www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۲:۳۱ 1396/06/07

تایسون است دیگر…

وقتی کارنامه مایک تایسون افسانه ای را مرور میکنیم به اتفاقات عجیب و غریبی می رسیم که هر کدام سال ها بین رزمی کاران نقل شده و نقل مجلس عاشقان مشت زنی است.

از تجاوز جنسی تا مسلمان شدن و انتخاب نام عبدالعزیز تا پیروی از تفکرات مالکوم ایکس و درگیری های ریز و درشت او همگی داستان های متفاتی را روایت میکند.

اما داستان گاز گرفتن گوش اواندر هالیفیلد جالب تر از بقیه است.
سال ۹۲ تایسون در اوج افتخار و قهرمانی ، به جرم تجاوز جنسی بازداشت و به شش سال زندان محکوم می شود. بعد از گذشت سه سال آزاد و مدعی می شود ‌که متحول شده است.
او در سال ۹۶ در مبارزه قهرمانی شرکت کرد و با انگیزه فراوان عنوان قهرمانی سنگین وزن را پس گرفت تا به همه ثابت کند که هنوز آیرون مایک بهترین بهترین هاست. درست زمانی که این باور در آستانه مقبولیت عموم بود ، یک مبارز خوش اندام و خوش ترکیب با پیشینه مذهبی به نام اواندر هالیفیلد پوزه تایسون را به خاک مالید و همه افتخارات را از او گرفت.

این باخت که آب سردی بر اندام طرفداران مایک بود ، او را به تلاش برای مبارزه مجدد ترغیب کرد.

در نبرد مجدد شرایط به نفع هالیفیلد پیش می رفت که در یک صحنه تایسون از خود بی خود شد و گوش حریف را گاز گرفت. این اتفاق که یکی از عجیبت ترین اتفاقات دنیای بوکس بود باعث شد تکه ای از گوش هالیفیلد کنده شود. چهره حق به جانب تایسون و هل دادن هالیفیلد بعد از این صحنه دیگر هیچ کس را متعجب نکرد چون احتمالا آن روز همه در دلشان می گفتند “مایک است دیگر ، هیچ چیز از او بعید نیست”.

چه زشت و چه جالب هرچه که بود این صحنه تا سال ها تکه ای از تصور عامه مردم از دنیای بوکس حرفه ای و شخصیت تایسون بود. هرچند که این دو شانزده سال بعد آشتی کردند اما حافظه عمومی همیشه دعواها را به یاد می آورد نه آشتی ها را.

این روز ها وقتی نام مایک تایسون به زبان می آید اکثر مردم تصویر یک مبارز جاه طلب و نابغه را به یاد می آورند که به خاطر حماقت هایش بارها تنبیه شده است.

یک قهرمان محبوب نه یک بوکسور پیر بازنشسته که خالکوبی احمقانه ای دارد و در هر فیلم احمقانه تری بازی می کند تا گوشه از صدها میلیون دلاری که به خاطر مصرف مواد و … به باد را بازگرداند.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید