www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۴۴ 1394/03/10

بهنام فر : لیگ باید در خدمت تیم ملی باشد/ شرایط همکاری با تیم ملی را ندارم

بهترین مربی سوپر لیگ کاراته گفت: سوپر لیگ کاراته در شرایط فنی بسیار خوبی برگزار شد ولی زمان برگزاری مناسب نبود و برنامه‌ریزی آن باید به شکلی باشد که در خدمت تیم ملی باشد. به گزارش رزم نیوز ، مهران بهنام فر با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: رقابتهای این فصل کاراته باشگاههای کشور […]

بهترین مربی سوپر لیگ کاراته گفت: سوپر لیگ کاراته در شرایط فنی بسیار خوبی برگزار شد ولی زمان برگزاری مناسب نبود و برنامه‌ریزی آن باید به شکلی باشد که در خدمت تیم ملی باشد.

به گزارش رزم نیوز ، مهران بهنام فر با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: رقابتهای این فصل کاراته باشگاههای کشور جذابیت های زیادی داشت و به نوعی پتانسیل بالای کاراته ایران را به نمایش گذاشت. مبارزات بسیار زیبایی را شاهد بودیم که اگر زمان برگزاری آن مناسب بود بدون شک جوانان زیادی می توانستند توانایی خود را مقابل چشم کادر فنی تیم ملی به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: با تمام خوبی‌هایی که لیگ داشت چالش های آن از دو منظر قابل بررسی هستند. نکته مهم اینکه فدراسیون بعد از پایان بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان اقدام به برگزاری مسابقات نمود. این زمان به هیچ وجه نمی تواند برای برگزاری چنین مسابقاتی مناسب باشد. لیگ در کنار انگیزه های مالی باید برای حضور در تیم ملی به کاراته کاها انگیزه های بیشتری داده و بتواند توانایی خود را به کادر فنی ثابت کند.

بهترین مربی سوپر لیگ کاراته ادامه داد: نکته دوم و حائز اهمیت نداشتن یک سالن مناسب است. کاراته همیشه در بازیهای آسیایی توانایی های خود را با کسب مدالهای متعدد ثابت کرده و در رقابتهای جهانی عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشته است. با این شرایط کاراته حق این را دارد که سالنی مناسب برای برگزاری مسابقات خود داشته باشد. بخشی از این مشکلات مدیریتی است که فدراسیون باید پیگیری کند و بخش دیگر به وزارت ربط دارد که باید به کاراته نگاه ویژه ای داشته باشد.

بهنام فر به تیم مناطق نفت خیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای فصل قرار نبود که ما در لیگ شرکت کنیم که با پیگیری و حمایت خوب نظری رئیس باشگاه مناطق نقت خیز توانستیم تیم را روانه مسابقات کنیم. در تیم ما  غیر از حسن بیگی و فرخی سایر نفرات بومی هستند و تجربه کمی داشتند. با این نفرات نتایج خوبی کسب کردیم و با حداقل امتیاز نسبت به تیم دوم روی سکوی سوم ایستادیم.

وی در مورد انتخاب بهترین مربی مربی سوپر لیگ کاراته گفت: این عنوان هرچند باعث غرور و افتخار بنده است ولی این حاصل یک کار تیمی بود که در نهایت به ثمر نشست و همکارانم در کادر فنی مناطق نفت خیز هم در کسب آن سهیم هستند و باید از آنها تشکر کتم.

سرمربی تیم کاراته مناطق نفت خیز جنوب که نامزد انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان است در این مورد گفت: قبل از هر چیز تشکر می کنم از مسئولان فدراسیون که به بنده لطف دارند و پیشنهاد همکاری در خصوص هدایت تیم ملی ارائه شد ولی با تمام این وجود باید عنوان کنم که با تمام احترامی که برای مسئولان فدراسیون قائل هستم نمی توانم این پیشنهاد را قبول کنم.

بهنام فر افزود: اینکه شرایط همکاری با تیم ملی را ندارم دلایل مختلفی دارد. زمانی که بعد از رقابتهای جهانی پاریس با آن نتایج خوبی که کسب شد باید از سوی فدراسیون حمایت می شدم ولی این کار صورت نگرفت. عرف کار براین است که مربی که عملکرد خوبی داشته است باید از سوی فدراسیون حمایت شود که این کار در خصوص من صورت نگرفت و حالا هم دلیلی ندارد بعد از سه سال دعوت به همکاری شوم.

این کارشناس کاراته به استعفای مدیرفنی تیم ملی کاراته اشاره کرد و گفت: معتقدم در این برهه نباید وارد عرصه تیم ملی می شد که الان بخواهد استعفا دهد. ولی این موضوع از یک زوایه مهم باید مورد بررسی قرار گیرد. اینکه مدیر فنی تیم ملی با حقوق نزدیک به شش میلیونی فعالیت کرد ولی ملی پوش ما ، قهرمان جهان ما امکانات لازم را نداشت و غذای مناسب در اردو نخورد.

وی ادامه داد: مدیر فنی تیم ملی باید حقوق مناسب بگیرد. منظور من این نیست که حقوق مدیر فنی زیاد بود! به هیج عنوان ، بلکه معتقدم با توجه به سوابق و جایگاهی که دارد و در مقایسه با مربی درجه چندم فوتبال باید حتی 60 میلیون حقوق بگیرد ولی این زمانی است که امکانات لازم برای برگزاری اردو فراهم شود. اگر همین حقوق شش میلیونی صرف اردو می شد بهتر می توانستیم کار را پیش ببریم.

بهنام فر با اشاره به انتخاب دباغیان به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: اکنون که کادر فنی تیم ملی تغییر کرده و آرامش در تیم ملی حاکم شده باید از او تیم کاری که طی روزهای آینده کار را آغاز می کنند حمایت کنیم تا کاراته در مسابقات پیش رو نتایج خوبی چون گذشته کسب کنیم.

سرمربی مناطق نفت خیز جنوب که از نفت به پالایش و پخش منتقل شده در مورد شرایط همکاری خود با این تیم در فصل آینده گفت: صحبت هایی در این خصوص شده و با توجه به حمایت های خوب فیض عسگری از مدیران علاقمند به ورزش این بخش امیدوارم بتوانم شرایط بازهم برای همکاری و کمک به این تیم فراهم شود.

RazmNews 417

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.