www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۰ 1395/02/15

امین ترابی: تیم ملی را برای موفقیت در ریو حمایت کنید

علاقمندان به تکواندو بدون شک یک نام را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. مجید امین ترابی قهرمان دیروز و هنرمند امروز روزگاری یکی از بهترین سنگین وزنهای تکواندو ایران بود. مردی که دهه 70 و کسب مدالهای طلای دانشجویان جهان و نقره قهرمانی آسیا را به شایستگی به گردن آویخت. وی بعد از خداحافظی از دنیای […]

علاقمندان به تکواندو بدون شک یک نام را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. مجید امین ترابی قهرمان دیروز و هنرمند امروز روزگاری یکی از بهترین سنگین وزنهای تکواندو ایران بود. مردی که دهه 70 و کسب مدالهای طلای دانشجویان جهان و نقره قهرمانی آسیا را به شایستگی به گردن آویخت. وی بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی ، وارد دنیای هنر شد و با خواندن آلبومی به افتخار طلای هادی ساعی در المپیک 2004 آتن به شهرت بیشتری دست يافت.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، با امین ترابی که با وجود مشغله زیاد هنوز زمانی را به تمرین تکواندو اختصاص می دهد دقایقی کوتاه به گفتگو نشستیم:

ریو میدان نتیجه گیری است
امین ترابی گفت: بازیهای المپیک به نوعی فینال چهار سال زحمت و تلاش اهالی یک رشته ورزشی است و من از همه خانواده پرافتخار تکواندو ایران می خواهم حمایت کنند تا این رشته در ریو ۲۰۱۶ به نتایج مطلوب دست پیدا کند. تیم ملی تکواندو ایران در دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی در رقابتهای مختلف کسب کرده ، با دو قهرمانی متوالی در آسیا و کسب عنوان نخست رقابتهای جهانی معتقدم ایران قطب نخست تکواندو جهان است و جای کره جنوبی را گرفته است.

از لیون 2000 تا ریو 2016
سرگروه پیشین تیم ملی تکواندو ادامه داد:در طول سالهای متمادی مربیان و تکواندوکاران زیادی برای رسیدن به این جایگاه در تکواندو کشورمان زحمت کشیده اند. از سال ۹۶ که ایران با هفت مدال رنگارنگ نایب قهرمان آسیا شد و پس از آن نایب قهرمانی جهان در هنگ کنگ و قهرمانی جهان در لیون فرانسه تا کنون تلاشهای زیادی صورت گرفته تا این تکواندو اکنون با چنین جوانان شایسته ای به قدرت اول تکواندو جهان تبدیل شده است.

Tek 1شانس کسب سه طلا
قهرمان سابق دانشجویان جهان با بیان اینکه از تکواندو دور نیست گفت: در کنار کارهای هنری کار آموزش دارم و با مربیان تیم ملی ارتباط داشته و از مسیر دشواری که در دو سال گذشته برای کسب سهمیه های المپیک طی شده آگاهی کامل دارم و به همین دلیل است که معتقدم هر سه نماینده کشورمان شانس کسب مدال طلا در ریو را دارم.

نقطه قوت تیم ملی تکواندو
امین ترابی نقطه قوت تیم ملی تکواندو ایران را کادر فنی این تیم عنوان داشت و افزود: مقانلو و بی باک بزرگترین میدانهای تکواندو را به عنوان تکواندوکار تجربه کرده اند و این خیلی مهم است که یک مربی بزرگ تیم ملی را که تکواندکاران عنوان دار جهانی و آسیایی را در ترکیب دارد ، هدایت کند. هر دو مربی تیم ملی با وجود جوانی تجربه بالایی دارند و این موضوع برای تیم ملی یک نعمت است. من سالها با مقانلو در تیم ملی بوده  و شناخت کاملی از او دارم. بیژن مقانلو برگ برنده تیم ملی است. بیژن یک مربی حرفه است که برنامه های بسیار خوبی برای موفقیت تیم ملی داشته و با اعضای تیم ملی نیز هماهنگی بالایی دارد.

تجربه مداح را نادیده نگیریم
وی به پیشرفت تکواندو بانوان هم اشاره کرد و گفت: تکواندو بانوان در طول چند سال اخیر رشد خوبی داشته و بانوان ایارن نتایج خوبی در مسابقات جهانی روسیه کسب کردند. خانم مینو مداح زحمات زیادی برای این تیم کشیدند و تجربه خوبی دارند و باید از این تجربه به خوبی استفاده شود. تیم بانوان را تنها نگذاریم و باید حمایت کنیم تا در بازیهای ریو نتایج خوبی کسب کنیم. تمام پیشکسوتان ، قهرمانان و مسئولان فدراسیون کمک کنند تا پیشرفت بانوان تداوم داشته باشد.

حاشیه سازی ممنوع
نایب قهرمان سال ۹۶ آسیا در خصوص پیش بینی خود از نتایج تیم ملی در المپیک گفت: المپیک میدان بزرگ و با اهمیتی است که عوامل مختلفی برای کسب مدال طلا در آن تاثیرگذار است. عاشورزاده ، خدابخشی و مردانی از بهترین های دنیا هستند و شرایط فنی کسب مدال طلا را دارند و اگر در این سه ماه باقی مانده شرایط خوبی برای ملی پوشان فراهم شود رسیدن به این سه مدال دور از دسترس نیست.
امین ترابی ادامه داد : سال گذشته تیم ملی حاشیه های زیادی را بعد از عنوان نایب قهرمانی جام جهانی تجربه کرد. بیژن مقانلو مربی صبوری است که روحیه بالایی دارد و دوری از حاشیه یکی از پارامترهای مهم اوست. ولی شرایط را به سمتی بردند که او باید جواب برخی انتقادات بی اساس را می داد.
وی در پایان گفت: تکواندو آماده میدان بزرگی چون المپیک می شود و اکنون زمان انتقاد نیست. موفقیت تکواندو در ریو باعث خوشحالی همه مردم شریف ایران و افتخار آن متعلق به همه اعضایخانواده تکواندوست. من امیدوارم همه از تیم ملی کمک کنند با روحیه دادن به این جوانان شرایط رسیدن به مدالهای با ارزش تکواندو را فراهم کنند.

Tek 2آرنیکا قهرمان
طی چند روز گذشته تولد یک سالگی تنها دخترم بود که خیلی از دوستان بخصوص ملی پوشان و مربیان تیم ، بیژن مقانلو عزیز و مهدی بی باک تبریک گفتند و از دوستانی هم که خبر نداشتند عذرخواهی می کنم لطف کرد بعد از اطلاع تبریک گفتند. نکته جالب اینکه مادرم از آرنیکا به عنوان قهرمان یاد کرده و عزیزانی که از من سئوال می کنند که دخترم در رشته تکواندو فعالیت می کند يا خیر باید بگویم که از الان نمی تونم چیزی بگویم ولی او در کنار هر رشته ورزشی که علاقمند باشد حتما تکواندو را دنبال می کند.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید