www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۴۵ 1395/12/26

اولین گام علی اکبری در سال ۲۰۱۷

امیر علی اکبری نایب قهرمان مسابقات جایزه بزرگ سال گذشته RIZIN در اولین گام خود در سال ۲۰۱۷ به مصاف حریفی از برزیل خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، علی اکبری در تاریخ یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶ (۱۶ آوریل ۲۰۱۷) و در یک مبارزه ویژه به مصاف جرونیمو دوس سانتوس از برزیل خواهد رفت.

اما جرونیمو دوس سانتوس کیست؟
جرونیمو دوس سانتوس ملقب به “مون دراگون” فایتر ۳۶ ساله اهل باهیا برزیل است. فیزیک قوی و عضلات ورزیده و پرقدرت از جمله ویژی های او می باشد. با قد یک متر و نود سانتی متری هم قد و قواره امیر علی اکبری است ولی با وزن ۱۳۲/۵ کیلوگرم تقریبا برتری وزنی دوازده کیلویی نسبت به امیر دارد. از سال ۲۰۰۶ قدم به چرخه حرفه ای MMA گذاشته و اگر نگاهی به رکورد حرفه ای او بیاندازیم می بینیم که پنجاه و چهار مبارزه در کارنامه او دیده می شود. در این بین او ۳۹ پیروزی کسب کرده که از این تعداد ۲۵ پیروزی با ناک اوت و ۱۰ پیروزی با سابمیشن به دست آمده، از طرفی ۱۷ شکست نیز در سوابق او دیده می شود. در سال گذشته او چهار مبارزه انجام داده که در سه مبارزه پیروز و در یکی مغلوب شده است.

نکته مهم دیگر درباره حریف علی اکبری این است که دوس سانتوس در سال ۲۰۱۲ با UFC قرارداد بسته بود و طبق توافق طرفین قرار بود در رویداد UFC 153 ریودوژانیرو برزیل با گابریل گونزاگا مبارزه کند ولی نتایج آزمایشات پزشکی پیش از مسابقات حاکی از ابتلای او به بیماری هپاتیت ب بود به همین دلیل او هیچ گاه فرصت مبارزه در قفس UFC را پیدا نکرد هر چند خود او بعدها اعلام کرد که از بند این بیماری رهایی یافته است.

دوس سانتوس بیشتر مبارزاتش را در کشورش انجام داده و اخیرا هم در روسیه مبارزاتی انجام داده و این نخستین مبارزه او برای RIZIN می باشد.

اما امیر علی اکبری:
امیر علی اکبری نایب قهرمان تورنمنت وزن آزاد جایزه بزرگ RIZIN در سال گذشته است. او تا فینال رقبای خود را یکی پس از دیگری شکست داد ولی در گام آخر و در برابر اسطوره ای به نام میرکو کروکاپ تن به شکست داد. او از سال گذشته و مبارزات قبلی درسهای خوبی آموخته و تجربه بیشتری نسبت به سال قبل اندوخته و با کوله بار بیشتری راهی این مبارزه خواهد شد. امیر ۲۹ ساله است و هفت سال جوانتر از حریف برزیلی خود، فاکتور جوانی می تواند عامل موثر و خوبی برای او باشد. از طرفی تجربه مبارزه سال گذشته در ژاپن و آشنایی با جو این مسابقات می تواند کمک دیگری برای امیر باشد. علی اکبری در کمپ AKA تایلند تمرینات سختی را پشت سر گذاشته و خود برای حضور دوباره در رینگ مسابقات لحظه شماری میکند.

رویداد RIZIN FF 2017 روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶ (۱۶ آوریل ۲۰۱۷) و در سالن “یوکوهاما آرنا” شهر یوکوهاما ژاپن برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار