www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۲ 1397/06/01

امیر محمد بخشی نقره گرفت/ کسب بیست و پنجمین مدال کاروان ایران

تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در مبارزه نهایی برابر بهترین تکواندوکار جهان باخت و ‌به نشان نقره هجدهمین دوره بازیهای آسیایی دست یافت.این بیست و پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امیر محمد بخشی که دو ماه قبل مدال طلای قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، در مبارزه پایانی ‌وزن ۶۷- کیلوگرم رقابتهای تکواندو بازیهای  آسیایی برابر «دای هون لی» نفر نخست رنکینگ جهان، دارنده سه طلای جهان ‌و بهترین تکواندوکار حال حاضر دنیا یک مبارزه نزدیک را به نمایش گذاشت و در نهایت ۱۲ بر ۱۰ باخت و نقره گرفت.

بخشی بعد از یک دور استراحت، در مبارزه نخست خود رقیب ازبکستانی را شکست داد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی «هوانگ» از چین تایپه را بعد از تساوی ۱۳ بر ۱۳ در امتیاز طلایی شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله «ابوغاش» دارنده مدال طلای المپیک از اردن را ۱۰ بر ۸ از پیش و برداشت ‌وبه فینال رسید.

مبارزات تکواندو به پایان رسید و تیم ایران با دو طلای میرهاشم حسینی و سعید رجبی سه نقره کورش بختیار ، مرجان سلحشوری و امیر محمدبخشی و دو برنز ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده به کار خود پایان داد.

 ناهید کیانی هم ظهر امروز موفق شد در وزن ۴۹- کیلوگرم یک مدال برنز کسب کند. الهه شیدایی، ملیکا میرحسینی، پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل و مهدی خدابخش نیز حذف شدند.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی اندونزی در جاکارتا جریان دارد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.