www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۴۴ 1394/01/31

توضیحات قاسمی‌پور در مورد حضورش در بوکس نیمه‌حرفه‌ای

امین قاسمی‌پور در مورد حضورش در لیگ نیمه حرفه ای بوکس توضیحاتی داد. به گزارش “رزم نیوز” ، ملی‌پوش بوکس گیلان در این باره به خبرگزاری ایسنا ، گفت: یک بخشی در فدراسیون جهانی بوکس(AIBA) به نام کمیته جهانی بوکس حرفه ای (APB) تاسیس شده است که امسال اولین دوره اش است و در هر […]

امین قاسمی‌پور در مورد حضورش در لیگ نیمه حرفه ای بوکس توضیحاتی داد.

به گزارش “رزم نیوز” ، ملی‌پوش بوکس گیلان در این باره به خبرگزاری ایسنا ، گفت: یک بخشی در فدراسیون جهانی بوکس(AIBA) به نام کمیته جهانی بوکس حرفه ای (APB) تاسیس شده است که امسال اولین دوره اش است و در هر وزن هشت بوکسور برتر دنیا در آن دعوت می شوند و به سبک نیمه حرفه ای با هم رقابت خواهند کرد که نفر اول این مسابقات آن کمربند را کسب می کند و می تواند سهمیه مستقیم المپیک را کسب کند.

وی گفت: در دور اول این مسابقات از ایران احسان روزبهانی در وزن 81 کیلوگرم انتخاب شد و توانست این کمربند را کسب نماید و از این به بعد باید از آن کمربند دفاع کند و به صورت دوره ای بازی کند تا رتبه اش بالاتر برود و اگر خدای نکرده در مسابقه آتی شکست بخورد آن کمربند را از دست می دهد.

قاسمی پور در مورد چگونگی انتخاب آن هشت بوکسور برتر دنیا، تصریح کرد: فدراسیون ها رزومه بوکسورهای منتخب خود را به فدراسیون جهانی می فرستند و آنها هم عملکرد بوکسورها را در مسابقات گذشته بررسی می کنند و در واقع این مسابقات به عنوان لیگ ستارگان بوکس جهان می باشد.

این بوکسور گیلانی با اشاره به اینکه گیلان در گذشته یکی از قطب های بوکس کشور بود، گفت: گیلان قهرمان های خوبی در سطح بوکس آسیا داشت، قهرمانانی نظیر؛ جبار فعلی، زنده یاد حسین اغماض، یوسف سجودی، نصرت و سهراب وکیل منفرد، قاسم سلمستانی، کریم صمدی و … بوکسورهای گیلانی بودند که در آسیا و ارتش های دنیا عناوین داشتند و در سطح جهان مطرح بودند. اما در طول 10 سال تعطیلی بوکس در ایران از تمام دنیا به خصوص حاشیه دریای کاسپین عقب افتادیم و این موضوع در گیلان هم نمود خاصی داشت.

وی در مورد فعالیتش در هیات بوکس گیلان اظهار کرد: من حدود سه ماه است که سرپرست هیات بوکس گیلان هستم و این مسئولیت را بر دوش دارم که کارهای مدیریتی و هماهنگی ها را به کمک کمیته هایی که تشکیل دادیم انجام دهیم. خدا را شکر هیات بوکس به بهترین شکل ممکن اداره می شود و در این مدت کوتاه توانستیم کارهای بزرگی را انجام دهیم و توانستیم بعد از پنج سال مسابقات قهرمانی استان را برگزار کنیم و در ادامه هم تصمیم داریم مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان استان را ترتیب دهیم.

نماینده ایران در لیگ جهانی ستارگان بوکس جهان، در پایان گفت: امیدوارم بوکس گیلان هم روند صعودی خودش را ادامه دهد و انشاالله با دعای خیر مردم گیلان بتوانم نماینده شایسته ای برای گیلان و کشور در مسابقات پیش رو باشم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.