www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۰۸ 1396/10/11

انتشار داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای سال ۲۰۱۸

همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مباره با دوپینگ(نادو) ، ترجمه تازه ترین لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از  پایگاه خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، غلامرضا نوروزی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل نادو با اعلام این خبر افزود: مانند سنوات گذشته همزمان با آغاز سال نو میلادی، لیست به روز شده داروهای ممنوعه وادا را منتشر کردیم تا تمامی ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران ورزش اطلاعات لازم را در خصوص مواد نیروزا داشته باشند و خدای ناکرده ورزشکاری  به پدیده شوم دوپینگ و پیامدهای بعدی آن گرفتار نشود.

نوروزی با بیان اینکه در بحث مبارزه با دوپینگ اولویت بر آموزش و اطلاع رسانی است، گفت: در این راستا از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی (www.ifsm.ir)، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (www.iranado.ir) و همچنین به صورت چاپی این لیست و دیگر اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار گرفت و علاوه بر آن از طریق رسانه ها دیداری، شنیداری، نوشتاری و خبرگزاری ها نیز اطلاع رسانی لازم را انجام می دهیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: امسال ازجمله بخش های این بسته آموزش گسترده، انتشار پوستری تحت عنوان ۱۰ گانه دوپینگ و همچنین لیستی متشکل از داروهای ممنوعه و مجاز برای ورزشکاران است که بسیار کاربردی بوده و ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش با مطالعه این پوستر و کارت جیبی، اطلاعات لازم را به دست می آورند.

نوروزی یادآور شد: متخصصان فدراسیون پزشکی ورزشی و و نادو همواره این آمادگی را دارند که علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای بخش های مختلف ورزش کشور، به صورت حضوری و تلفنی مشاوره تخصصی به تمامی ورزشکاران و قهرمانان عزیز ارائه کنند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.