www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۰۴ 1396/05/08

به بهانه پایان قرارداد علی اکبری با رایزین، چالشی جدید یا فرصتی تازه؟!

با پایان قرارداد ما بین امیر علی اکبری و سازمان ژاپنی RIZIN، علاقه مندان بی صبرانه منتظر مشخص شدن آینده امیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، علی اکبری در سال ۲۰۱۶ درخشش خوبی با سازمان RIZIN داشت و در تورنمنت قهرمانی سنگین وزن آن سال موفق شد به فینال این رقابت ها صعود کند و در نهایت به مقام نایب قهرمانی رضایت داد.
عملکردی فوق العاده برای فایتری نوظهور و پیمودن ره صد ساله در یک شب!

در سال ۲۰۱۷، امیر نخست ژرونیمو دوس سانتوس برزیلی را شکست داد و چون تنها یک مبارزه از قرارداد بین امیر و این سازمان باقی مانده بود، در کنفرانس خبری بعد از مبارزه اعلام کرد تمایل دارد بر سر کمربند قهرمانی با براک لزنر قهرمان سابق UFC و یا هر فایتری که RIZIN صلاح بداند مبارزه کند.
این اتفاقدر شرایطی رخ داد که برخی کارشناسان، انتقاداتی را نسبت به شیوه مبارزه علی اکبری متوجه می کردند از جمله اینکه سبک مبارزه او را خسته کننده و یکنواخت می دانستند و روش مبارزه او را در دو چیز خلاصه می دیدند: استفاده از فنون کشتی و به خاک انداختن حریف و پس از آن استفاده از ضربات پی در پی مشت تا اتمام مبارزه.

در چنین شرایطی، سازمان رایزین حریف بعدی امیر علی اکبری را معرفی کرد. رقیب او کسی نبود جز “تایلر کینگ”!

کینگ جوجیتسو کار قهار آمریکایی از مدت ها قبل برای امیر رجزخوانی و او را قهرمانی جعلی توصیف می کرد و در مقابل، خود را فایتری واقعی می دانست.

او امیر را چیزی جز یک کشتی گیر صرف نمی دید و امیر هم برای اینکه ثابت کند توانایی های بسیاری دارد در این مبارزه علی رغم داشتن فرصت برای استفاده از مهارت های کشتی، از این فنون صرف نظر و با ضربات مشت کار کینگ را در همان راند نخست تمام کرد تا مشتی بر دهان حراف غارتگر بکوبد!

اکنون که قرارداد امیر با RIZIN به اتمام رسیده، این سوال در ذهن علاقه مندان ایجاد شده که به راستی، چه چیزی در انتظار امیر است؟

امیر در مجموع دو راه در پیش دارد:

۱- اکنون RIZIN قلمرو اوست و در بین تماشاگران ژاپنی هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لذا به نظر می رسد اگر مسئولان این سازمان مبلغ چشمگیری به امیر پیشنهاد دهند و خواسته های او را برآورده کنند، اولویت امیر دفاع از قلمرو خویش است. البته ماندن در رایزین به تجربیات با ارزش امیر نیز خواهد افزود و او را هر چه بیشتر به فایتری کامل تر تبدیل خواهد کرد.

۲-اگر به هر دلیل توافق لازم بین امیر و RIZIN برای بستن قراردادی جدید شکل نگیرد، مقصد بعدی او یکی از دو سازمان یکه تاز MMA دنیا یعنی “یو اف سی” و “بلاتور” خواهد بود که به احتمال فراوان، برترین لیگ MMA جهان یعنی UFC انتخاب نخست امیر نمی تواند باشد.

البته باید دید علاقه طرف مقابل نیز نسبت به علی اکبری چگونه خواهد بود؟! اگر امیر چالش ترک قلمرو را بپذیرد به گونه ای به قماری بزرگ دست خواهد زد زیرا قفس یو اف سی و بلاتور شرایطی متفاوت تر از رایزین دارند و موفقیت و درخشش در این سازمان ها به مراتب نیازمند تلاش و تجربه ای بیشتر خواهد بود.

برای دانستن این موضوع باید منتظر ماند و دید انتخاب آخر امیر علی اکبری چیست؟ دفاع از قلمرو یا گام نهادن در چالشی جدید!

آخرین اخبار