www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۵۳ 1393/09/07

بی باک: برنامه‌های تیم ملی تکواندو تعطیل شدنی نیست

مربی تیم ملی تکواندو گفت: حضور مستقیم شش تکواندوکار برتر هر وزن رنکنیگ جهانی در المپیک باعث شده تا جدای از مسابقات جهانی همه تورنمنت ها برای تیم ملی اهمیت پیدا کند و از همین رو برنامه های تیم ملی برای حضور موفق در این رقابتها تعطیل نخواهد شد. به گزارش “رزم نیوز” مهدی بی […]

مربی تیم ملی تکواندو گفت: حضور مستقیم شش تکواندوکار برتر هر وزن رنکنیگ جهانی در المپیک باعث شده تا جدای از مسابقات جهانی همه تورنمنت ها برای تیم ملی اهمیت پیدا کند و از همین رو برنامه های تیم ملی برای حضور موفق در این رقابتها تعطیل نخواهد شد.

به گزارش “رزم نیوز” مهدی بی باک با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: هفته آینده دو رویداد مهم پیش روی تیم ملی است که ابتدا باید در رقابتهای جایزه بزرگ مکزیک با چهار تکواندوکار شرکت کرده و بعد از یک روز استراحت در جام جهانی به میدان برویم که بدون شک کار دشوار و سختی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: وضعیت نفرات اعزامی به این دو رویداد به لحاظ روحی ، روانی و البته انگیزه بسیار خوب است. تراکم مسابقات مهم بین المللی مشکلاتی را برای ملی پوشان در پی داشته ولی اعضای تیم به خوبی شرایط را درک کرده و با تمهیدات کادر فنی اکنون آماده حضور در این میدان سخت هستند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا فاصله زمانی بین مسابقات مکزیک و مسابقات قهرمانی جهان 2015 فرصت مناسبی برای ریکاوری ملی پوشان خواهد بود يا خیر گفت: بعد از مکزیک چند روزی به ملی پوشان مرخصی خواهیم داد ولی نه اینکه چند ماه تیم را رها کنیم. چرا که مانند سابق فقط مسابقات جهانی اهمیت ندارد ، همه تورنمنت ها امتیاز خاص خود را دارد و برای هر کدام به یک اندازه اهمیت قائلیم و باید در هر مسابقه ای شرکت کنیم تا همچنان در کورس رقابت باقی بمانیم. ضمن اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی نیز در پیش است که در مرحله آخر همه نفرات مدعی و ملی پوش باید در این مسابقات شرکت کنند چرا که ملاک اصلی ما برای مسابقات جهانی رقابتهای انتخابی تیم ملی است.

بی باک در خصوص قانون محدودیت کسب امتیاز برای حضور در مسابقات بین المللی گفت: این قانون برای تورنمنت های G1 و G2  در نظر گرفته شده است ولی در سایر رقابتها همه امتیازاتی که تکواندوکاران کسب می کنند محاسبه خواهد شد.

وی به مسابقات مکزیک هم اشاره کرد و گفت: دو روز اول مسابقات جایزه بزرگ برگزار می شود که با حضور هشت نفر برتر رنکینگ  کار بسیار سختی پیش روی آشورزاده ، اسبقی ، خدابخش و مردانی است. همه مدعیان برای کسب 80 امتیاز با ارزش این مسابقات با آمادگی بالا به میدان می آیند. سپس مسابقات جام جهانی است که تیم های اول تا سوم امتیاز کسب می کنند که امیدوارم بتوانیم در هر دو میدان نتیجه خوبی کسب کنیم.

قهرمان پیشین بازیهای آسیایی و جهان به آنالیز حریفان در اردوی تیم ملی هم اشاره کرد و اظهار داشت: ما هر هفته جلساتی را در اردوی تیم ملی داریم که با حضور اعضای کادر فنی و ملی پوشان فیلم مبارزات حریفان را تک به تک تماشا کرده و در مورد نقاط ضعف و قوت آنها بحث می کنیم. برنامه های تیم ملی از تمرین گرفته تا استراحت و آنالیز مشخص است و طبق آن پیش می رویم.

بی باک در خصوص غیبت ملی پوشان در رقابت های لیگ برتر گفت: این موضوع از دو جنبه حائز اهمیت است یکی شرایط مالی ملی پوشان و دیگری جذابیت و فواید لیگ.  کادر فنی بیشتر نگران جنبه دوم کار است که وقتی جوانان حاضر در لیگ فرصت مبارزه با قهرمانان جهان و المپیک را پیدا نمی کنند چگونه می توان آنها را محک زد و یا کسی را از لیگ به اردوی تیم ملی دعوت کرد. در واقع با دوری ملی پوشان از لیگ سنگ محکی هم نیست که بخواهیم جوانان مستعد را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: نگاه ما نه تنها المپیک 2016 ” ریو” که بازیهای 2020 است و فدراسیون و سازمان لیگ باید تمهیداتی اتخاذ کنند تا این مشکل حل شود و بتوانیم شاهد حضور ملی پوشان در لیگ باشیم تا تکواندو ایران ضرر نکند.

مربی تیم ملی در پایان گفت: روز جمعه تیم ملی راهی مسابقات مکزیک می شود ، همانطور که گفتم شرایط خوبی داریم و به امید خدا با این جوانانی که در اردوی تیم ملی هستند با دست پر به تهران بازخواهیم گشت.

قابل ذکر است تیم ملی تکواندو روز جمعه برای حضور در مسابقات جام جهانی و جایزه بزرگ راهی مکزیک می شود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید