www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۰۸ 1394/02/28

تکواندو قهرمانی جهان – روسیه؛ خدابخش فاتح هشتمین پیکار ایرانی ها با استیون لوپز

مهدی خدابخش در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی جهان به عنوان هشتمین تکواندوکار ایرانی به مصاف قهرمان نامدار جهان از آمریکا رفت و وی را شکست داد. به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، در ادامه مبارزات روز پایانی بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان نماینده وزن ششم کشورمان برای قطعی کردن مدال برنز خود […]

مهدی خدابخش در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی جهان به عنوان هشتمین تکواندوکار ایرانی به مصاف قهرمان نامدار جهان از آمریکا رفت و وی را شکست داد.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، در ادامه مبارزات روز پایانی بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان نماینده وزن ششم کشورمان برای قطعی کردن مدال برنز خود در مرحله نیمه نهایی به مصاف استیون لوپز از آمریکا رفت و این رقیب سرشناس خود را قبل از پایان وقت قانونی مسابقه ۱۳ بر يک شکست داد.

این آمریکایی ۳۷ ساله که دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد به دنبال پنجمین  حضور متوالی در المپیک است و به همین دلیل پای به آوردگاه جهانی گذاشته است. مردی که با ۵ مدال طلای جهان پرافتخار ترین تکواندوکار این مسابقات است.

سابقه تقابل تکواندوکاران ایرانی با لوپز به ۱۹ سال قبل برمی گردد. جایی که وحید عبداللهی مربی فعلی تیم ملی نوجوانان در رقابتهای جهانی نوجوانان به سال ۱۹۹۶ بارسلون ابتدا به عنوان فرد پیروز مقابل لوپز معرفی شد و بعد کمیته برگزاری او را بازنده اعلام کرد و لوپز رفت و قهرمان شد.

اما بیژن مغانلو سرمربی فعلی تیم ملی در جام جهانی ۹۷ مصر ، هادی ساعی در رقابتهای جهانی ۲۰۰۱ کره ، یوسف کرمی در رقابتهای المپیک ۲۰۰۴ آتن ، علی تاجیک در فینال مسابقات جهانی  ۲۰۰۵ مادرید و فرزاد عبداللهی در جهانی ۲۰۰۹ دانمارک مقابل وی بازنده شده اند.

یوسف کرمی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن ، در باکو ۵ بر چهار در یک رقابت نزدیک و دیدنی لوپز را شکست داده بود.

مهدی خدابخش نماینده ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم در این مسابقات دور نخست استراحت داشت و سپس به دیدار “نیکولاس توزلس” از یونان رفت و با کسب پیروزی ۵ بر ۳ راهی دور سوم شد.وی در این مرحله هم “بیلا” از برزیل را ۸ بر یک شکست داد.

خدابخش برای صعود به دیدار پایانی باید با نماینده آلمان مبارزه کند. در آن سوی میدان هم آرون کوک ، تکواندوکار انگلیسی تیم مولداوی با  سانسون از انگلستان بازی مرحله نیمه نهایی را برگزار می کنند.

علاوه بر خدابخش عصر امروز و در مرحله نیمه نهایی، ابوالفضل یعقوبی و کیمیا علیزاده برای صعود به دیدار پایانی به ترتیب با نمایندگان بلژیک و ژاپن پیکار می‌کنند.

تیم ملی ایران با دو طلای  فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره عنوان قهرمانی زودهنگام این مسابقات را به خود اختصاص داده است. از میان اعضای تیم ملی کشورمان روحانی، خدابنده، نصر، کاظمی، اخلاقی، ایزدی ، عمیدی و مردانی هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید