عضو تیم ملی در بازیهای آسیایی با برتری مقابل سید علی اصغر موسوی از لرستان یک طلا دیگر برای تهران کسب کرد . موسوی نقره گرفت و جواد جمالیان از فارس و احمد جفاکش مقدم از خراسان شمالی هم روی سکوی سوم مشترک ایستادند.

وحید نوری دیگر جودوکار تهرانی مدال طلای وزن 100- کیلوگرم را به خود اختصاص داد. بهنام صادقی نسب از توابع تهران نقره گرفت و  محمد جعفر انصاری از مازندران و مسعود خرابات از تهران هم به طور مشترک سوم شدند. در این وزن 20 جودوکار حضور داشتند.

جواد محجوب عضو تیم ملی ایران که به سنیگن وزن رفته بود در وزن 100+ کیلوگرم  مصطفی آهن فروش از اصفهان را شکست داد و یک طلا برای خراسان رضوی کسب کرد. آهن فروش نقره گرفت و  ابراهیم قجر از مازندران و عادل ناصری آبادی از کردستان هم برنز گرفتند. در این وزن هم 19 جودوکار به رقابت پرداختند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید