www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۰۵ 1394/02/15

اولین رنکینگ پاراتکواندو؛ سه ایرانی در صدر کلاس‌های مختلف قرار گرفتند

فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین مرتبه اقدام به انتشار رده‌بندی بهترین‌های پاراتکواندو جهان کرد که سه ایرانی در اوزان و کلاس‌های مختلف در صدر ایستادند. به گزارش “رزم نیوز” ، این رده‌بندی، ورزشکاران در ۵ کلاس مختلف و ۱۵ وزن طبقه بندی شده‌ که در مجموع ۹۷ تکواندوکار در آن قرارگرفته‌اند. در این رده‌‎بندی مهدی پوررهنما، اصغر […]

فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین مرتبه اقدام به انتشار رده‌بندی بهترین‌های پاراتکواندو جهان کرد که سه ایرانی در اوزان و کلاس‌های مختلف در صدر ایستادند.

به گزارش “رزم نیوز” ، این رده‌بندی، ورزشکاران در ۵ کلاس مختلف و ۱۵ وزن طبقه بندی شده‌ که در مجموع ۹۷ تکواندوکار در آن قرارگرفته‌اند. در این رده‌‎بندی مهدی پوررهنما، اصغر عزيزی و محمود جعفرزاده در بین تکواندوکاران ایران بهترین جایگاه را در اختیار دارند و نفرات اول اوزان خود هستند.

فدراسیون جهانی در تلاش است با ارائه این رده‌بندی ضمن ایجاد انگیزه برای گسترش هرچه بیشتر تکواندو در بین معلولان، بهترین‌ها پارالمپیک راه پیدا کنند.

بر همین اساس در كلاس ۴۴ و در  وزن ۷۵- كيلوگرم مهدی پوررهنما از ايران و «چليك» از تركيه با ۴۰ امتياز، مشترکا در صدر قرار دارند. «علی محمد المهری» از امارات و «ياسين تودوغان» از تركيه با ۲۴ امتياز دوم هستند و مکان سوم این بخش هم مشترکا به «ارون شاكيا» از نپال، محمد جعفرزاده از ايران، «جريجيو كوپوف» از روسيه و “فتيح چليك» از تركيه با ۱۴.۴ امتياز اختصاص دارد.

در همین کلاس و وزن وزن ۷۵+ كيلوگرم  اصغر عزيزي از ايران و «ماگومد موگودف» از روسيه با ۴۰ امتياز بالاترین رتبه را دارند. «مايكل پالواك» از لهستان با ۲۴ امتياز و «كاربين استاسی» از امريكا با ۱۷.۲ امتياز دوم و سوم هستند.

در كلاس ۴۲ و در وزن ۶۱- كيلوگرم «شنيباير باتباير” از مغولستان و «مهمت سامي” از تركيه با ۴۰ امتياز به طور مشترک صدرنشین هستند.  سعيد صادقيان‌پور از ايران و «اوگنی علی فرنكو” از روسيه با ۲۴ امتياز خانه دوم را به خود اختصاص داده و احمد نريمانی از ايران، «سانجابرك موهتروف» از ازبكستان، «انار حسينف» از آذربايجان و «والديسالو” از روسيه نیز با امتیاز مشابه ۱۴.۴ سوم هستند.

در همین کلاس و وزن ۷۵- كيلوگرم محمود جعفرزاده از ايران و «ناجيت ميلمف» از آذربايجان با ۴۰ امتياز صدرنشین هستند. «دامين كوبايك» از لهستان با ۲۴ امتياز و «لاكمان» از روسيه با ۱۴.۴ امتياز دوم و سوم هستند.

اعضای تیم ملی پاراتکواندو ایران در سایر کلاس‌ها و همچنین در بخش بانوان نماینده‌ای ندارند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید