www.khabarrazmavar.ir

محمد رضا رودکی در گفت و گو با رزم آور؛

شناسه خبر : ۱۲:۵۱ 1396/03/09

جوانگرایی به نفع جودو بود

عضو سابق تیم ملی جودو با توجه به کسب مدال های ارزشمند در مسابقات آسیایی هنگ کنگ گفت: جوان گرایی باعث پیشرفت جودو شده است.

رودکی در گفت و گو با خبرنگار رزم آور در خصوص روند تیم ملی در یکی دوسال گذشته اینطور توضیح داد: در چند سال گذشته علاقه مندان به ورزش های رزمی به خوبی از اوضاع نابسمان جودو با خبر هستند. بعد از انتخاب محمد درخشان به عنوان رئیس فدارسیون جودو، آرامش در این رشته المپیکی حاکم شده و شرایط هم رفته رفته بهتر می شود. پس از جلسات متعدد موفق شدیم شرایط جودوی ایران را آنالیز کنیم و سپس با برنامه های مشخص و اهداف کوتاه و بلند شروع به اصلاح کادر و نفرات کردیم. متاسفانه در طی این مدت تیم ملی بزرگسالان از بین رفته بود و عملا ما تیم ملی نداشتیم.

رودکی در ادامه گفت: هدف ما سرمایه گذاری بر جوانان  بود و حتی سعی کردیم نفراتی که سال های پیش عضو تیم ملی بودند نگه داریم. بعد از مسابقات داخلی و مشخص شدن جودوکاران جوان و بزرگسال، شروع به کشف استعدادهایی که می توانند در المپیک ۲۰۲۰ شانس داشته باشند کردیم. به لطف خدا و کمک های رئیس فدارسیون، این برنامه ریزی و استعدادیابی ها جواب داده و محمد درخشان نیز کمک های فراوانی برای تشکیل اردوهای مشترک برون مرزی و اعزام تیم به مسابقات خارجی انجام داده است.

رودکی افزود: این جوان گرایی در مسابقات آسیایی نتیجه اش را پس داد و به ترکیب خوبی در بزرگسالان رسیدیم. در وزن۶۰ کیلوگرم محمد رشنو نژاد سال پیش در مسابقات جوانان نتیجه خوبی گرفته بود و روی او حساب ویژه باز کرده بودیم. او در مسابقات برون مرزی و آزاد شرکت کرده بود. همچنین در وزن ۶۶ کیلوگرم آقای خجسته نماینده ما هم در جوانان و هم در بزرگسالان است. او در برنامه های آینده ما جایگاه ویژه ای دارد.

نفر دوم، نوریزاده نیز یکی دیگر از نفرات جوان تیم است. در وزن ۷۳ کیلوگرم دو جودو کار جوان دیگر با ورود به ۲۳ سالگی، به تازگی به بزرگسالان پیوسته اند. مهدی فتحی پور و محمد بریمانلو هر دو بسیار با استعداد و با انگیزه هستند و می توان آینده خوبی یرای آنها متصور شد. همچنین در وزن ۸۱ کیلوگرم یکی از بهترین جودو کارهای ایران عضو تیم ملی بزرگسالان است. سعید ملایی تنها با ۲۴ سال سن نامش را در رنکینگ دنیا جای داده است. همچنین نفر دوم سبحان ریولی جوان ۲۲ ساله و آینده داری است. در وزن ۹۰ کیلوگرم آقای نوری با ۲۹ ساله تجربه و سن بیشتری نسبت به سایر جودوکار در آسیا داشت.همچنین نفرات دوم و سوم هنوز در رده جوانان هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جودو ایران در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید