www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۲۲ 1394/09/04

تصمیم عجیب سرپرست فدراسیون کاراته/ حاشیه‌های پرتعداد تکرار نشود

سرپرست جدید فدراسیون کاراته مسئولیت کمیته داوران را بدست مردی سپرد که جامعه داوری این رشته حداقل در دوران هشت ساله مسئولیت وی در مقاطع مختلف خاطره خوبی ندارند. سیدحسن طباطبایی سرپرست تازه منصوب شده فدراسیون کاراته در تصمیمی محمدعلی مردانی که در عین حال سرپرست دبیری این فدراسیون را برعهده دارد، را به سمت […]

سرپرست جدید فدراسیون کاراته مسئولیت کمیته داوران را بدست مردی سپرد که جامعه داوری این رشته حداقل در دوران هشت ساله مسئولیت وی در مقاطع مختلف خاطره خوبی ندارند.

سیدحسن طباطبایی سرپرست تازه منصوب شده فدراسیون کاراته در تصمیمی محمدعلی مردانی که در عین حال سرپرست دبیری این فدراسیون را برعهده دارد، را به سمت سرپرستی کمیته داوران منصوب کرد تغییری که تعجب جامعه کاراته را در پی داشت.

به گواه کارشناسان داوری کاراته جواد سلیمی رئیس پیشین این کمیته در دوران سه ساله اش کارنامه خوبی داشته و در حاشیه مسابقات جهانی اندونزی موفق به اخذ درجه «رفری B» جهانی شد. درجه ای که داوری کاراته ایران سیزده سال موفق به اخذ آن نشده بود. شاید ایراد سلیمی این بود که دريافت این درجه را با عکس به تهران مخابره نکرد!

طباطبایی با این انتصاب نشان داد که نه تنها در این مدت بر دانش مدیریتی کاراته‌ای اش چیزی اضافه نکرده، بلکه بیشتر تحت تاثیر افرادی است که مثل همیشه منافع شخصی را بر منافع جمعی ارجح می دانند و از موقعیت اداری و تشکیلاتی خود در راه ناصواب بهره می گیرند و تن به تسویه حساب های شخصی می دهند!

بدون شک سرپرست فدراسیون کاراته اگر پیش از این جابجایی کمی تحقیق و بررسی داشت ، هرگز اقدام به چنین جابجایی نمی کرد. ای کاش طباطبایی از آنهایی که کمترین اطلاعی از کاراته کشور دارند، مشورت می گرفت تا بهتر متوجه می شد در دوران مدیریت آنهایی که دوباره این مسئولیت را در اختیار گرفتند چه بر داوران کاراته گذشته است.

آنها که اعتراضات پرتعداد به قضاوت داوران در لیگ های مختلف را به ياد دارند می دانند در آن مدت بر داوری کاراته چه فضایی حکمفرما بود. هر چند خروجی کار این دوستان با آمار دواران جهانی دوران مدیریتی اش کاملا مشخص است و نیازی به کنکاش زیادی ندارد!

حال باید دید این انتصاب که پیش بینی می شود سرآغاز دور تازه ای از حاشیه سازی در کاراته باشد تا چه حد می تواند مطلوب جامعه داوری کاراته باشد. از زمانی که این حکم روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت واکنش بسیاری از داوران را در پی داشته است.

سئوال اینجاست که آیا طباطبایی اسیر حاشیه هایی شد که بعد از اندونزی برای سلیمی طراحی و اجرا کردند؟ آیا برکناری پاداش درجه B جهانی برای سلیمی بود یا پاداش دريافت سوت طلایی از سوی مردانی!

اگر قرار باشد با اینگونه تصمیم گیری های خارج از منطق و بدون آگاهی و اطلاعات درست کاراته بار دیگر اسیر حواشی شود، همان بهتر که وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر بساط انتخابات را پهن کند تا کاراته بیش از پیش دچار خسران و ضرر نشود و کار فدراسیون پرجمعیت و مهم کاراته بدست اهل فن سپرده شود.

محمد بیرامی

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید