www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۰۷ 1396/07/01

بازگشت شکوهمندانه ساکی به ژاپن این بار با UFC

گوکان ساکی اولین تجربه حضورش در UFC را با ناک اوت جشن گرفت!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رویداد UFC Fight Night 117 صبح شنبه ۱ مهر در سالن “سایتاما سوپر آرنا” شهر سایتاما ژاپن برگزار شد،این پنجمین میزبانی این شهر از رویدادهای یو اف سی بود.

تیتر اصلی این رویداد نبردی از دسته سنگین وزن ما بین اُوینس سنت پرو و یوشین اوکامی از ژاپن بود،مبارزه ای که سنت پرو در همان راند نخست خیلی سریع و پرقدرت به پایان رساند و اجازه قدرتنمایی به حریف ژاپنی نداد و با چوک Von Flue رقیبش را سابمیشن کرد.
در دیگر مبارزه مهم از دسته کاه وزن بانوان جسیکا آندراده با رای متحد داوران بر هموطنش کلودیا گادلا غلبه کرد.نمایشی زیبا از دو بانوی یو اف سی که تمام تلاش خود را برای پیروزی به نمایش گذاشتند و به قدری از جان خود مایه گذاشتند که چهره هر دو مبارز حین و پس از مبارزه خون آلود بود.

اما یک مبارزه از دسته نیمه سنگین وزن زیر ذره بین همه بود،مبارزه گوکان ساکی فایتر سابق K-1 و قهرمان اسبق دسته نیمه سنگین وزن GLORY که نخستین مبارزه اش در قفس UFC تجربه می کرد در برابر لوئیس هنریکه داسیلوا از برزیل.ساکی از ابتدای مبارزه فعالیت بسیاری از خود به نمایش گذاشت و با ضربات پیاپی و زیبای مشت و های کیک داسیلوا را اسیر خود کرده بود و ب همین دلیل در همان راند نخست انرژی زیاد از دست داد و در حالیکه کمی خسته به نظر می رسید با یک هوک سنگین چپ دا سیلوا را همچون درختی که به زمین می افتد به کف قفس انداخت و پیروز میدان شد.عملکرد خوب “تایسون ترکیه ای” باعث تشویق هوادران ژاپنی که از مدتها پیش او را به وسطه سالهایی که در ژاپن مبارزه می کرد به خوبی میشناختند شد.
اما نتایج کامل این رویداد به شرح زیر می باشد:

مبارزات مقدماتی:

ولترویت: دایچی آبه با رای متحد داوران بر هیون گیو لیم چیره شد.
ولترویت: شینشو آنزای هم به همین ترتیب بر لوک جومئو غلبه کرد.
کاه وزن بانوان: سیوری کوندو با رای غیر متحد داوران چان می جئون را مغلوب ساخت.
ولترویت: کیتا ناکامورا هم با امتیاز نزدیک و به سختی الکس مورنو را شکست داد.

مبارزات اصلی:

مگس وزن: یوسیر فورمیگا با سابمیشن (ریر نیکد چوک) در راند اول بر اولکا ساساکی پیروز شد.
پر وزن: تِروتو ایشیهارا بارای متحد داوران از سد رونالدو دای عبور کرد.
نیمه سنگین وزن: گوکان ساکی با ناک اوت (هوک چپ) در راند نخست لوئیس هنریکه داسیلوا را مغلوب ساخت.
سبک وزن: دونگ هیون کیم با ناک اوت (ضربات مشت) در راند اول بر تاکانوری گومی چیره شد.
کاه وزن بانوان: جسیکا آندراده با رای متحد داوران بر کلودیا گادلا فائق شد.
نیمه سنگین وزن: اُوینس سنت پرو با سابمیشن (چوک وُن فلو) در راند نخست یوشین اوکامی را از پیش رو برداشت.

در پایان مسابقات جایزه پنجاه هزار دلاری “مبارزه برتر شب” به مبارزه زیبای جسیکا آندراده و کلودیا گادلا رسید.جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” هم به گوکان ساکی تعلق یافت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید