www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۱۴ 1396/10/17

بردبار: رابطه سالاری را به شایسته سالاری تغییر می دهیم

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس گفت: متاسفانه مشکلات داوری در طی سه سال گذشته در بوکس ایران بیداد می کرد و قضاوت های سوگیرانه مهمترین نقش را در تعیین قهرمانی های استان و مسابقات داشت که دیگر آن دوران به سر رسید.

بابک بردبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور اظهار کرد: یکی از مهم ترین ارکان هر فدراسیون، کمیته داوران آن فدراسیون است اما متاسفانه به مدت سه سال و مشخص نیست با چه اهداف پشت پرده ای، فدراسیون بوکس نه کمیته داورانی داشت و نه سرپرست و نه اعضایی ، متاسفانه یک کارمند ساده فدراسیون، داوران را برای حضور در مسابقات دعوت می کرد آن هم نه بر اساس شایستگی بلکه تنها به خاطر منافع شخصی داوران برای قضاوت دعوت می شدند.

با سفر خارجی از داوران حق السکوت می گرفتند

وی در ادامه افزود: متاسفانه کلاس های داوری هم  برگزار نمی شدند، یک دوره آموزش داوری یک ستاره هم که در آبادان گذاشتند، کسانی را دعوت کردند که فهرست اسامی آنان با فهرستی که ما به عنوان افراد واجد شرایط و اصلح معرفی کرده بودیم بسیار مغایرت داشت، حضور غیر متخصص ها باعث شد تا در آن دوره، درگیری به وجود بیاید، هیچ کس هم پاسخگو نبود. متاسفانه عده انگشت شمار داوران متخصص هم به صرف منفعت خود و قناعت کردن  به یک اعزام خارجی در مقابل نالایقی ها سکوت اختیار می کردند.

بردبار که بالاترین درجه داوری بوکسدر ایران را در اختیار دارد، تاکید کرد: باتوجه به سوابقی که در داوری بین المللی دارم به اطمینان می گویم که داوران ایرانی یک سر و گردن بالاتر از داوران کشورهای دیگر هستند ، این موضوع یعنی ما پتانسیل های خوبی را در اختیار داریم اما متاسفانه در این چند سال رابطه سالاری بر شایسته سالاری مقدم  بوده است ولی دیگر آن دوران تمام شد که بسیاری از قهرمانی های استان و افراد با قضاوت های سوگیرانه داوران تعیین می شد، تا زمانی که من روی کار هستم اجازه نمی دهم دیگر این اقدامات تکرار شوند.

در اولین روز کاری ثوری، از او حکم گرفتم

وی اضافه کرد: با توجه به تمامی این مشکلات، حسین ثوری قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس هم به عنوان یکی از مهم ترین برنامه هایش اعلام کرده بود که پرداختن به این معضلات و نقیصه کمیته داوران برایش در اولویت خواهد بود، به همین دلیل بعد از آنکه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، در اولین روز کاری طی حکمی من را به عنوان رئیس کمیته داوران انتصاب کرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس در خصوص اقداماتی که تاکنون در کمیته داوران انجام داده است، اظهار داشت: تعدادی از داوران را به عنوان اعضای کمیته داوران انتخاب کرده ام که ترکیبی از داوران ملی، یک ستاره و سه ستاره هستند.

 قرار است احکامی برای آنها صادر و از آنها دعوت شود تا جلسه ای را در کمیته داوران برگزار کنیم، ما یک خانه ویرانه را باید آباد کنیم و بدون شک کار سخت تری پیش رو داریم.

بردبار ادامه داد: باید اساسنامه کمیته داوران را در اولین اقدام تغییر دهیم. در این چند سال پایگاه داده ها متاسفانه اجرایی نشده بود، قصد داریم پایگاه داده‌های اطلاعات شخصی داوران سراسر کشور را ایجاد کنیم، نرم افزار آن را طراحی کرده‌ام و آماده است؛ اطلاعات قبلی را بروزرسانی خواهیم کرد و تمامی عملکرد داوران ذخیره‌سازی خواهد شدتا بهترین داوران را برای قضاوت در رویدادهای بین‌المللی به فدراسیون جهانی (آیبا)  معرفی شوند.

رئیس کمیته داوران در بخش پایانی صحبت هایش در پاسخ به این سوال که آیا طرفداران روح الله حسینی ، دیگر کاندیدای رقیب حسین ثوری در انتخابات، بعد از حضور او در فدراسیون ایجاد مزاحمت کرده اند یا خیر، گفت: نه خوشبختانه مشکلی به وجود نیامده است، البته بیشتر طرفداران روح الله حسینی رقابتی بسیار سالم داشتند، تنها عده ای بودند که بی اخلاقی می کردند خداراشکر آن عده هم بعد از انتخابات دیگر سکوت اختیار کردند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید