www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۵۲ 1393/11/27

تمرین هوازی صبح اجرا شود بهتر است یا عصر؟

تمرین هوازی با شدت متوسط و برای زمان طولانی‌تر اجرا شود بهتر است یا به صورت اینتروال؟ آیا زمان اجرای هوازی تفاوتی روی سوخت و ساز بدن بعد از تمرین دارد؟ چربی‌ها متفق القول می‌گویند بالاخره ما كی بسوزیم؟ پاسخ همه این سوالات را دكتر استوپانی داده است. زمانی كه صحبت از تمرین هوازی می‌شود […]

  • تمرین هوازی با شدت متوسط و برای زمان طولانی‌تر اجرا شود بهتر است یا به صورت اینتروال؟
  • آیا زمان اجرای هوازی تفاوتی روی سوخت و ساز بدن بعد از تمرین دارد؟
  • چربی‌ها متفق القول می‌گویند بالاخره ما كی بسوزیم؟

پاسخ همه این سوالات را دكتر استوپانی داده است.

زمانی كه صحبت از تمرین هوازی می‌شود یا اینكه نوبت به انجام این نوع از تمرینات می‌رسد خیلی‌ها روی تعداد كالری كه در یك جلسه می‌سوزانند تمركز می‌كنند. اما توجه داشته باشید كه موضوع دیگری هم در مورد تمرین هوازی مهم است و آن اینكه چه مقدار كالری و چربی بعد از پایان یك جلسه تمرین هوازی در بدن می‌سوزد.

پیروی از هر نوع تمرین هوازی، سرعت متابولیسم بدن‌تان برای مدتی بالا نمی‌ماند. مقدار كالری‌هایی كه بعد از تمرین می‌سوزد بخش عمده‌اش صرف ریكاوری عضلات می‌شود كه در علم آنرا به عنوان ‌یا همان اكسیژن مصرفی اضافی بعد از تمرین می‌شناسند.

به عبارت دیگر، شما برای سوزاندن كالری بیشتر، اكسیژن بیشتری دریافت می‌كنید. اگر می‌خواهید تفاوت را با كالری‌های اضافی كه بعد از تمرین می‌سوزد و تاثیر آنرا روی تلاشهای چربی سوزی خود مشاهده كنید سراغ تحقیقات انجام شده روی تمرینات اینتروال بروید.

برخلاف این حقیقت كه ورزشكاران طی انجام فعالیت‌های بلند مدت‌تر، مداوم‌تر و با شدت متوسط هوازی به نسبت فعالیتهای هوازی اینتروال كالری بیشتری می‌سوزانند اما طی فعالیتهای اینتروال چربی بیشتری می‌سوزانند.

دانشمندان بر این باورند كه چربی سوزی بیشتری كه در تمرینات اینتروال اتفاق می‌افتد بواسطه ‌بیشتری است كه با تمرینات اینتروال بوجود می‌آید.

تمرین اینتروال باعث می‌شود بعد از تمرین سوخت ساز بدن برای مدت بیشتری بالا بماند.

در دانشگاه ویسكونیش، دانشمندان 16 زن ورزشكار استقامتی را تحت آزمونی هوازی قرار دادند. آنها 3 جلسه تمرین هوازی 30 دقیقه‌ای را روی دوچرخه ثابت با 65 درصد از حداكثر ضربان قلب خود انجام دادند.

یك جلسه تمرین هر روز صبح (بین 5 الی 7 صبح) ما یك جلسه در میان روز (بین 11 الی 13 بعد از ظهر) و یك جلسه هم عصر (5 الی 7 بعد از ظهر) اجرا می‌شد. ‌‌

دانشمندان حدود 30 دقیقه بعد از هر جلسه تمرین سرعت متابولیسم افراد را اندازه‌گیری می‌كردند. طبق گزارش آنها ساعت تمرین در روز اثری روی طول مدت بالا باقی ماندن متابولیسم بدن نداشت، اما تمرین در ساعات دیرتر از روز باعث افزایش بیشتری در سرعت متابولیسم بدن به نسبت دیگر ساعات می‌شود.

1302h

  • زمان اصلی

اطلاعات حاصل از این بررسی نشان می‌دهد كه برای سوزاندن كالری بیشتر بعد از تمرین (در نتیجه چربی بیشتر)، بهتر است كه تمرین هوازی را 5 بعد از ظهر به بعد اجرا كنید. ‌‌بررسی ها نشان داده كه تمرین هوازی بعد از تمرینات وزنه چربی بیشتری می‌سوزاند تا اینكه قبل از وزنه یا به شكل مجزا اجرا شود. ‌‌

از سوی دیگر تمرینات هوازی به سبك اینتروال هم متابولیسم بعد از تمرین را بیشتر می‌كند و همین دو یافته كافی است كه بخواهید برای حصول بهترین نتایج تمرین هوازی به سبك اینتروال را بعد از تمرین وزنه اجرا كنید.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.