www.khabarrazmavar.ir

از سوی سایت فدراسیون جهانی؛

شناسه خبر : ۱۰:۰۹ 1395/04/27

بخت نخست کسب مدال طلای تکواندو ایران در المپیک معرفی شد

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو از نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران در المپیک برزیل به عنوان بخت نخست کسب مدال طلای این وزن نام برد.

به گزارش خبرنگار رزم آور ، در این تحلیل که به بررسی مدعیان وزن ۸۰- کیلوگرم در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو پرداخت، شش تکواندو را مدعی کسب مدال طلای این وزن نام برد که نفر اول این لیست مهدی خدابخش تکواندوکار شایسته کشورمان است.

تکواندوکاری که در دو سال گذشته بیشترین مدالهای طلا در مسابقات معتبر را از جمله رقابتهای گرندپری آستانه، منچستر، سامسون، بازیهای آسیایی و از همه مهمتر رقابتهای قهرمانی ۲۰۱۵ چلیابینسک را از آن خود کرده است. وی در راه رسیدن به این موفقیت دو تن از شاخص ترین تکواندوکاران را شکست داد. استیون لوپز ، تکواندوکار افسانه ای تیم ملی آمریکا با دو مدال طلا و برنز و آرون کوک تکواندوکار شاخص بریتانیایی و الاصل مولداوی.

در این گزارش آمده است: این تکواندوکار ایرانی مهارت های اسلحه واری دارد. او قد بلند است و پاهای بلندی دارد و به عنوان یکی از صاحب سبک ترین تکواندوکاران دنیا شناخته می شود. خدابخش در دور سوم رقابتهای گرند پری ۲۰۱۵ در منچستر مصدوم بود و نتوانست در فینال گرند پری به میزبانی مکزیکو سیتی شرکت کند.

رقبای این تکواندوکار ایرانی تکنیک ها و تاکتیک هایش شناخته اند و  او به رسانه ها گفته که مبارزاتی کاملا جدید در ریو به نمایش خواهد گذاشت.

در این گزارش از «آرون کوک» که به دلیل مشکلات قبل از المپیک ۲۰۱۲ تغییر تابعیت داد و اکنون هوگوی مولداوی را برتن می کند و سبک محتاطی در مبارزات خود دارد، «محمد لوتلو» که دوره قبل از سوی انگلیسی ها به «کوک» ترجیج داده شد و مدال برنز را کسب کرد، «آلبرت گان» روسی، «طاهر گولیک» از آلمان، «سیسه» از ساحل عاج و «استیون لوپز» آمریکایی به عنوان دیگر مدعیان کسب مدال طلای وزن ۸۰- کیلوگرم در المپیک ۲۰۱۶ نام برده است.

رقابتهای تکواندو در بازیهای المپیک ۱۷ تا ۳۰ مردادماه برگزار می شود که خدابخش ۲۹ مردادماه در اولین دیدار به مصاف «میگوئل فررا» از هندوراس خواهد رفت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید