www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۳ 1394/03/20

تحرکات کاندیداها و معادلات جدید در ووشو جهان/ روس‌ها درکمین ایران

انتخابات فدراسیون جهانی درحالی همزمان با رقابتهای قهرمانی جهان برگزار می‌شود که روس‌ها در تلاش برای تغییر معادلات به سود خود هستند. در شرایط کنونی ووشو با مدیریت خوب در راس فدراسیون جهانی گام های موثری برای توسعه و نزدیک شدن به شرایط حضور در المپیک برداشته است. در این خصوص “یوزای چینگ” که مدتی […]

انتخابات فدراسیون جهانی درحالی همزمان با رقابتهای قهرمانی جهان برگزار می‌شود که روس‌ها در تلاش برای تغییر معادلات به سود خود هستند.

در شرایط کنونی ووشو با مدیریت خوب در راس فدراسیون جهانی گام های موثری برای توسعه و نزدیک شدن به شرایط حضور در المپیک برداشته است. در این خصوص “یوزای چینگ” که مدتی پیش هم به تهران سفر کرد با نفوذی که در بخش های مختلف تصمیم گیری ورزش جهان به خصوص کمیته بین المللی المپیک دارد در کنار برنامه ریزی دقیق تلاش زیادی برای گسترش ووشو در جهان داشته است.

اما سفرهای پی درپی “چینگ” خبر از نگرانی وی برای انتخابات آتی دارد. اینکه آیا او می تواند در چهار سال آینده هم روی صندلی رياست فدراسیون جهانی بنشید یا خیر سئوالی است که تا زمان انتخابات باید صبر کرد.

“گلن کیت” رئیس اتحادیه ووشو اقیانوسیه رقیب جدی “یوزای چینگ” در این انتخابات است. مردی که به نظر می رسد از سوی برخی فدراسیون های اروپایی مورد حمایت قرار گرفته است و با همین پشتوانه در تلاش برای رقابت با نایب رئیس IOC برآمده است.

هر چند خیلی از کارشناسان ووشو معتقدند “کیت” نمی تواند تهدیدی برای رئیس فدراسیون جهانی باشد ولی سابقه برگزاری انتخابات در چهار سال گذشته که “چینگ” در یک رقابت فشرده با رئیس اتحادیه اروپا در سمت خود باقی ماند این نگرانی را برای خود وی ایجاد کرده که مبادا اتفاقات دوره قبل یکبار دیگر با شرایط جدی تری تکرار شود.

در کنار این موضوع نکته دیگری که در این انتخابات حائز اهمیت است کناره گیری “ریموند اسمیت” رئیس اتحادیه ووشو اروپا از سمت نایب رئیسی فدراسیون جهانی و معرفی “مورزوکف”رئیس فدراسیون روسیه به جای خود می باشد.

“اسمیت” مشکلات جسمانی را دلیل این کناره گیری عنوان کرده است که شنیده ها حاکی از آن است که این جریان بیشتر از آنکه به ضعف جسمانی “ریموند” مربوط باشد به انتقادات فدراسیون های عضو اتحادیه ووشو اروپا از سیاست های وی بخصوص در بخش مالی ربط دارد.

wushu-iran-razmnews5

اما شرایط این کناره گیری برای ایران می تواند حائز اهمیت باشد. روس ها که قدرت فنی برتر در قاره سبز می باشند و پیش از این هم توسط . “مورزوکف” قدرت سیاسی پشت پرده اروپا بودند با حضور در راس تصمیم گیری فدراسیون جهانی شاید بتوانند برخی قوانین را به سود خود تغییر داده و یا در زمان رقابتهای مختلف با نفوذ خود برای نمایندگان ووشو کشورمان مشکل ساز شوند.

اما ووشو ایران هم یک نماینده در این انتخابات خواهد داشت. مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو با نایب رئیسی ووشو آسیا و عضویت در هیات رئیسه جهانی ارتباط خوبی با مسئولان جهانی و کشورهای مختلف دارد. وی برای حضور دوباره در هیات رئیسه کاندیدا شده است و برای تداوم حضور از شانس زیادی هم برخوردار است.

انتخاب دوباره علی نژاد می تواند راه نفوذ روس ها را به مراکز تصمیم گیری فدراسیون جهانی بسته و سد محکمی خواهد بود بر تغییر غیرواقع قوانین که می تواند در سالهای آتی مشکل ساز شود.

انتخابات فدراسیون جهانی قبل از آغاز رقابتهای جهانی آبان ماه در اندونزی برگزار خواهد شد ولی نکته مهم اینکه رفت آمد کاندیداها به کشورهای مختلف جریان دارد.

محمد بیرامی

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.