www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۱:۳۳ 1393/11/23

ترس از مبارزه و درگیری های فیزیکی

ترس از مبارزه یك امر غیر طبیعی و اختلال حساب نمی شود درك و قبول این اصل كه ترس از مبارزه یك اختلال شخصیتی نیست بسیار مهم و حائز می باشد. اما اگر این ترس به قدری شدید است كه شما را مجبور به گذشتن و بیخیال شدن از حق و حقوق خود می كند، […]

ترس از مبارزه یك امر غیر طبیعی و اختلال حساب نمی شود

درك و قبول این اصل كه ترس از مبارزه یك اختلال شخصیتی نیست بسیار مهم و حائز می باشد. اما اگر این ترس به قدری شدید است كه شما را مجبور به گذشتن و بیخیال شدن از حق و حقوق خود می كند، به جهت اینكه از درگیریها اجتناب كنید، می بایست قطعا در جهت خلاص شدن از این ترس كاری انجام دهید.
افراد نرمال و بهنجار تمایلی برای درگیر شدن و مبارزه ندارند.
بعنوان یك فرد نرمال و طبیعی از ایجاد درگیری و شركت در آن خوشنود نمی شویم و نباید هم بشویم زیرا ممكن است به خود ، دیگران و یا هردو آسیب برسانیم . به هر حال بعضی از افراد در قیاس با دیگران میل و رغبت كمتری برای درگیری های فیزیكی دارند. آنها دوست دارند كه از هرنوع تلاش و حركت به سوی هرگونه درگیری اجتناب كنند و البته نتیجتا این امر باعث خواهد شد كه فكر هر گونه مبارزه و درگیری فیزیكی برای آنها هولناك و ترس آور جلوه كند.

چرا ما از مبارزه و پیش آمدن حس درگیری بیشتر از دیگران می ترسیم؟

پاسخ به این سوال در قالب 4 احتمال زیر نهفته است. كه یكی یا چندتا از دلایل زیر میتواند باعث ترس شما از مبارزه باشد.
تمام موارد را بخوانید تا بهتر خود را بشناسید و از این حس ترس در مبارزه رهایی پیدا كنید:

زود رنجی بیش از حد و ترس

آیا شما یك فرد بسیار زودرنج و فوق العاده حساس هستید؟

افرادی كه میزان زودرنجی آنها بالاست گرایش و تمایل به عدم ایجاد هرگونه درگیری فیزیكی نسبت به دیگر افراد معمولی در جامعه دارند و مشخصا از مبارزات ابراز تنفر و دوری می كنند.اگر شما یك فرد فوق العاده زودرنجی هستید به احتمال زیاد یكی از دغدغه های اصلی شما در زندگی سعی در اجتناب از مبارزه و هرگونه درگیری شدید فیزیكی به هر قیمتی می باشد. ‌

1fight

‌نداشتن تجربه كافی در مبارزه

حتما به یاد دارید اولین روزی كه شروع به رانندگی كردید ¿ آیا یك مقدار ترس نداشتید¿ مطمئن هستم كه در آن زمان خیلی بیشتر از آن چیزی ترس داشتید كه در حال حاضر بعد از چند سال كه به راحتی رانندگی می كنید دارید.اعتماد به نفس با انجام مداوم یك فعالیت مشخص ساخته و شكل می گیرد كه چندین مرتبه آن را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.
اگر شما هیچ وقت قبلا در یك درگیری فیزیكی نبوده باشید پس حتما به احتمال زیاد در یك درگیری نسبت به افرادی كه هر روز در یك مبارزه جدید شركت می كنند حس ترس بیشتری خواهید داشت.

‌نداشتن اعتماد به نفس نسبت به توانایی های مبارزاتی خود

یكی از دلایل ترس از مبارزه یا یك درگیری ، می تواند به واسطه فقدان اعتماد به نفس در توانایی افراد در دفاع از خود و پیروز شدن حین درگیری و مبارزه باشد. نتیجتا هر زمان كه شما احساس كردید اطمینان صد در صدی نسبت به توانایی خود در یك مبارزه دارید دیگر هیچ وقت احساس ترس نمی كنید.
تمرین هر كدام از انواع ورزش های رزمی می تواند این ترس را به مرور كاهش دهد.

‌تجربه های تلخ و بد گذشته

اگر در گذشته مكررا و به تعداد زیاد در درگیری ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشید قطعا در مبارزات آینده خود احساس ترس خواهید داشت . ذهن شما حین درگیری احساس ترس می كند و دائما تجربیات گذشته را برای شما تكرار و تداعی خواهد كرد. در نهایت باید بدانید كه درگیری یك عملكرد بد و نا مناسب است.
درگیری فیزیكی یك عمل نكوهیده و نامناسب است و قاعدتا نباید در یك درگیری شركت كنید، مگر اینكه انتخاب دیگری نداشته باشید. پس اگر در اكثر اوقات با دیگران در گیری پیدا می كنید بهتر است در یك دوره مدیریت خشم و عصبانیت ثبت نام كنید!
اما در نظر داشته باشید ، با وجود اینكه درگیری فیزیكی حركتی ناپسند می باشد، اما عدم اطمینان از توانایی رزمی در دفاع از خود در یك درگیری نیز به همان اندازه نكوهیده است. ثبت نام و یادگیری یك هنر رزمی در این خصوص به شما كمك خواهد كرد. ‌
برای مثال آی كی دو یكی از هنرهای رزمی است كه اكثریت كارشناسان یادگیری این آن را به دلایل متعددی توصیه می كنند. این ورزش عاری از خشونت است و قطعا حین تمرین و آموزش اگر فرد زودرنجی باشید با تجربه بدی مواجه نخواهید شد.
آی كی دو ‌یك هنر 100 درصد دفاعی است ( بدین معنی كه شما حمله كننده نیستید ، اما در حین اجرای تكنیكها ضربه زدن جزیی از این هنر رزمی می باشد .)
تكنیك های این رشته اگر بدرستی فراگرفته و ملكه ذهن هنرجو شود ، دارای كارایی بسیار بالا و موثری در درگیریهای واقعی خواهد بود. كه البته تنها نقدی كه به این رشته می شود این است كه در قیاس با دیگر رشته های رزمی مدت زمان بیشتری را می طلبد تا شما در اجرای درست تكنیكها مهارت و تبحر لازم را پیدا كنید. و درنهایت یادمان باشد كه البته هیچ فعالیتی چه ورزشی یا غیر ورزشی بدون تمرین و زحمت و پشتكار نتیجه بخش نخواهد بود.

منبع : ماهنامه رزم آور

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار