www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۰۰ 1394/03/10

انگیزه درونی و بیرونی و مبارزه با “من” در تکواندو

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:  فارس: جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در واکنش به […]

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:

 فارس: جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در واکنش به انتقاد‌های سرمربی تیم دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه داوری روز جمعه مصیبت بزرگی برای کاراته ایران است، گفت: بنا به درخواست رئیس فدراسیون و مربیان تیم‌های دانشگاه آزاد و آذر نوین خودرو بنده قضاوت دیدار این دو تیم را روز جمعه برعهده گرفتم. اینکه صافی سرمربی تیم دانشگاه آزاد مدعی شده بنده نباید در چهار دیدار قضاوت می‌کردم اصلا ادعای منطقی نیست، چرا که هیچ کجای قانون داوری چنین چیزی ثبت نشده است که یک داور حق قضاوت در چهار دیدار پیاپی را ندارد. سوال من از صافی این است که چطور سال‌‌های گذشته عنوان قهرمانی را با قضاوت همین داوران کسب کردند و هیچ اعتراضی نداشتند اما حالا به نحوه قضاوت داوران اعتراض دارند؟ به هر حال به صافی حق می‌دهم چرا که او باید پاسخگوی شکست خود در سوپر لیگ باشد، چرا که باشگاه‌ امکانات خوبی را برای این تیم در نظر گرفته و حالا باید با این جنجال ها اتفاقات فصل را توجیه کند. صافی باید در طول مدت مربیگری اش حتماً یکبار بصورت کامل قوانین داوری را مطالعه می کرد و شاید این کمک کند که حداقل قوانین داوری را یاد بگیرد. ما در هیچ کجای قوانین داوری، الزامی به چرخش پنل داوری نداریم و فقط در صورت صلاحدید کمیته داوران، این چرخش امکان پذیر است.

ایسنا: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید بر این که نگاه مسئولان باید به تکواندو تغییر کند، می گوید: برای یک ورزشکار یک انگیزه درونی و یک انگیزه بیرونی وجود دارد. این انگیزه بیرونی تامین نیاز مالی ورزشکار است. با توجه به افتخاری که ملی پوشان کسب کردند انتظار بیشتری برای تجلیل دارند. امسال سالی سخت برای تکواندو‌کاران است و نگاه ویژه تری را از سوی مسئولان ورزش کشور نیاز داریم.

با اعلام بی‍ژن مقانلو، محمد کاظمی، آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، سروش احمدی، علی پاکدین، فرزاد ذوالقدری، مسعود حجی‌زواره، سیدمحمد رفیعی، مهرداد نورمحمدی، فرزاد عبداللهی، مهدی خدابخشی، امید عمیدی و مرتضی شیری و سجاد مردانی تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی هستند که به دلیل مصدومیت مردانی و اسبقی این دو نفر در اردو حضور ندارند.

ایسنا: تیم ملی کاتای کاراته ایران که در قالب تیم شهرداری در بازی های لیگ جهانی برزیل 2015 در شهر سائوپائولو حاضر شده، به اولین مدال خود دست یافت. آرمین روشنی” در این بخش از رقابت ها با پشت سر گذاشتن حریفان قدرتمند خود به دیدار نیمه نهایی راه یافت و در حالی که کاملاً از حریف برزیلی خود سر بود، با توجه به گرایش داوران به سمت بازیکن کشور میزبان، بازی را به وی واگذار کرد. روشنی در بخش شانس مجدد موفق شد، حریفی از پرو را شکست داده و به مدال برنز این رقابت ها دست یابد. اوج کار روشنی در این بازی ها در دور سوم بود که توانست با پیروزی قاطع چهار بر یک مقابل نماینده کشور مالزی که دارنده مدال طلای بازی های آسیایی، قهرمانی جهان و آسیا بود وی را از دور رقابت ها حذف کند. رقابت های کاتای تیمی این دوره از رقابت ها نیز فردا برگزار خواهد شد و تیم ایران در این بخش با ترکیب، احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو حضور خواهد داشت.

فدراسیون تکواندو: تاریخ قطعی و نهایی برگزاری چهار دوره مسابقات گرندپری مشخص شد تا بهترین تکواندوکاران هر وزن برای کسب 200 امتیاز المپیک از اواخر مرداد ماه، مبارزات خود را آغاز کنند. سه مرحله مقدماتی رقابت های گرندپری به ترتیب در کشورهای روسیه، ترکیه و انگلیس پیگیری می‌شود که سقف امتیاز در هر مرحله 40 است. در مسابقات مقدماتی که G4 است، تنها 31 تکواندوکار برتر رنکینک المپیک مجاز به حضور هستند و میزبان نیز یک سهمیه خواهد داشت که 40 امتیاز به نفر اول، 24 امتیاز به نفر دوم و 14.4 امتیاز به نفرات سوم تعلق خواهد گرفت.

اولین مرحله مسابقات گرند پری در سال 2015، 23 تا 25 مردادماه در “مسکو” روسیه برگزار می شود. میزبان دومین مرحله این رقابت ها، “سامسون” ترکیه است که از تاریخ 27 شهریورماه به مدت دو روز پذیرای بهترین های تکواندوی جهان است و سومین مرحله مسابقات گرندپری، همانند سال گذشته به میزبانی “منچستر” انگلیس برپا می شود که تاریخ برگزاری این مسابقات 24 تا 26 مهرماه برنامه‌ریزی شده است. اما در مرحله فینال این مسابقات، 8 تکواندوکار برتر هر وزن مجاز به حضور هستند که نفر اول 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه خواهند کرد. مدال برنز مشترک در مرحله فینال رقابتها توزیع نمی‌شود و تنها یک نفر بر سکوی سومی می‌ایستد. مکزیکی‌ها که در سال 2014 نیز میزبانی فینال این مسابقات را عهده‌دار بودند، این دوره نیز 17 و 18 آذرماه، شهر “مکزیکوسیتی” را به عنوان محل برگزاری مسابقات انتخاب کردند.

در پایان مرحله فینال گرندپری، ماراتن 4 ساله کسب سهمیه المپیک به پایان می‌رسد و فدراسیون جهانی تکواندو نفرات اول تا ششم رنکینگ المپیک را اعلام خواهد کرد تا سهمیه المپیکی هر کشور مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: پنجمین دوره رقابتهای قهرمانی كشور پیشكسوتان 22 خرداد ماه در سالن شهید افراسیابی تهران و در 2 بخش كاتا و كومیته انفرادی در 4 رده سنی برگزار می شود. این رقابتها در 4 رده سنی(35 تا 40 سال)، (40 تا 45 سال)، (45 تا 50 سال) و (50 سال به بالا) خواهد بود و مسابقات كومیته هم در سه وزن 70-، 80- و 80+كیلوگرم و با حداكثر یك كیلوگرم ارفاق وزن انجام می شود.

ایرنا: سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو با تاکید براینکه همواره با واژه من و تک محوری مبارزه خواهد کرد، گفت: قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی امسال با پیکارهای جهانی 2011 قابل مقایسه نیست. مسابقات جهانی روسیه در سال 2015 با پیکارهای 2011 که ایران در آن قهرمان شد قابل مقابسه نیست، چراکه سال 2011 سهمیه المپیکی در کار نبود. از 8 مدال طلایی که در جهانی روسیه در بخش مردان توزیع شد 3 مدال طلا به ایران رسید و 5 طلای دیگر بین 5 کشور تقسیم شد که این مساله توان تیم ملی ایران را به اثبات رساند.

وی در خصوص پیش بینی خود از المپیک 2016 ریودوژانیرو گفت : اهل پیش بینی و قول دادن نیستم اما حتما در ریو بهتر از لندن هستیم. البته رسیدن به المپیک امسال همانند یک شطرنج است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید