www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۵۵ 1397/04/17

تاریخسازی DC در UFC !

کورمایر با غلبه بر میوچیچ قهرمان جدید سنگین وزن یو اف سی شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم‌ آور ، رویداد UFC 226 بامداد یکشنبه و به میزبانی T-Mobile Arena لاس وگاس برگزار شد جایی که هفده هزار و چهارصد و شصت و چهار تماشاگر مشتاق از نزدیک این مسابقات داغ و مهیج را تماشا کردند.

در مهمترین مبارزه شب که نبرد عنوان قهرمانی دسته سنگین وزن بود،استیپه میوچیچ مدافع عنوان قهرمانی این دسته به مصاف دنیل کورمایر قهرمان دسته نیمه سنگین وزن بود.مبارزه ای از جنس قهرمان در برابر قهرمان!
کورمایر ۳۹ ساله یک وزن بالاتر آمده بود و برای محقق کردن آرزوی قهرمانی در دو دسته UFC و تاریخسازی وارد رینگ شد اما پیش از مبارزه طرفداران ام ام ای درصد شانس کمتری برای DC نسبت به میوچیچ قائل بودند و همین باعث بوجود آمدن فشار و البته انگیزه دو سویه برای کورمایر شد و داستان درون قفس روایت متفاوتی را رقم زد. کورمایر در همان راند نخست و در حالی که درحالت کلینچ قرار داشت با یک اُور هند راست میوچیچ را با کف رینگ آشنا کرد و سپس با ضربات پیاپی چپ و راست کار را تمام کرد و قهرمان جدید این دسته لقب گرفت و به سلطنت دو ساله میوچیچ در این دسته پایان بخشید.

کورمایر همچنین به دومین فایتر UFC (پس از کانر مک گرگور ایرلندی) بدل شد که قهرمانی در دوسته وزنی را به طور همزمان و البته پی در پی به دست آورده و از این حیث در UFC تاریخ ساز شد.

کورمایر پس از مبارزه در حالی که میکروفون جو روگان (گزارشگر UFC) را به دست گرفته بود براک لزنر قهرمان اسبق سنگین وزن UFC را که در محل برگزاری مسابقات حضور داشت به داخل کیج فراخواند و او را به چالش دعوت کرد.لزنر هم به سبک نمایشهایش در کشتی کج از این چالش استقبال کرد و دانا وایت (رئیس یو اف سی) هم گفت مبارزه بین کورمایر و لزنر قطعاً در آینده ای نه چندان دور برگزار خواهد شد.


دیگر اتفاق مهم درباره این مسابقات کنسل شدن مبارزه عنوان قهرمانی پر وزن بین مکس هالووی و برایان اورتگا به دلیل آسیب دیدگی هالووی بود.به همین دلیل مسئولان یو اف سی مبارزه بین فرانسیس انگانو و دریک لوئیس از دسته سنگین وزن را جایگزین این مبارزه کردند.مبارزه ای که کمتر کسی شانسی برای لوئیس قائل بود اما پس از سه راند نفسگیر این “جانور سیاه” بود که چلنجر سابق سنگین وزن را با رای متحد داوران شکست داد.
اما در یکی دیگر از مبارزات مهم رویداد UFC 226 گوکان ساکی قهرمان اسبق GLORY و فایتر با سابقه K-1 به مصاف خلیل رانتری جونیور رفت.ساکی امیدوار بود تا با غلبه بر این فایتر امریکایی بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد و خود را به عنوان یکی از مدعیان جدید نیمه سنگین وزن UFC معرفی کند اما خلیل رانتری مانع از تحقق این رویا شد. نقطه قوت تایسون ترکیه ای که مبارزه در حالت سرپا بود در این مبارزه نقطه ضعف او شد و در حالیکه دقایق نخست از راند نخست مبارزه را شاهد بودیم رانتری با یک ضربه چپ مستقیم تعادل ساکی را بر هم‌ زد و او را به کف کیج انداخت و در حالی که ساکی در فکر جمع و جور کردن خود بود خلیل درست بالای سر او حضور داشت و این فرصت را به او نداد و با ضربات پیاپی مشت چکشی چپ کار را تمام کرد‌ تا ساکی در دومین تجربه حضور در UFC نخستین شکست را تجربه کند و اکنون رکورد ۱ پیروزی و ۲ شکست در کارنامه حرفه ای او ثبت شود.

نتایج کامل رویداد UFC 226 بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی شماره یک:
کاه وزن بانوان: امیلی ویتمایر با رای متحد داوران بر جِیمی مویل پیروز شد.
سبک وزن: دَن هوکر هم با رای متحد داوران بر گیلبرت بِرنز غلبه کرد.

مبارزات مقدماتی شماره دو:
ولترویت: کورتیس میلندر با رای متحد داوران مکس گریفین را شکست داد.
سبک وزن: دراکار کلوزه با امتیاز بر لَندو واناتا چیره شد.
خروس وزن: رافائل آسونسیائو هم به همین ترتیب راب فونت را شکست داد.
میان وزن: پائولو کاستا با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند دوم یوریا هال را مغلوب ساخت.

مبارزات اصلی:
خلیل رانتری جونیور با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند اول گوکان ساکی را از پیش رو برداشت.
وزن توافقی: آنتونی پتیس با سابمیشن (آرم بار مثلثی) مایکل کیه سا را مغلوب کرد.
ولترویت: مایک پِری با رای نامتحد داوران پُل فِلدر را از پیش رو برداشت.
سنگین وزن: دریک لوئیس با رای متحد داوران بر فرانسیس اِنگانو غلبه کرد.
مبارزه عنوان قهرمانی سنگین وزن: دنیل کورمایر با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند اول بر استیپه میوچیچ پیروز شد.

در پایان UFC 226 جایزه پنجاه هزار دلاری عملکرد شب به دنیل کورمایر،آنتونی پتیس،خلیل رانتری جونیور و پائولو کاستا رسید.اما جایزه پنجاه هزار دلاری مبارزه شب برنده ای نداشت.

 

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید