www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۲۰ 1396/09/12

امتناع موی تای کار ایران از مبارزه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی

سعید اکوامپور قهرمان سنگین وزن جوانان ٢٠١٧ جهان در حمایت از جوانان مظلوم فلسطین از حضور در مسابقه فینال تورنمت کاپ آزاد موی تای آنتالیا مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی امتناع کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سعید اکوامپور دارنده نشان مسابقات قهرمانی جوانان جهان ٢٠١٧ در حالی در دسته سنگین وزن این رقابتها ثبت نام کرد که در سمت مقابل این جدول ورزشکار ملی پوش رژیم اشغالگر قدس حضور داشت.

علی رغم نمایش خیره کننده سعید در دیدار نیمه نهایی و ناک اوت نماینده تیم ملی ترکیه و راهیابی او به دیدار پایانی، رقیب اسراییلی بدون هیچ زحمتی با قرعه استراحت به راحتی راهی دیدار فینال شد و در دیدار نهایی هم بدون هیچ زحمتی به مدال طلا دست یافت.

با توجه به اینکه مسابقات کاپ آزاد آنتالیا جزو بازیهای رسمی فدراسیون جهانی موی تای IFMA است و همچنین شناخته بودن این قهرمان جهان برای سایر رقبا و همچنین ناظر فدراسیون جهانی ،احتمال اعتراض رسمی فدراسیون موی تای رژیم اشغالگر قدس و درخواست محرومیت برای سعید اکوامپور بسیار بالاست.

نظر به همه این احتمالات و ضریب بالای ریسک محرومیت از حضور در رقابتهای جهانی ٢٠١٨ ، اکوامپور حتی از رفتن روی سکو نیز خودداری کرد تا اینگونه سهم خود را در حمایت از هم سن و سالان خود در فلسطین اشغالی ادا کرده باشد.

بی تردید شجاعت و ایثار این استعداد بلامنازع سنگین وزن موی تای جهان و چشم پوشی از خواسته های شخصی و در خطر انداختن آینده ورزشی اش برای همیشه در حافظه تاریخی موی تای ایران ثبت و ضبط خواهد شد.

 

آخرین اخبار