www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۱ 1394/09/10

بجای گردهمایی داوران و ملاک انتخاب اعزام داورها ؛ آقایان کمی به فکر لیگ به گل نشسته کاراته باشید!

محمدعلی مردانی سرپرست دبیری فدراسیون و سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته که در عین حال مسئولیت یکی از سبکهای زیر مجموعه شیتوریو را برعهده دارد، حالا که بقول سید حسن طباطبایی (سرپرست فدراسیون) با “تایم” بیشتری در فدراسیون حضور دارد، بجای اینکه برای برگزاری لیگ فراموش شده کاراته “وقت” بگذارد و به فکر راه چاره […]

محمدعلی مردانی سرپرست دبیری فدراسیون و سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته که در عین حال مسئولیت یکی از سبکهای زیر مجموعه شیتوریو را برعهده دارد، حالا که بقول سید حسن طباطبایی (سرپرست فدراسیون) با “تایم” بیشتری در فدراسیون حضور دارد، بجای اینکه برای برگزاری لیگ فراموش شده کاراته “وقت” بگذارد و به فکر راه چاره باشد، گردهمایی داوری برگزار کرد و ظاهرا تصمیمات “مهمی!” را اتخاذ کرد!!

روابط عمومی فدراسیون کاراته که خبر برگزاری این جلسه “مهم” را روی خروجی سایت خود قرار داد، نوشت: اولين گردهمايي تعدادي از داوران جهاني و آسيايي كشور براي برنامه ريزي آينده داوري با حضور سيد حسن طباطبايي سرپرست فدراسيون كاراته، محمدعلي مرداني سرپرست دبيري، عشرت شاهمحمدي، نايب رئيس بانوان، احمد شقاقي نايب رئيس آقايان، هلن سپاهي سرپرست نايب رئيسي بانوان كميته داوران و تعدادي از داوران آسيايي و جهاني دو بخش مردان و زنان روز دوشنبه 9 آذر ماه در محل فدراسيون كاراته برگزار شد. بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون، در اين جلسه گزارشي از عملكرد داوران كشورمان توسط محمدعلي مرداني سرپرست كميته داوران ارائه شد. همچنين برخي از داوران حاضر در اين جلسه به بيان مشكلات اين بخش در زمينه هاي مختلف پرداختند. مقرر شد ملاك انتخاب و اعزام داوران بر اساس آئين نامه اين كميته تعيين گردد.

بدیهی است برگزاری چنین جلساتی در بخش های مختلف هر فدراسیون می تواند مفید و ثمربخش باشد، اما این جلسات باید بر اساس اولویت ها صورت پذیرد. بی تردید اولویت حال حاضر فدراسیون کاراته باید نحوه برگزاری مطلوب لیگ باشد، لیگی که پس از گذشت 9 ماه از سال هنوز استارت نخورده و طبق اعلام مسئول برگزاری آن قرار است هفته اول دی ماه کلید بخورد؛ یعنی درست در بحبوبه امتحانات مدارس و دانشگاهها!!

مسلما با این برنامه ریزی لیگ کاراته همانند سال گذشته به سال جدید کشیده خواهد شد و این با توجه به بسته شدن “سال مالی” شرکتها و موسسات می تواند تیم های صاحب اسپانسر را با مشکل مواجه کند و شرایط به گونه ای پیش برود که تیم ها قید حضور در لیگ را بزنند؛ کما اینکه این اتفاق در سالجاری هم رخ داده. براستی آقای مردانی آیا بهتر نبود بجای برگزاری “اولین گردهمایی داوران و ملاک های انتخاب برای اعزام های برون مرزی” جلسه ای با حضور کارشناسان برای لیگ به گل نشسته کاراته برگزار و فکر چاره می کردید؟ وقتی فدراسیون کاراته حداقل تا 9 ماه آینده مسابقه رسمی پیش رو ندارد، اصولا “گردهمایی داوران و ملاک انتخاب برای اعزام های برون مرزی” چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد؟

سرپرست، نایب رییس بانوان و آقایان فدراسیون کاراته بجای شرکت در این گردهمایی که می تواند یک جلسه “درون کمیته ای” باشد، بهتر است بفکر جلسات مهم تری باشند که خروجی اش برای کاراته مفید باشد. آقای طباطبایی بهتر است از سرپرست دبیری بخواهد با بررسی عملکرد همه کمیته های تحت فعالیت فدراسیون، بر نحوه فعالیت آنها نظارت بیشتری داشته باشد. آقای طباطبایی بهتر است از آقای مردانی بپرسد، چرا کمیته استعدادیابی فدراسیون هیچ تحرکی ندارد؟ چرا کمیته بین الملل در اعزام تیم های نمی تواند موفق عمل کند؟ چرا بحث آموزش و دانش افزایی برخلاف گذشته دیگر نمودی ندارد؟ کمیته مربیان چه وظایف را برعهده دارد و چقدر در عملیاتی کردن برنامه ها موفق بوده و آیا اصلا برنامه ای داشته که آن را عملیاتی کند؟! در بحث همگانی که وزارت ورزش هم نگاه جدی به آن دارد، فدراسیون چه گام هایی برداشته است و چه طرح هایی را پیاده کرده است؟ چرا سبک های آزاد کاراته که قرار بود فعالیتی دوچندان نسبت به قبل داشته باشد کمترین فعالیت و حرکتی را دارد؟ مسلما در فدراسیون کاراته “کارهای نکرده” زیادی وجود دارد و صرفا “زوم” شدن به مقوله داوری که البته مورد علاقه سرپرست دبیری فدراسیون است، نمی تواند همه دغدغه های فدراسیون عریض و طویل کاراته باشد.

باید دید قرار است گردهمایی های دیگری هم در فدراسیون کاراته تشکیل شود یا همه چیز فقط در بحث شیرین اعزام ها خلاصه خواهد شد؟!!

مجید علی نژاد

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید