www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۳۱ 1395/03/31

بوکس کسب سهمیه المپیک – باکو؛ کار سخت مربی یک ماهه تیم ملی بوکس برای عمل به وعده عجیب

مربی تیم ملی بوکس که وعده کسب سه سهمیه المپیک در رقابتهای جهانی را داده بود کار بسیار سختی در پیش دارد و برای عملی شدن این وعده باید هر سه بوکسور باقی مانده در این مسابقات سهمیه بگیرند! به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تیم ملی بوکس بعد از اینکه در فاصله یک قدمی […]

مربی تیم ملی بوکس که وعده کسب سه سهمیه المپیک در رقابتهای جهانی را داده بود کار بسیار سختی در پیش دارد و برای عملی شدن این وعده باید هر سه بوکسور باقی مانده در این مسابقات سهمیه بگیرند!

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، تیم ملی بوکس بعد از اینکه در فاصله یک قدمی کسب سهمیه المپیک در رقابتهای قاره ای چین ناکام ماند خو را برای مسابقات جهانی آماده می کرد که معلوم نشد با چه استدلالی مربی سابق تیم جوانان که از هدایت این تیم هم کنار گذاشته شده بودند به جمع کادر فنی اضافه شد.

انصاری مربی جدید تیم ملی در همان جلسه ابتدایی با رئیس فدراسیون قول کسب سه سهمیه المپیک را داد! وی معتقد بود با حضور یک یا دو ماهه می توتند تیم را متحول کند و ناجی بوکس ایران باشد درحالی که در دوران مربیگری اش در تیم جوانان! هم به نتیجه ای نرسیده بود. این ادعای انصاری باعث شد تا ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس نیز به صورت رسمی اعلام کند که در صورت عدم کسب سه سهمیه المپیک انصاری از تیم ملی خواهد رفت.

در حالی که مسئولان فدراسیون بوکس از آوردن واژه ی سرمربی برای هر یک از اعضای کادر فنی خودداری می کردند انصاری در یک مصاحبه تلویزیونی در وضعیتی که هنوز دو هفته از حضورش در تیم نمی گذشت با صراحت اعلام کرد که من سرمربی تیم هستم.وی کمی بعد حتی دیگر اعضای کادر فنی را نادیده گرفت و در مصاحبه های خود با اشاره به دیگر مربیان تیم ملی گفت برخی بعدازظهرها به تیم ملی سر می زنند!

حضور ۴۶۹ بوکسور در رقابتهای جهانی باکو چند پیام داشت اولا اینکه با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان بوکسورهای ایرانی خیالشان راحت بود که در رقابتهای دور اول از پس حریفان خود که حداقل ۴۰-۵۰ رتبه از خودشان پایین ترند بر می آیند و دوم اینکه کسب پیروزی و سهمیه عملا کاری دشوار و دور از دسترس به نظر می رسید چرا که این رقابتها آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک برای بوکسورهای آماتور در سراسر جهان است.

تیم ملی بوکس که بدون هیچ اردو و یا تورنمنت آماده سازی خود را به باکو رسانده بود حالا باید در جدال مربیان که یکی از آنها حتی خود را سرمربی هم می دانست به روی رینگ می رفتند. تا پنجمین روز رقابتها چهار بوکسور ایرانی حذف شده اند و یک نماینده نیز به دلیل مصدومیت ناچار به کناره گیری از مسابقات شد. با این حساب تنها سه بوکسور از ۸ نماینده تیم ملی باقی مانده است. سه نماینده ای که برای تحقق بخشیدن به وعده مربی یک ماهه همگی باید سهمیه بگیرند!

وضعیت سه نماینده ایران در دیدارهای پیش رو
سجاد محمدپور در ۵۲ کیلوگرم، سیاوش امیدی در ۷۵ کیلوگرم و سالار غلامی در ۹۱ کیلوگرم سه نماینده باقی مانده ایران در این رقابتها هستند.

امروز و در ادامه این مسابقات، «سیاوش امیدی» در وزن ۷۵ کیلوگرم که با خوش شانسی در دور اول استراحت داشت و مستقیم به جمع ۳۲ نفر برتر رسید به مصاف «جوئل کینگ» از جزیره ویرجینا می رود. کینگ در نخستین مبارزه خود بر بوکسوری از قرقیزستان غلبه کرده است. امیدی در صورت پیروزی در این دیدار به مرحله یک شانزدهم می رسد و دو قدم دیگر با سهمیه فاصله خواهد داشت. البته اگر وی تا مرحله یک چهارم نهایی هم بالا برود و به قهرمان وزن خود ببازد سهیمه خواهد گرفت.

«سالار غلامی» در ۹۱ کیلوگرم که در نخستین مبارزه بر حریفی از مجارستان پیروز شد و به جمع ۱۶ نفر پایانی رسید با «دمیتری لیسوای» از اوکراین مبارزه می کند. غلامی کاری بسیار دشوار برای کسب سهمیه المپیک دارد. او باید در وزن خودش قهرمان شود تا جواز حضور در ریو را بدست بیاورد.

اما «سجاد محمدپور» در وزن ۵۲ کیلوگرم که در دیدار نخس خود در برابر حریفی از کنیا به برتری دست پیدا کرد، سه شنبه در دیداری بسیار دشوار با نماینده کلمبیا روی رینگ خواهد رفت. بوکسور کلمبیایی رنک چهار فدراسیون جهانی را داراست. قهرمانی نوجوانان جهان و قهرمانی آمریکای جنوبی هم از دیگر افتخارات وی است.وی نیز برای کسب سهمیه المپیک باید یا به نیمه نهایی برسد یا در یک چهارم نهایی مقابل قهرمان رقابتها شکست بخورد. محمدپور که پیش از این لقب پدیده بوکس ایران را از برخی دریافت کرده است در صورت برد مقابل این حریف قدرتمند خود شایسته عنوان پدیده خواهد بود!

به نظر می رسد در بین این سه بوکسور غلامی کاری به مراتب ساده تر از دیگران داشته باشد. اگر نمایندگان بوکس ایران موفق نشوند به مراحل بعدی راه پیدا کنند و به سهمیه برسند مربی تیم ملی بدقول می شود و آن وقت شاید به این فکر بیفتد که با شمردن تعداد بردهای بوکسورهای ایرانی در نخستین دیدارهای خود مقابل حریفان به مراتب ضعیف تر از خود وعده عجیبش را پوشش دهد.

 رقابت های بوکس قهرمانی جهان از ۲۷ خرداد تا ۵ تیر در سالن «سرحدچی» شهر باکو برگزار می شود که آخرین شانس کسب سهمیه المپیک ریو نیز محسوب می شود.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید