www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۳۶ 1394/05/19

برکناری ناگهانی سهرابی، تکواندو تهران در شوک!

فدراسیون تکواندو اگر نگوییم بهترین، حداقل همواره جزو موفق ترین فدراسیونهای ورزشی کشور بوده و واقعا بی انصافی است اگر برای ریاست و مجموعه مدیریت این فدراسیون در کسب این موفقیتها نقشی قائل نباشیم. حتی شاید بتوان ادعا کرد یکی از دلایل موفقیت این فدراسیون ثبات مدیریت و یکپارچگی مجموعه آن برای سالهای متمادی بوده […]

فدراسیون تکواندو اگر نگوییم بهترین، حداقل همواره جزو موفق ترین فدراسیونهای ورزشی کشور بوده و واقعا بی انصافی است اگر برای ریاست و مجموعه مدیریت این فدراسیون در کسب این موفقیتها نقشی قائل نباشیم. حتی شاید بتوان ادعا کرد یکی از دلایل موفقیت این فدراسیون ثبات مدیریت و یکپارچگی مجموعه آن برای سالهای متمادی بوده است. اما بطور خاص از زمان انتخابات دوره قبل و حاشیه هایی که پیرامون حضور هادی ساعی به عنوان یکی از کاندیداها پیش آمد، شاهد اتفاقات نگران کننده ای هستیم که تازه ترین آن خبر برکناری جمشید سهرابی از ریاست هیات تکواندو استان تهران بوده است. خبری که در ابتدا ساده به نظر می رسد: “سایت فدراسیون تکواندو از انتخاب سرپرست جدید برای هیات تکواندو خبر داد. در این خبر آمده به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و موافقت فدراسیون تکواندو، علی خلیلی به عنوان سرپرست هیات تکواندو استان تهران منصوب شد“. اما داستان وقتی جالب می شود که بدانیم چند ماه پیش همین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای دهمین سال پیاپی هیات تکواندو تهران به ریاست جمشید سهرابی را به عنوان هیات برتر استان تهران انتخاب و معرفی کرده بوده است!

طبیعتا هیچ عقل سلیمی نمی تواند بپذیرد تشکیلاتی که خودش مهر تایید بر موفقیت یک هیات زده است، به فاصله چند ماه تصمیم به برکناری رئیس همان هیات بگیرد! همین تناقض باعث شده تا گمانه زنی های مختلفی درباره دلایل این تصمیم مطرح شود. عده ای معتقدند پروسه حذف سهرابی از هیات تکواندو استان تهران از همان زمان انتخابات دی ماه ۹۲ فدراسیون تکواندو آغاز شده و درواقع جمشید سهرابی تاوان اعتراض خود به برخورد نامناسب با هادی ساعی را می پردازد.

ما خودمان هم هنوز در شوک هستیم!

بیژن خراسانی مرد نام آشنای تکواندو که دبیر هیات تکواندو استان تهران هم هست در اولین واکنش خود به این اتفاق به خبرنگار رزم نیوز می گوید: ما خودمان هم هنوز در شوک هستیم! خراسانی برخی از شایعه هایی که پیرامون دلایل برکناری سهرابی مطرح شده است را کاملا رد نمی کند و می گوید: “اینکه بالاخره آقای پولادگر از زمان انتخابات و مسائلی که پیرامون هادی ساعی پیش آمد مشکلاتی با هیات داشته درست است، این مشکلات وجود داشته اما من فکر می کنم این اقدام اداره کل توجیه پذیر نیست. هیات تکواندو استان تهران 10 سال نه تنها در تهران که به جز امسال در کل کشور هم به عنوان هیات نمونه انتخاب شده بود، حالا چطور می شود به همین راحتی با رئیس این هیات این برخورد را کرد؟ این اقدام، کار خود اداره کل و انتخاب های سابقش را زیر سئوال می برد.

دبیر هیات تکواندو استان تهران همچنین از نامه درخواست پولاگر رئیس فدراسیون صحبت می کند و می گوید: نامه آقای پولادگر به اداره کل وجود دارد که ایشان درخواست این  برکناری را داشته و صراحتا دلیل این امر را ضعف در برنامه ریزی خصوصا در رده پایه عنوان کرده است. حال آنکه در همین تیم خردسالان که قرار است به مسابقات جهانی اعزام شوند تعداد زیادی از بچه های تیم از تهران هستند. حالا اینکه بگوییم ضعفها یا ایراداتی بوده، بله حتما بوده، بالاخره همه ی ما ضعفهایی داریم اما آیا باید به این صورت برخورد کرد؟ بدون یک تشکر یا خداحافظی؟ آیا این کار اخلاقی است؟ شاید بگویند شکایت شخصی در کار بوده است، خوب فقط از اینجا شکایت بوده است؟ چرا به دیگر شکایات رسیدگی نمی شود؟ خود من بیژن شفیع خراسانی شخصا اعلام می کنم از بخشهایی از فدراسیون شکایت دارم، چرا کسی رسیدگی نمی کند؟ خراسانی البته تاکید کرد که باوجود دلخوری پیش آمده، همه در هیات تکواندو تهران به قوت به کارشان ادامه می دهند. وی گفت: جامعه تکواندو جامعه محجوبی است و اهل حاشیه نیست. الان هم دوستان با قوت به کارشان ادامه می دهند چون کار برای تکواندو است نه برای شخص، اما درعین حال  نگرانی هایی هم وجود دارد. وی در پاسخ به این سئوال که پایان این کشمکش ها را چگونه ارزیابی می کند گفت: متاسفانه ما سیستم پاسخگویی در ورزش کشور ندیده ایم، همین است که می بینیم در بسیاری از رشته ها و حتی در همین تکواندو روند رشد با مشکل مواجه شده است. الان هادی ساعی کجاست؟ حالا بگوییم هادی در شورای شهر است، قبول. دیگر قهرمانان ما کجا هستند؟ قادری در تبریز کجاست؟ حاجی پور در ارومیه کجاست؟ ما اگر احساس کنیم گوش شنوایی در ورزش کشور وجود دارد خب حرفمان را می زنیم اما متاسفانه تابحال چنین چیزی ندیده ایم و این موضوع متاسفانه انگیزه را می گیرد و سیستم را دچار افسردگی می کند. اخلاق حکم می کند ما با قهرمانان و پیشکسوتانمان بهتر از این برخورد کنیم. حتی اگر نمی خواهیم از آنها استفاده کنیم، احترامشان را نگه داریم و طوری برخورد نکنیم که دیگران هم انگیزه شان را از دست بدهند.

RazmNews

آمار و ارقام می گوید عملکرد سهرابی قابل دفاع بوده است

جواد دستجردی رییس کمیته آزمون هیات تکواندو و مسئول مسابقات لیگ خردسالان فدراسیون نیز در مورد اتفاقات اخیر به خبرنگار رزم نیوز گفت: من از فرد جدیدی که به عنوان سرپرست انتخاب شده است شناخت خاصی ندارم، اما کار آقای سهرابی طبق شواهد موجود کیفیت بالایی داشت. به هرحال این هیات 10 سال به عنوان هیات برتر انتخاب شده بود، سازمان تربیت بدنی که صرف ادعای یک هیات این انتخاب را انجام نمی دهد، همه ی این انتخابها طبق آمار و سند و مدرک بوده است. حالا اگر در پس این برکناری مسائل پشت پرده ای وجود داشته من بی اطلاع هستم، ولی آمار و ارقام می گوید عملکرد آقای سهرابی قابل دفاع بوده است. ضمن اینکه ایشان با رای افرادی که حق رای داشته اند به این سمت انتخاب شده بود و شخصیت او هم طوری بود که حتی افرادی هم که به او رای نداده بودند با او مشکلی نداشتند.

دستجردی در مورد جو موجود در هیات تکواندو استان تهران پس از این ماجراها گفت: واقعیت این است که آقای خراسانی به عنوان دبیر تمام تلاششان را بکار گرفته اند که تنشی ایجاد نشود و این اتفاق اتحاد خانواده تکواندو را بر هم نزند. ولی کلا مجموعه نسبت به این اتفاق غافلگیر شده اند، نه فقط در هیات استان تهران که حتی شما اگر در گروهها و شبکه های اجتماعی موبایلی که بعضا نه افراد عادی که روئسای هیاتها در آنها حضور دارند هم چرخی بزنید می بینید که آنها هم این اتفاق برایشان عجیب و دور از انتظار بوده است.

وی اضافه کرد: “همانطور که گفتم اگر واقعا مسائل و دلایل محرمانه ای پش پرده ی این تصمیم وجود داشته من بی اطلاع هستم، اما معتقدم نوع اعلام این خبر و برخوردی که با آقای سهرابی شد متقاعد کننده نبود. اگر من جای مسئولین امر بودم سعی می کردم توضیح قانع کننده ای برای این اقدام بدهم”.

خوشبختانه به نظر می رسد درعین غافلگیری و دلخوری، دست اندرکاران تکواندو خاصه در هیات تکواندو استان تهران برخوردی مسئولانه و حرفه ای در مواجهه با این اتفاق در پیش گرفته اند و تلاش می کنند این رخداد باعث ایجاد تنش در بین خانواده تکواندو نشود. خود آقای سهرابی نیز ترجیح داده است سکوت کند و به این ماجرا دامن نزند. اخلاق حکم می کند که فدراسیون و اداره کل ورزش استان تهران نیز کمی مسئولانه تر برخورد کرده و اجازه ندهند این اتفاق به ایجاد شکاف در بین خانواده تکواندو منجر شود. این تصور که چون فدراسیون و اداره کل می توانند هر تصمیمی بگیرند و آن را اجرایی کنند پس نیازی به توضیح دادن دلایل کارشان ندارند، تفکر خطرناکی است که نتیجه آن جز افزایش بی اعتمادی و سست شدن انگیزه کار در بین نیروهای این فدراسیون نخواهد داشت. حتی اگر بپذیریم که دلایل منطقی برای برکناری آقای سهرابی وجود داشته است، این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که با دلایل اعلام شده توسط فدراسیون هیچ کس قانع نشده است. آقای پولادگر پس از انتخاب مجددشان به ریاست فدراسیون گفته بودند آنچه در دوره جدید مدیریتشان به آن توجه خواهند داشت اخلاقمداری است. قطعا قانع کردن مجموعه تکواندو خصوصا در هیات استان تهران نیز بخشی از این اخلاقمداری خواهد بود.

انتهای پیام

Water 3

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید