www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۳۱ 1395/07/17

بیسپینگ – هندو / قفس منچستر، میزبان نبرد پیرمردها

امشب شهر منچستر در کشور انگلستان میزبان یکی از حساس ترین مبارزات MMA خواهد بود. جایی که مایکل بیسپینگ (معروف به کنت) برای دفاع از کمربند قهرمانی دسته میان وزن با دن هندرسون روبرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بیسپینگ که در زادگاهش مبارزه می کند، چند ماه پیش با شکست لوک راکهلد بزرگترین اتفاق دوران ورزشی خود را رقم زد و کمربند طلایی رده 85 کیلوگرم سازمان ufc را به دست آورد تا در آستانه 38 سالگی به جایگاهی برسد که تا پیش از این حکم یک آرزوی نسبتا دست نیافتنی را برای او داشت.

این انگلیسی پرحاشیه که همانند اکثر مبارزین جزیره و به سبک رزمی کاران بریتانیایی تبحر فوق العاده ای در استفاده از ضربات سنگین مشت و punch های کمرشکن دارد، تاکنون توانسته 29 برد را در هنرهای رزمی – ترکیبی کسب کند و در هفت دیدار نیز بازنده بوده است.

شاید اگر یک سال پیش فرضیه قهرمانی بیسپینگ در UFC مطرح می شد کمتر کارشناسی آن را محتمل می دانست اما اتفاقات از جایی بر وفق مرادش شد که توانست اندرسون سیلوا را در یک مبارزه دیدنی شکست دهد و خود را به عنوان مدعی مطرح کند.

در سوی دیگر میدان مردی ایستاده که تاریخچه مبارزات نوین رزمی – ترکیبی است و از اولین باری که به صورت حرفه ای در یک مبارزه حرفه ای MMA شرکت کرد ، بیست سال می گذرد.

دن هندرسون معروف به هندو مبارز آمریکایی پر افتخار UFC نزدیک به 47 سال سن دارد.

طرفداران و کارشناسان MMA به خوبی می دانند که حضور در یکی از سنگین ترین ورزش های دنیا با 47 سال سن چه کار اعجاب آوری است و به واقع هر بارکه هندو پا به قفس می گذارد تعجب همگان را بر می انگیزد.

این مبارز کهنه کار سوابق و افتخارات متعددی را در Ufc ، Strikeforce  و Pride کسب کرده و همچنین یکی از محبوب ترین مبارزین دنیا نیز به شمار می رود.

او یکی از دو مبارز کل تاریخ است که توانسته در Pride  و UFC به عنوان قهرمانی برسد و تا به حال در چهار رده وزنی مختلف از 78 کیلوگرم تا سنگین وزن شرکت کرده است.

هندو که سابقه حضور در المپیک 92 و 96 آتالانتا (در رشته کشتی فرنگی) را در کارنامه دارد ، تا به حال موفق به کسب 32 برد و 14 شکست شده است. او در آخرین مبارزه اش توانست هکتور لمبارد را به زیبایی ضربه فنی کند.

مبارزه امشب هندو – بیسپینگ ، اولین دیدار رو در روی این دو نیست چرا که در سال 2009 نیز با هم روبرو شده بودند و در آن نبرد زیبا ، هندو با تکیه بر هوک راست که شگرد چندین ساله اوست حریف بریتانیایی را بر زمین انداخت و سپس با یک مشت زیباتر بیسپینگ را ناک اوت کرد.

نحوه نواخته شدن دومین مشت هندرسون بر فک بیسپینگ یکی از زیباترین لحظات چندسال اخیر است و اهالی رزمی از آن (به شوخی) به عنوان مشت شب بخیر یاد می کنند. (به این مضمون که بعد از مشت هندو ، حریف به قدری از حال رفت که انگار ساعت هاست در خواب به سر می برد).

اما نبرد امشب شرایط متفاوت تری نسبت به مبارزه سال 2009 دارد چراکه هندو 7 سال پیرتر شده و بیسپینگ نیز دیگر آن مبارز خام نیست و کلا به نظر می رسد که کفه ترازو به نفع مبارز انگلیسی سنگین تر است.

شاید جالب باشد که بدانید برگزار کنندگان نبرد نهایی UFC 204  یعنی بیسپینگ و هندرسون مجموعا 83 سال سن دارند و بیش از 81 مبارزه را انجام داده اند.

موساشی – بلفورد

حساس ، دیدنی و نفسگیر

در مسابقه ماقبل نهایی این UFC گگارد موساشی مبارز ارمنی الاصل متولد تهران که از طرف کشور هلند در مبارزات شرکت می کند برای ادامه روند رو به رشدش کار بسیار سختی را برابر ویتور بلفورد اسطوره هنرهای رزمی – ترکیبی برزیل پیش رو دارد.

موساشی و بلفورد هر دو از مبارزین با کیفیت و طراز اول رده 84 کیلوگرم به شمار می روند اما باخت های بدموقع موجب شد شانس نبرد بر سر کمربند طلایی این دسته را از دست بدهند.

مبارز ارمنی ساکن هلند در چند مبارزه اخیرش توانسته بود ایلیر لطیفی، دن هندرسون ، مارک مونیوز و کاستا فیلیپو را شکست دهد اما نزدیک بود که باخت عجیب به یورایا هال او را از رده مدعیان خارج کند که با اتخاذ یک تصمیم درست ، دو مبارزه را در سال 2016 درخواست کرد (برابر تایل لتیز و تیاگو سانتوز) و هر دو را با برد پشت سر گذاشت.

همین سیاست درست موجب شد گگارد از رده مدعیان خارج نشود و در صورت شکست بلفورد (که البته بسیار بسیار دشوار است) شانس نبرد بر سر کمربند طلایی UFC  را دارد.

در آن سوی میدان نیز ویتور بلفورد مبارز جذاب و محبوب کشور برزیل نیز شرایط مشابهی در سازمان دارد و علی رقم شکست راکهلد ، هندرسون (دوبار) و بیسپنگ ، باخت در برابر رونالدو سوزا بود که او را از مبارزه قهرمانی دور کرد.

بلفورد که از سال 1996 و در سن 19 سالگی پا به مبارزات حرفه ای گذاشته بعد از شکست برابرجان جونز (4سال پیش) تغییرات گسترده ای در سیستم تمریناتش اعمال کرد و در مدتی کوتاه به پیشرفتی فوق العاده رسیده است.

افزایش قوای جسمانی و حجم عضلات و قدرت ضربات به قدری محسوس بود که خیلی ها او را به دوپینگ متهم کردند.

با وجود این صحبت ها امشب در نبرد ماقبل نهایی مبارزه ای برگزار می شود که هیچ چیز از مبارزه نهایی کمتر ندارد و مطمئنا حاوی لحظاتی دیدنی و نفسگیر خواهد بود. ما نیز برای مبارز متولد تهران (موساشی) آرزوی موفقیت داریم هرچند که او علاقه ای به ایران ندارد و ایرانی بودنش را صریحا رد می کند.

در یکی دیگر از مبارزات حساس UFC 204  اشتفان اشترو ملقب به آسمان خراش مبارز 214 سانتی متری کشور هلند با دنیل اومیلانچوک از لهستان مبارزه می کند. در ادامه اوینس سنت پرو و جیمی مانووا نیز برگزار کننده یکی از مبارزات حساس امشب خواهند بود. همچنین راسل دوان با میرساد بکتیچ ، یوری آلکانتارا با برد پیکت ، دیوی گرانت با دامیان استاسیاک ، آلبرت تومنوف با لئون ادوارد ، مایک پری با دنی ادواردز، لئوناردو سانتوز با آدریانو مارتینز و نهایتا لوکاس ساژوئسکی در غیاب رضا مددی مصدوم با مارک دیاکیه سه دیدار کند.

مدتی پیش اعلام شده بود که رضا مددی مبارز محبوب ایرانی مقیم سوئد می بایست درUFC 204 با مارک دیا کیه سه انگلیسی دیدار کند اما وخامت وضع چشم مدداگ به حدی بود که پزشکان مجوز حضور او را در این مبارزه صادر نکردند و مسابقه لغو شد.

گفتنیست UFC 204 امشب در سالن Greater شهر منچستر در کشور انگلستان برگزار می شود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید