www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۱۴ 1396/12/16

تست دوپینگ آلوارز مثبت از آب در آمد

برگزاری یا عدم برگزاری مبارزه دوم کانلو و گلوکین در هاله ای از ابهام قرار دارد!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در فاصله دو ماه تا برگزاری مبارزه قهرمانی دسته میان وزن بوکس جهان بین گنادی گلوکین و کانلو آلوارز خبری شوکه کننده دنیای بوکس را فرا گرفت و آن خبر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ کانلو آلوارز مکزیکی بود.

در نمونه گرفته شده از آلوارز ماده ممنوعه “کلنبوترول” یافت شده و همین باعث مثبت اعلام شدن تست دوپینگ شده است.

اما کلنبوترول چیست؟ کلنبوترول ماده ای است که برخی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی از آن استفاده می کنند و این ماده علاوه بر گسترش ماهیچه های اسکلتی و تقویت سنتز پروتئین در عضلات به طور همزمان باعث چربی سوزی نیز می شود اما بد نیست که بدانید مزرعه داران مکزیکی از این دارو برای افزایش اشتهای گاوهایشان نیز به طور گسترده استفاده می کنند و کانلو نیز استفاده از گوشت آلوده را دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ می داند.
آلوارز ضمن ناراحتی از این قضیه عنوان کرد که از شرایط بوجود آمده ناراحت و شگفت زده است و حاضر است هر تست دیگری که WADA و NSAC (کمیسیون ورزشی ایالت نوادا) لازم بداند را انجام دهد و حتی کمپ تمرینی خود را هر چه سریعتر از مکزیک به ایالات متحده امریکا منتقل کند.
او در ادامه افزود : “من ورزشکاری هستم که به ورزش احترام می گذارد و این اتفاق من را شگفت زده کرده و آزارم می دهد چون این اتفاق هرگز برایم رخ نداده بود.من تمامی آزمایشاتی که لازم است تا این وضعیت شرم آور را پایان دهد اجام می دهم و اطمینان دارم که حقیقت روشن خواهد شد”.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای ورزشکاران مکزیکی رخ می دهد،طی پنج سال گذشته نمونه های مشابه نمونه کانلو اتفاق افتاده که از بین آن می توان به سال ۲۰۱۲ و وضعیت پیش آمده برای اریک مورالس قبل از مبارزه با دنی گارسیا اشاره کرد یا حتی سال ۲۰۱۶ و وضعیت مشابهی که برای فرانسیسکو وارگاس رخ داد که البته در نهایت در هر دو مورد اجازه برگزاری مبارزه صادر شد اما با این حال برگزاری یا عدم برگزاری ریمچ بین گنادی و کانلو فعلاً مشخص نشده و با بررسی های بیشتر تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام /

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید