www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۰ 1395/09/17

تیمی که با اتوبوس راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد!

جوجیتسو در حالی به رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی اندونزی اضافه شده که به نظر می‌رسد هنوز این رشته از حمایت مسوولان ورزش ایران برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی جوجیتسو ایران در شرایطی روز گذشته به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که با اتوبوس راهی ترکمنستان محل مسابقات شد. جوجیتسو که وارد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شده‌، می‌تواند یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال باشد.

محمد حسن رستمیان، رییس انجمن جوجیتسو ایران در خصوص اعزام تیم ملی جوجیتسو به قهرمانی آسیا گفت: همه هزینه را انجمن و شخص بنده پرداخت کردم و پدر یکی از ملی پوشان نیز بابت هزینه ها کمک کرد. هیچ کمکی از سوی فدراسیون نشد. در حالی که اسم تیم ما تیم ملی است و باید فدراسیون ورزش های رزمی هزینه های این تیم را پرداخت کند. با این تیم بد اخلاقی می‌شود. هر مسابقه‌ای می‌رویم هزینه نمی‌دهند. برای رقابت‌های کره جنوبی و ویتنام نیز این اتفاق افتاد. هیچ‌گونه پشتیبانی از طرف مسئولین امر نسبت به این انجمن صورت نپذیرفته حتی دریغ از یک سرکشی کوچک در اردو جهت بالا بردن روحیه ورزشکاران. در رویدادها تمام هزینه‌های اردویی و اعزام بعهده انجمن بوده و حال انتقال ورزشکاران به ترکمنستان با اتوبوس انجام شد. ما هزینه همین اعزام را هم نداشتیم زیرا از سوی فدراسیون کمکی به ما نمی‌شود.

وی ادامه داد: این تیم در بازی‌های آسیایی هست و با سبک‌های دیگر متفاوت است و امید به مدال آوری در این رشته زیاد است. اما به جوجیتسو هم مثل سبک های دیگر نگاه می‌کنند. انجمن جوجیتسو ایران به خاطر حضور در بازی‌های آسیایی، سالنی، المپیک‌های رزمی و ساحلی از وضعیت خاصی برخوردار است و همچنین مشابه یک فدراسیون سازمان یافته و در حال فعالیت است که طی دهه گذشته بیش از ۶۰ مدال جهانی از مسابقات مختلف بدست آمده است.

نماینده سازمان جهانی جوجیتسو اظهار کرد: ما دارای کرسی در هیات رییسه آسیا و هم‌چنین کمیته داوران آسیا و نایب رییسی کمیته حقوقی و بازرسی سازمان جهانی جوجیتسو هستیم که طی سال‌های گذشته بنابر گزارش سازمان جهانی، ایران جزو پنج کشور قدرتمند جهان بوده است. طی دو سال گذشته بداخلاقی‌هایی در حق انجمن شد. ولی مربیان و ورزشکاران ما با کمترین امکانات بیشترین تلاش را صرف افتخار آفرینی می‌کنند.

رستمیان افزود: فقدان پشتیبانی مناسب توسط مسئولان موجب عدم حضور در میادین بین المللی و تضعیف این انجمن به عنوان تنها متولی جوجیتسو در ایران شده است. این در شرایطی است که مدال‌های ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ می‌تواند باعث ارتقاء رنکینگ کشور همچون کشتی و تکواندو و بقیه رشته های مدال آور، در رده بندی آسیایی باشد. این انجمن در صورت پشتیبانی از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌تواند به ارتقاء قابل قبولی دست یابد در غیر این صورت هیچ امیدی در این خصوص نیست.

وی با اشاره به مسابقات گذشته کره جنوبی گفت: دستاورد تیم در این رقابت‌ها چهار مدال طلا یک نقره و یک برنز بود که متاسفانه هیچگونه استقبالی در بدو ورود تیم به کشور که به عمل نیامد و این امر لطمه بزرگی به روحیه و انگیزه مدال آوران کشور می زند. بعد از آن بازیهای ساحلی ویتنام شرکت کردیم که دستاورد تیم تنها یک مدال برنز بود. مسابقات جهانی لهستان به دلیل کوتاهی مسئولین امر مبنی بر اخذ مجوز اعزام در زمان مناسب  علی رغم حضور تیم در اردو اعزام صورت نپذیرفت و موجب افت رنکینگ ورزشکاران ایران شد.

رییس انجمن جوجیتسو ایران با بیان اینکه نمی داند چرا این انجمن به فدراسیون ورزش های رزمی انتقال یافت، خاطر نشان کرد: این انجمن در فدراسیون انجمن های ورزشی بود و برابر نظر کارشناسی معاونین وزارت ورزش به صورت مستقل مشغول فعالیت بود که متاسفانه بدلایل نامعلوم و غیر کارشناسی این انجمن به فدراسیون ورزشهای رزمی انتقال یافت که باعث تضعیف این انجمن شد.

رستمیان اضافه کرد: برابر مصوبه وزارت ورزش و جوانان کلیه اعضا تیم که در اختیار تیم ملی و یا در اردوها به سر می‌برند باید ماهیانه حقوقی دریافت کنند که طی دو سال گذشته هیچگونه پرداختی از طریق فدراسیون به این قهرمانان صورت نپذیرفته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم نظر به درایت وزیر ورزش و جوانان، این انجمن که دست خالی توانسته طی سالیان‌ گذشته به جایگاه های خوب ورزشی و مدیریتی در عرصه داخلی و بین المللی دست پیدا کند، با بررسی سوابق نسبت به صدور دستور پیگیری ویژه در خصوص امور مربوط به این انجمن صادر شود. در این مورد خاص مظروف از ظرف بزرگتر است و به نظرم سطح جوجیتسو از فدراسیون بالاتر است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید