www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۰:۴۴ 1394/02/25

تکواندو قهرمانی جهان – روسیه؛ شکست کاظمی برابر قهرمان جهان/ ناکامی پای سکو

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان بعد از سه پیروزی متوالی، در مرحله نیمه نهایی به نماینده سرشناس کره جنوبی باخت و حذف شد. به گزارش “رزم نییوز” ، در ادامه این مسابقات که به میزبانی روسیه در سالن تراکتور شهر چلیابینسک جریان دارد محمد کاظمی تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در چهارمین مبارزه […]

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان بعد از سه پیروزی متوالی، در مرحله نیمه نهایی به نماینده سرشناس کره جنوبی باخت و حذف شد.

به گزارش “رزم نییوز” ، در ادامه این مسابقات که به میزبانی روسیه در سالن تراکتور شهر چلیابینسک جریان دارد محمد کاظمی تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در چهارمین مبارزه خود برای دیدار با “تائه هون کیم” از کره جنوبی به میدان رفت. این کره ای مدال طلای سال ۲۰۱۳ جهان ، دو طلای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی و سه مدال رنگارنگ از مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه خود داشت.

این دیدار با برتری کاظمی شروع شد و در همان ابتدا با ضربه روی صورت حریف نامدار خود سه امتیاز گرفت. اعتراض مربی کره ائیها روی این ضربه قبول نشد و در ادامه کاظمی ۲ امتیاز دیگر گرفت و راند اول را ۵بر۳ به سود خود خاتمه داد.راند دوم را “کیم” کره ای بهتر آغاز کرد و خیلی زود امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و ۷بر۵ هم پیش افتاد. این کره ای در پایان راند سوم ۱۱ بر ۱۰ پیروز از میدان خارج شد تا محمد کاظمی در یک قدمی سکوی قهرمانی با شایستگی از رسیدن به مدال بازمانده و از دور مسابقات کنار برود.

محمد کاظمی  در سه مباره اول خود ۴۹ امتیاز کسب کرد و ۱۱ امتیاز از دست داد. وی دور نخست ۱۵ بر۵  “جورجیو نیکولائو” از قبرس را شکست داد و با برتری ۱۵ بر صفر مقابل “تایلر موسکات” از کانادا کار خود را  ادامه داد و سپس “وهاب زازای” از افغانستان را ۱۹ بر ۶ از پیش رو برداشت  و به یک چهارم نهایی راه يافت.

امروز تیم ملی کشورمان در بخش بانوان هم یک نماینده داشت . اکرم خدابنده سرگروه تیم ملی بانوان کشورمان در وزن ۷۳+ کیلوگرم دور دوم به ترکیه ۹ بر ۸ باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

برای تیم ملی تکواندوی کشورمان در این مسابقات فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، ۲ مدال طلا کسب کرده اند. علیرضا نصر و فاطمه روحانی هم از دور مسابقات کنار رفته اند.

این دوره از مسابقات با حضور ۸۷۵ تكواندوكار از ۱۳۶ كشور ۲۲ اردیبهشت ماه به ميزباني روس‌ها آغاز و ۲۸ اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.