www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۳۱ 1393/11/06

با شکست کاراته‌کای مطرح گرجی؛ پورشیب طلای لیگ جهانی را بر گردن آویخت/سمندر باز هم باخت!

اولین مرحله لیگ‌جهانی(کاراته وان) در سال 2015 که به میزبانی پاریس و با حضور 929 کاراته‌کا از 68 کشور برگزار شد، ذبیح‌اله‌ پورشیب نماینده تیم صدرای زیرآب، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. کاراته‌کای وزن 84-کیلوگرم تیم کشورمان مدال طلای نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته در سال 2015 را از آن خود کرد. به […]

اولین مرحله لیگ‌جهانی(کاراته وان) در سال 2015 که به میزبانی پاریس و با حضور 929 کاراته‌کا از 68 کشور برگزار شد، ذبیح‌اله‌ پورشیب نماینده تیم صدرای زیرآب، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

کاراته‌کای وزن 84-کیلوگرم تیم کشورمان مدال طلای نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته در سال 2015 را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار “رزم نیوز” ، اولین مرحله لیگ‌جهانی(کاراته وان) در سال 2015 که به میزبانی پاریس و با حضور 929 کاراته‌کا از 68 کشور برگزار شد، ذبیح‌اله‌ پورشیب نماینده تیم صدرای زیرآب، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

نماینده وزن 84-کیلوگرم کشورمان، کاراته‌كاهای قزاقستان(2-0)، انگلیس(6-0)، لهستان(5-4)، الجزایر(2-0) و “تزنوس” یونانی قهرمان اروپا(6-5) را شكست داد و به فینال رسید. او در بازی پایانی، “گوگیتا” گرجستانی دارنده 2 عنوان قهرمانی جهان را با حساب 3 بر صفر مغلوب کرد تا سال 2015 را با مدال طلا آغاز کند.

همچنین در وزن 84+كیلوگرم، ایمان سنچولی كاراته‌كاهای اسپانیا(8 بر صفر)، پرتغال(5-0)، اوكراین(8-0) را برد، اما در مقابل حریف آلمانی 4 بر صفر مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این مرحله، ابتدا نماینده هلند را 5 بر صفر و در ادامه، حریف فرانسوی را 11 بر 6 شكست داد و مدال برنز این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن 67- کیلوگرم، سعید احمدی پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان فرانسه(6-1)، آلمان(2-0) و اوکراین(8-3) را شکست داد. سپس برابر حریف فرانسوی(6-2) نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال شانس داشته باشد. احمدی در این گروه، نماینده فرانسه را (13-8) برد و در دومین مبارزه مقابل “تولار آقازاده” از آذربایجان(3-4) شکست خورد و نتوانست صاحب مدال شود.

امیر مهدی‌زاده دیگر نماینده تیم صدرای زیرآب در این پیکارها که در وزن 67-کیلوگرم به میدان رفت، حریفانی از روسیه(4-1)، آرژانتین(5-3)، اسپانیا(2-0) و مقدونیه(4-0) را مغلوب کرد، اما برابر کاراته کای مجارستانی(2-1) مغلوب شد و با توجه به اینکه حریف او نتوانست به فینال راه یابد، مهدی‌زاده هم موفق به تصاحب مدال نشد.

در همین وزن، حسین سمندر در نخستین دیدار برابر نماینده مقدونیه 3 بر 2 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. محمد شهریاری در وزن 60- كیلوگرم، مقابل حریف فرانسوی 8 بر صفر شكست خورد و حذف شد.

در وزن 75-كیلوگرم نیز ابراهیم حسن بیگی نماینده آرژانتین را 5 بر صفر برد و در ادامه 3 بر 2 از كاراته‌كای گرجستانی شکست را پذیرا شد و از دور مسابقات كنار رفت. در این وزن، آرش علی نژاد مقابل نماینده مراكش 5 بر یك مغلوب و حذف شد.

در بخش كاتای تیمی مردان، تیم منتخب تبریز متشكل از: احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو ابتدا نماینده اسپانیا را 5 بر صفر برد و سپس مقابل كویت 3 بر 2 نتیجه را واگذار كرد تا در جدول شانس مجدد حضور داشته باشد. در ادامه، ابتدا حریفی از اوكراین را 5 بر صفر مغلوب كرد و در برابر تیم ایتالیا 5 بر صفر شكست خورد و حذف شد، اما در بخش بانوان، فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر حریفی از اسلواکی 2 بر یک شکست خورد و حذف شد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.