www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۳ 1394/10/30

بلیت ریو برای پستچی المپیکی!/ آسمانی: برای پدر و خانواده‌ام مبارزه می‌کنم

راحله آسمانی، تکواندوکار ایرانی که در کشور بلژیک زندگی می‌کند با کسب سهمیه المپیک، قرار است زیر پرچم IOC در ریو مسابقه دهد. به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز ، راحله آسمانی در مسابقات انتخابی المپیک اروپا توانست حریفان خود را شکست دهد و سهمیه المپیک را کسب کند. راحله آسمانی 26 ساله، یکی از […]

راحله آسمانی، تکواندوکار ایرانی که در کشور بلژیک زندگی می‌کند با کسب سهمیه المپیک، قرار است زیر پرچم IOC در ریو مسابقه دهد.

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز ، راحله آسمانی در مسابقات انتخابی المپیک اروپا توانست حریفان خود را شکست دهد و سهمیه المپیک را کسب کند.

راحله آسمانی 26 ساله، یکی از 16 ورزشکاری است که در مسابقات انتخابی المپیک اروپا در استانبول سهمیه کسب کردند.

آسمانی در این باره گفت: من در اداره پست کار می‌کنم. از این خانه به آن خانه می روم تا نامه‌ها را به مردم بدهم، اما امروز خودم یک بلیت المپیک دریافت کردم. من به ریو خواهم رفت. امید، من را به المپیک رساند. حالا هر چه که دارم را می‌دهم تا پیروز شوم.

در تکواندو ورزشکاران برای کشورشان سهمیه کسب می‌کنند بعد تصمیم گیری می‌شود که کدام ورزشکار به المپیک فرستاده شود، اما مساله آسمانی متفاوت است. او در بلژیک اقامت دارد، اما تابعیت بلژیکی ندارد. او امیدوار است که پاسپورت بلژیکی بگیرد و با ملیت اروپایی مسابقه دهد. در حال‌ حاضر او یک ورزشکار مستقل است.

آسمانی در مسابقات انتخابی المپیک در استانبول زیر پرچم فدراسیون جهانی مسابقه داد. در صورتی که او قبل از مسابقات ریو نتواند تابعیت بلژیکی بگیرد باید در این مسابقات زیر پرچم IOC بازی کند.

توماس باخ، رییس IOC اکتبر گذشته اعلام کرد که ورزشکاران پناهنده می‌توانند زیر پرچم IOC در المپیک شرکت کنند، زیرا آنها متعلق به هیچ تیم ‌ملی و هیچ ملیت و پرچمی نیستند.

آسمانی که مدال نقره باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را دارد یکی از سه ورزشکاری است که از سوی IOC واجد شرایط شناخته شد تا زیر پرچم IOC مسابقه دهد. IOC به WTF اعلام کرده بود که اجازه دهند ورزشکاران پناهنده در مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای شرکت کنند. همچنین IOC دستور داده است که مربیانی در اختیار جوانان پناهنده در کمپ‌ها قرار بگیرند تا به آنها ورزش آموزش داده شود.

آسمانی در صحبت‌های خود گفت که هر روز با خانواده‌اش در ایران صحبت می‌کند و از حمایت آنها برخوردار است. او در این باره به سایت ریو 2016 گفت: من هر روز باید با پدرم صحبت کنم. نمی‌توانم تصور کنم که دو روز با او حرف نزنم. زمانی که تکواندو انجام می‌دهم این کار را برای پدرم و برای خانواده‌ ام انجام می‌دهم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.