www.khabarrazmavar.ir

قهرمانی گیلان در مسابقات کشوری جوانان بوکس ؛

شناسه خبر : ۱۳:۰۶ 1397/10/11

تیم های میزبان قهرمان می شوند یا قهرمانشان می کنند؟

رقابت های بوکس قهرمانی جوانان کشور، انتخابی تیم ملی در حالی باز هم با قهرمانی میزبان به پایان رسید که روی سکوی نخست قرار گرفتن میزبان در مسابقات کشوری برای سومین بار حواشی و اعتراضاتی را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ؛ بیست و نهمین دوره رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور انتخابی تیم ملی که از روز پنجشنبه ششم دی ماه با حضور ۳۴ تیم و ۱۹۹ بوکسور در سالن تختی ورزشگاه شش هزار نفری شهید عضدی رشت آغاز شده بود، شامگاه دوشنبه ۱۰ دی ماه با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.

تیم بوکس استان گیلان در این پیکارها موفق شد با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز و مجموع ۳۴ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تیم‌های استان های کردستان و خراسان شمالی به ترتیب با کسب ۱۸ و ۱۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

این برای سومین بار است که تیم میزبان در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی می رسد و این موضوع شائبه ای را بین مربیان بوکس کشور به وجود آورده که فدراسیون نشینان سکوی نخست را به دلیل هزینه ای که استان میزبان کرده است به وی هدیه می دهند!
حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس درخصوص این حواشی گفت: از آنجا که خوزستان در بزرگسالان، سیستان و بلوچستان در رده سنی نونهالان و گیلان در رده جوانان به قهرمانی رسیدند این شبهه به وجود آمده است که اصلا صحیح نیست، برای مثال در رده سنی نوجوانان همدان میزبان مسابقات قهرمانی کشور شد اما حتی روی سکو هم نرفتند ، اگر این استان ها قهرمان شدند به دلیل قدرت بوکسورهای آنها است .

کمیته انضباطی تشکیل می دهیم

تیم آذربایجان شرقی به دلیل اعتراض مربی این استان بعد از مبارزه شاگردش با بوکسور گیلانی از ادامه مسابقات محروم شد ، رئیس فدراسیون بوکس درخصوص این اتفاق اظهار کرد: متاسفانه حرکتی که مربی تیم آذربایجان شرقی انجام داد و رفتاری که در مقابل او انجام شد غیر متعارف بودند و هیچ کدام مورد تایید ما نیستند ، به طور قطع کمیته انضباطی تشکیل می دهیم و این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

ثوری گفت: از تمامی کسانی که شاهد این اتفاق بودند و به خاطر آن آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می کنم و امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم .

انتهای پیام /

آخرین اخبار