www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۳۸ 1394/07/04

تایچی ورزشی مناسب برای افر اد سالمند

انجام ورزش تایچی باعث افزایش کارایی حرکتی افراد سالمند و بالا رفتن کیفیت زندگی آنها می‌شود. تحقیقات جدید نشان داده است که تایچی، یکی از رشته‌های قدیمی ووشو برای افراد سالمند مفید است. این ورزش توانایی فیزیکی و کیفیت زندگی افرادی که آرتروز دارند یا به بیماری‌های تنفسی مزمن دچار هستند یا نارسایی قلبی دارند […]

انجام ورزش تایچی باعث افزایش کارایی حرکتی افراد سالمند و بالا رفتن کیفیت زندگی آنها می‌شود.

تحقیقات جدید نشان داده است که تایچی، یکی از رشته‌های قدیمی ووشو برای افراد سالمند مفید است. این ورزش توانایی فیزیکی و کیفیت زندگی افرادی که آرتروز دارند یا به بیماری‌های تنفسی مزمن دچار هستند یا نارسایی قلبی دارند را افزایش می‌دهد. تایچی برای افراد سالمندی که مشکلات مختلف جسمی دارند نیز مفید است.

تایچی یک فعالیت فیزیکی با شدت کم تا متوسط محسوب می‌شود که برای همه مناسب است. این ورزش فشار زیادی به عضلات و مفاصل وارد نمی‌کند و استرس و اضطراب را از بین می‌برد.

در مطالعاتی که اخیرا در مجله پزشکی ورزشی منتشر شد، محققان بررسی کردند که آیا تایچی راهی موثر برای افزایش کیفیت زندگی و جلوگیری از افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه یا بیماری‌های قلبی و آرتروز است یا خیر.

این ورزش باعث افزایش کارایی فیزیکی و قدرت عضلات می‌شود. حدود 34 درصد افراد بالای 65 سال در آمریکا آرتروز دارند. حدود 80 درصد افرادی که آرتروز دارند با محدودیت‌های حرکتی مواجه هستند.

افراد مورد بررسی در تحقیقات انجام شده به مدت 12 هفته در هر هفته دو تا سه بار تایچی انجام دادند، مدت این جلسات ورزشی حداکثر یک ساعت بود. بررسی‌ها نشان داد که تایچی کارایی فیزیکی و قدرت عضلات را در این افراد افزایش می‌دهد به خصوص در افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، تایچی باعث کمتر شدن درد و سفت شدن مفاصل می‌شود. در افرادی که مبتلا به مشکلات تنفسی مزمن هستند تایچی از میزان تنگی نفس می‌کاهد.

در تست‌های مختلف افراد مورد آزمایش کارایی بیشتری پیدا کردند، تست‌هایی از جمله 6 دقیقه پیاده‌روی و تست TVG. با توجه به اطلاعات به دست آمده محققان دریافتند که تایچی برای بعضی از افرادی که مشکلات مربوط به سلامتی دارند مفید است.

سال گذشته نیز تحقیقات انجام شده در مجله پزشکی “امروز” نشان داد که تایچی داروی مناسب برای کاهش تورم بیماران مبتلا به سرطان سینه است.

tai-chi

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.