www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۲۵ 1394/06/10

توضیحاتی در مورد مطلب سایت فردا / نویسنده یا ورزشی نیست و یا بیش از حد منتقد است!

در ورزش ما هر کاری انجام شود، باز هم عده ای منتقد که نه، عیب جو و با عرض معذرت، غرض ورز آن را به قول خودشان نقد می کنند، در حالی که این کارها هیچ نشانه ای از نقد و انتقاد دلسوزانه و مشفقانه ندارد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، در جشنواره ای […]

در ورزش ما هر کاری انجام شود، باز هم عده ای منتقد که نه، عیب جو و با عرض معذرت، غرض ورز آن را به قول خودشان نقد می کنند، در حالی که این کارها هیچ نشانه ای از نقد و انتقاد دلسوزانه و مشفقانه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، در جشنواره ای که اخیرا با عنوان جشنواره ” ورزش برای همه ” از سوی وزارت ورزش و جوانان و به مدت 10 شب در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، فدراسیون های مختلف ورزشی حضور داشتند و حتی بسیاری از ورزش های بومی – محلی کشورمان در معرض دید حاضران و مسئولان قرار گرفت.

در مدت زمان برگزاری این جشنواره اما عکس العمل های متفاوتی را شاهد بودیم که حقیقتا برخی از آنها قابل قبول بودند. به هرحال برپایی هر برنامه ای قطعا با نقاط قوت و البته ضعف هایی نیز همراه است. اما در این میان، برخی بودند که جشنواره ورزش برای همه را کوبیدند تا به منافع خود برسند. در حالی که نمی دانند و شاید هم نمی خواهند بدانند که این قبیل برخوردها، انگیزه مسئولان برای برگزاری این قبیل برنامه ها را تحت الشعاع قرار می دهد. ضمن این که خانواده ها و نسل جوان را هم با دلسردی روبرو می کند.

در یکی از شب هایی که جشنواره ورزش برای همه در ورزشگاه بزرگ پایتخت برگزار می شد، نوبت به بر و بچه های فدراسیون ورزش های رزمی رسید تا با حضوری پررنگ در این مراسم، به هنرنمایی بپردازند تا مردم و مسئولان بیش از پیش با توانمندی های این قشر افتخارآفرین اما مظلوم آشنا شوند.

در شب افتتاحیه جشنواره، تعداد زیادی از اهالی رشته های رزمی حضور داشتند که در حرکتی زیبا و در شرایطی که لباس متحد الشکل برتن داشتند، دکتر ” محمود گودرزی ” وزیر ورزش و جوانان را تا رسیدن به جایگاه ویژه مشایعت می کردند. تا این جای کار مشکلی نیست، اما فردای این اتفاق، سایت خبری ” فردا ” در مطلبی از این حرکت ورزشکاران رزمی انتقاد کرد و آن را یک اقدام از پیش تعیین شده دانست و البته در حرکتی بی ادبانه و به دور از موازین ورزشی و رسانه ای، آن را ” خود شیرینی ” برای شخص اول ورزش کشور نامید!

4V2A2158

این سایت می نویسد: ” جشنواره ای که به کام خانواده ورزش تلخ شد؛

خودشیرینی برای شخص اول ورزش کشور به سبک یک رئیس فدراسیون/ 100 محافظ برای آقای وزیر!

هنگامی که وزیر ورزش و جوانان وارد ورزشگاه شد، این 100 ورزشکار فدراسیون رزمی که اتفاقا رئیس فدراسیون آن هم همراهشان بود دستان خود را در هم قلاب کرده و دیواری 4 لایه‎ از محافظ برای وزیر ورزش درست کردند.

سرویس ورزشی «فردا»- جشنواره «ورزش برای همه» درحالی از چهارشنبه هفته جاری آغاز به کار کرده که 1 شب پیش با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد و با اتفاقی نادر همراه بود. مراسم افتتاحیه در حالی برگزار شد که 100 ورزشکار رزمی کار به صورت خودجوش از وزیر ورزش و جوانان محافظت می‎کردند.

این جشنواره که به همت معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان تهران و فدراسیون ورزش‎های همگانی برپا شد، با استقبال خوب ورزشکاران و فدراسیون های مختلف مواجه شده است. حضور تمامی فدراسیون‎های ورزشی و ادارات کل استان‎های سراسر کشور باعث شد که جشنواره به صورت پرشوری برگزار شود اما چهارشنبه شب و در حاشیه مراسم افتتاحیه اتفاقی تلخ و البته نادر رخ داد که موجبات تاسف بسیاری از مردم ورزش دوست و روسای فدراسیون‎های ورزشی را به همراه داشت.

photo (1)

ماجرا از آنجایی آغاز شد که پیش از ورود وزیر ورزش و جوانان به ورزشگاه آزادی محل برگزاری جشنواره “ورزش برای همه” تعدادی از ورزشکاران یک فدراسیون رزمی خاص که همگی آنها اندامی درشت و برخی از آنها مدل مویی منشوری داشتند، با کت و شلواری یک دست در محل غرفه این فدراسیون حاضر بودند، هنگامی که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان که اتفاقا با یک لباس کاملا ورزشی قصد ورود به جمع ورزشکاران را داشت، این ورزشکاران کت و شلوار پوش که تعدادشان به بیش از 100 نفر هم می‎رسید، راهرویی را برای ورود وزیر به داخل ورزشگاه آزادی درست کردند.

هنگامی که وزیر ورزش و جوانان وارد ورزشگاه شد، این 100 ورزشکار فدراسیون رزمی که اتفاقا رئیس فدراسیون آن هم همراهشان بود دستان خود را در هم قلاب کرده و دیواری 4 لایه‎ از محافظ برای وزیر ورزش درست کردند.

این حفاظت به نحوی بود که وزیر ورزش به سختی قدم برمی‎داشت و به دشواری با مسئولان فدراسیون‎های مختلف به گفت‎وگو می‎پرداخت. جالب‎تر جایی بود که این محافظین خودجوش اجازه نزدیک شدن خبرنگاران، مردم عادی و حتی مسئولین فدراسیون‎های مختلف را به سمت وزیر نمی‎دادند و گاهی مردم را با دست به عقب می راندند. نکته جالب توجه نیز اینجاست که رفتار وزیر ورزش و جوانان به نحوی بود که به نظر می رسد تمام اقدامات انجام شده با هماهنگی قبلی وی صورت گرفته و همین مسئله موجبات آزردگی خاطر ورزشکاران، خبرنگاران و روسای فدراسیون های مختلف ورزشی را در پی داشت. “

4V2A1642

در مورد الفاظی که نویسنده مطلب به کار برده، صحبت خاصی نداریم. چرا که به عنوان رسانه ای تخصصی و قدیمی در ورزش های رزمی ایران، همچنان به حفظ آداب و ارزش های اخلاقی و حرفه ای معتقدیم. اما ذکر چند نکته در خصوص این نوشتار لازم و ضروری است تا نویسنده مذکور و البته سردبیر و مسئول سایت ” فردا ” را روشن کنیم.

ابتدای مطلب هم عنوان کردیم که در تمامی برنامه هایی که در کل کشور و در حوزه های مختلف اعم از: سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و البته ورزشی برگزار می شود، برخی ضعف ها وجود دارد که جشنواره ورزش برای همه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اما این که نویسنده مطلب موردنظر که به احتمال زیاد در ورزشگاه آزادی حضور نیز داشته، چنین قلم بزند و یک فدراسیون و ورزشکارانش را به باد انتقاد بگیرد، احتمالا از بی اطلاعی و غیر ورزشی بودن وی حکایت دارد. چرا که تا آن جا که حافظه رسانه های ورزشی از جمله رزم نیوز یاری می کند، سایت فردا بیشتر رسانه ای سیاسی است و با عرض معذرت، در ورزش آن هم رشته های رزمی هیچ محلی از اعراب ندارد.

اما در مورد این که نویسنده محترم نوشته اند که 100 ورزشکار رزمی با کت و شلوار رسمی راهرویی برای ورود وزیر ورزش ایجاد کرده بودند، باید گفت که اولا، پوشیدن لباس متحد الشکل برای چنین برنامه هایی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است که اگر این اتفاق نمی افتاد، قطعا خود همین نویسنده از نپوشیدن لباس های رسمی و شکیل نیز انتقاد می کرد. ثانیا، نویسنده مطلب فوق احتمالا نمی داند که اتحاد در بین ورزش های رزمی از هر رشته دیگری بیشتر است و این حرکت، مطمئنا وحدت و دوستی ورزشکاران رزمی را به حاضران و مسئولان و البته شخص وزیر نشان می دهد. ضمنا این را هم باید داخل پرانتز بگوییم که احتمالا جنابعالی نمی دانید که تقریبا صد در صد محافظان شخصیت ها و چهره های محبوب و متمول ایران و جهان، ورزشکار رزمی هستند.

نکته سوم آن جاست که نویسنده گفته که به نظر می رسید تمام این اقدامات انجام شده با هماهنگی شخص وزیر صورت گرفته. دوست محترم، به نظر شما آیا تیم محافظتی وزیر یک مملکت نمی داند و یا خدای ناکرده نمی تواند از شخصیت مودنظر محافظت کند؟ اصلا دکتر گودرزی چه نیازی به این حرکت به قول شما خود جوش دارد؟ آیا او نمی تواند از راه های دیگر برای تبلیغات و یا هر آن چه در ذهن شما می گذرد، به نفع خود بهره برداری کند؟

و نکته چهارم این که نوشته اید این حرکت باعث دلخوری ورزشکاران، خبرنگاران و روسای فدراسیون های مختلف ورزشی شده است. در حالی که به نظر می رسد این نظر شخصی شماست که به دیگران تعمیم داده اید.

این نکات که نه، عیب جویی های نویسنده مطلب سایت فردا آدمی را یاد داستان ” پیرمرد، کودک و چهارپا ” می اندازد.

در پایان یک توصیه هم به دوست نویسنده داریم و آن این که عینک بدبینی را از چشمان تان بردارید و بیش از حد ژست منتقد به خود نگیرید. چون دنیای ورزش دنیای رنگارنگی است و گل در کنار خار است!

جواد منتخبی – رزم نیوز

Water 1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.