www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۳۳ 1397/10/04

بهترین کوراش کار جهان در سال ۲۰۱۸ : انحصار مرد کوراش جهان را از ازبک ها گرفتم

الیاس علی اکبری ، بعد از کسب عنوان بهترین کوراش کار جهان گفت: خوشحالم که پس از سال ها توانستم این عنوان را از انحصار ازبک ها در بیاورم و برای کسب آن بسیار تلاش کردم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ؛ فدراسیون جهانی کوراش بهترین مرد و زن کوراش جهان را هر ساله با توجه به کسب مدال‌ها در رویدادهای بین المللی در سال، امتیازدهی و انتخاب می کند.

در سال ۲۰۱۸ این افتخار نصیب الیاس علی اکبری کوراش کار پرافتخار ایرانی شد که عنوان مرد برتر سال جهان کوراش را از آن خود کند.
پیش‌ازاین مصطفی دلیریان از خراسان شمالی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ به‌عنوان بهترین مرد کوراشکار جهان انتخاب‌ شده بود.

علی اکبری در گفتگو با پایگاه خبری رزم آور ؛ درباره این افتخار گفت : بسیار خوشحالم که عنوان بهترین ورزشکار مرد کوراش در سال ۲۰۱۸ را به دست آوردم و این مهم حاصل تلاش های سه سال من است، من سرباز این مملکت هستم و چه در رشته کوراش باشم چه جودو برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تلاش می کنم.

وی اذعان داشت : من تاکنون در تمامی رویدادهای بین المللی کوراش (جهانی، آسیایی ، ایندورگیم ، بازیهای ساحلی و جایزه بزرگ ) به مدال دست یافته ام، در سال ۲۰۱۸ نیز مدال طلای قهرمانی آسیای هندوستان، مدال طلای بازیهای آسیایی جاکارتا، طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان را برگردن آویختم.

ملی پوش کوراش تاکید کرد : ازبکستان مهد کوراش جهان است و ورزشکاران این رشته همیشه مدعی هستند و سال ها عنوان بهترین مرد و زن جهان را خودشان کسب می کردند، امسال هم بهترین کوراش کار زن ازبکستانی است اما من در گروه آقایان طلسم را شکستم.

وی موفقیتش را مدیون کوروش خسرویار دانست و خاطرنشان کرد: خراسان شمالی مهد کوراش آسیاست و کوراش کاران قدرتمندی زیرنظر مربیان این استان پرورش یافته اند ، جا دارد از کوروش خسرویار مدیر تیم های ملی که رشد نسل ما و بعد از ما در این رشته ورزشی مدیون ایشان است . همچنین رضا نصیرنژاد که زحمات زیادی برای کوراش ایران کشید، به صورت ویژه تشکر کنم.

علی اکبری افزود: من در شرکت لوله گستر مشغول به کار هستم و می خواهم از مهندس برزین و نظری قدردانی کنم که دلسوز ورزش هستند و اجازه می دهند که در اردوها شرکت کنم و بدون دغدغه مبارزه کنم.

مرد کوراش سال ۲۰۱۸ جهان، در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی هم از سوی فدراسیون جهانی به نفرات برگزیده داده می شود یا خیر ، گفت : اطلاعی از پاداش نقدی ندارم ، کسب این عنوان بزرگترین هدیه است، البته رشته کوراش در ایران مظلوم واقع شده است .

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید