www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۳ 1396/11/15

بردبار: رئیس فدراسیون قزاقستان با فرستادن مربی تراز اول به ایران موافقت کرد

رئیس کمیته داوران که به همراه رئیس جدید فدراسیون بوکس ایران در اجلاس فدراسیون جهانی (آیبا) شرکت کرده بودند، از توافق با رئیس فدراسیون قزاقستان برای به خدمت گرفتن سرمربی تراز اول از این کشور خبر داد.

بابک بردبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور در خصوص اجلاس فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) بیان کرد: این اجلاس از پنجم تا هشتم بهمن‌ماه به میزبانی امارات متحده و در شهر دوبی برگزار شد که من به همراه حسین ثوری، رئیس جدید فدراسیون بوکس به نمایندگی از ایران در آن حضور داشتیم و خداروشکر جلسه موفقی در حاشیه این اجلاس داشتیم .

وی در ادامه توضیح داد: به خاطر اتفاقات اخیر اینکه «وو» رئیس اسبق کنفدراسیون آسیا از سمتش برکنار شد و همچنین دو وزن از مسابقات آقایان در المپیک ۲۰۲۰ از سوی کمیته بین المللی المپیک، حذف شده وبد به صورت اضطراری برگزار و درباره برنامه‌های آینده بوکس آسیا گزارش‌هایی ارائه شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس ایران از انتخاب غفور به عنوان سرپرست آیبا خبر داد و گفت: در این اجلاس یک انتخابات هم برگزار شد و به این علت که فرانکو سرپرست قبلی فدراسیون جهانی قصد دارد برای انتخابات فدراسیون جهانی بوکس کاندیدا شود، از سمتش کناره گیری کرد و غفور رحیم اف ازبکستانی با اکثریت آرا به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب شد تا جای فرانکو را بگیرد.

داور بین المللی بوکس ایران افزود: در خصوص حذف دو وزن از رقابتهای المپیک هم که نامه نگاری های لازم از سوی فدراسیون جهانی بوکس انجام شد تا در آینده مشخص شود مسئولان کمیته بین المللی المپیک با درخواست ما موافقت می کنند یا خیر.

سرمربی تراز اول خارجی به ایران می آید

بردبار در خصوص دیدار و گفتگوی صمیمانه ای که به همراه حسین ثوری با رئیس کنفدراسیون آسیا داشتند، اذعان داشت: رئیس کنفدراسیون بوکس آسیا، نایب رئیس آیبا هم هست و ضمن اینکه ایشان مسئولیت ریاست فدراسیون بوکس قزاقستان را هم بر عهده دارد، ما جلسه‌ای خصوصی با وی در حاشیه اجلاس برگزار کردیم و خواستیم تا به ایران سفر کند و از امکانات بوکس ایران بازدیدی داشته باشد، ضمن اینکه از رئیس کنفدراسیون آسیا درخواست کردیم تا یک مربی تراز اول بوکس از قزاقستان را به فدراسیون ایران معرفی کند تا در تیم ملی ایران فعالیت کند.

وی افزود: همانطور که اطلاع دارید قزاقستان یکی از کشورهای صاحب سبک در ورزش بوکس است و اگر قرار باشد سرمربی خارجی به ایران بیاید قصد داریم صد در صد شخصی انتخاب شود که می تواند به تیم ملی ایران کمک کند، خوشبختانه توافقات خوبی هم حاصل شده است و فکر می کنم اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که اگر مربی قزاقستانی به ایران بیاید تکلیف اکبر احدی به عنوان سرمربی ایران چه می شود، گفت: اکبر احدی فعلا در سمت خود هستند و تمرینات خود را با ملی پوشان با قدرت ادامه می دهند، برنامه ریزی اصلی ما برای المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است که می خواهیم با تمام قدرت ظاهر شویم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.