www.khabarrazmavar.ir

سوپر لیگ کاراته؛

شناسه خبر : ۱۱:۴۵ 1395/12/18

جدال چهار تیم برای قهرمانی/ هشدار به کمیته داوران

سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور در حالی فردا پنجشنبه وارد ایستگاه پایانی خود می شود که چهار تیم برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پرونده این دوره از مسابقات که با حضور ۹ تیم در دو گروه مرحله مقدماتی خود را پشت سر گذاشت، فردا پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در مجموعه ورزشی غدیر تهران با شناخت تیم های برتر به پایان خواهد رسید.

حضور همه سرمایه های کاراته ایران در میان چهار تیم حاضر در این مرحله حساسیت مسابقات را دوچندان افزایش داده است.

این مسابقات از این حیث حائز اهمیت است که همه ستاره‌ها و سرمایه‌های کاراته ایران در این روز در زیر یک سقف باهم مبارزه خواهند کرد. در بازی نخست مرحله نیمه نهایی  تیم پرستاره دانشگاه آزاد به مصاف پاس قوامینی می‌روند که با تیمی متشکل از جوانترها به این مرحله رسیده است.

دانشگاه آزاد در بخش کاتای انفرادی و تیمی با حضور امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی‌فر ترکیبی مطمئن دارد. کاتاروهایی که در انتخابی تیم‌ملی هم موفق عمل کردند و در مصاف با کاتاروهای تیم پاس قوامین برنده بودند. مهران قربانعلی‌پور در کاتای انفرادی و سعید کاظمی، حسین و حسام زرین نعل در کاتای تیمی اعضای پاس قوامین هستند.

در کومیته دانشگاه آزاد با حضور ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسکری، علی فداکار و جوانان مدعی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی همچون عبداله ولدی و رضا عنایتی دست پرتری دارد. البته پاس قوامین هم هفته قبل با شکست تیم صدرنشین گروه دوم نشان داد تیم دست و پا بسته‌ای نیست و با کاراته‌کاهایی باانگیزه همچون بهنام دهقان‌زاده، یونس نوروزی، علی نجفی، عارف فرهادی، محمدرضا بخش محمدلو و … توانایی شکست تیم‌های پرستاره و مدعی را دارد.

در آن‌ طرف میدان و در دومین دیدار دو تیم توسعه نوآوری شهر و مناطق نفت خیز جنوب باهم رقابت می‌کنند تا در پایان این نبرد حساس دومین تیم فینالیست و تیم سوم مشترک این پیکارها معرفی شود.تیم توسعه نوآوری شهر که اولین حضورش در سوپرلیگ را تجربه می‌کند با حضور در صدر گروه ۲ به این مرحله رسید.

فرید حقیقی، جواد سیف‌الهی، یحیی پیشه زاری و مهدی حق نظری اعضای کاتای تیم توسعه نوآوری شهر هستند و کومیته این تیم متشکل از علی اصغر آسیابری، صادق سنچولی، مجید حسن‌نیا، مصطفی روستا، کیوان بابان و … است. جوان‌هایی که در رنکینگ سوپرلیگ در اوزان خود بین نفرات اول تا سوم هستند. از آن سو مناطق نفت خیز جنوب که به خاطر تفاضل امتیاز انفرادی، تیم دوم گروه اول شد، همانند دانشگاه آزاد با نفراتی با تجربه و جوان در این دوره از مسابقات سوپرلیگ حضور دارد.

این تیم در بخش کاتا ابوالفضل شهرجردی، سعید دلیخون و علی زند را در اختیار دارد، کاتاروهایی که این روزها با کنار زدن برترین‌ها یکی از قطب‌های اصلی کاتای ایران شده‌اند. مناطق نفت خیز جنوب در کومیته هم با بهره‌گیری از قهرمانان نام‌آشنایی همچون امیر مهدی‌زاده، سعید فرخی، سامان حیدری، محمد قاسمی، ابراهیم حسن‌بیگی و … بی‌شک مبارزه دیدنی و برابری را مقابل تیم توسعه نوآوری شهر خواهند داشت.

در مورد مسابقات هفته پایانی هم باید تلنگری به کمیته داوران زده شود تا در انتخاب داوران این مرحله دقت نظر بیشتری داشته بکار گرفته شود. اینکه داورانی انتخاب نشوند که در میان چهار تیم حاضر در این مرحله سمتی حتی کوچک داشته باشند. این نوع انتخاب می تواند دیدارهای جذاب روز پنجشنبه را تحت شعاع قرار دهد.

در مسابقه ای که یک امتیاز می تواند تعیین کننده باشد و سرنوشت قهرمان و تیم سوم را مشخص کند، انتخاب داوران خیلی تاثیر گذار خواهد بود. در واقع هیچ رشته ورزشی بخصوص از نوع رزمی آن نمی توان یافت که یک داور قضاوت کننده در یک تیم حاضر در همان مسابقات مسئولیت آن هم به عنوان مربی داشته باشد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید