www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۳ 1396/05/05

الهامی: هدفم رسیدن به بالاترین سطح MMA است

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته در گفتگو با رزم آور از انگیزه خودی برای ورود به دنیای قفس می گوید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پس از حضور درخشان امیر علی اکبری کشتی گیر سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دنیای MMA و همچنین خبر حضور جواد محجوب ملی پوش سابق تیم ملی جودو در تمرینات MMA اکنون نوبت به مازیار الهامی کاپیتان و ملی پوش سابق تیم ملی کاراته ایران رسید که گام در دنیای هنرهای رزمی ترکیبی بگذارد. الهامی که دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان در سال ۲۰۱۲ است و حدود ۱۴ سال عضو تیم ملی کاراته بوده پس از جدایی از این ورزش اکنون به MMA روی آورده لذا این بهانه ای خوبی بود تا سراغ او برویم و از اهداف و برنامه هایش در مسیر جدیدی که در آن گام گذاشته جویا شویم.

رزم آور: لطفا از آخرین وضعیتت برایمان بگو. کجایید و مشغول چه کاری هستید؟

مازیار الهامی: حدود دو سالی می شود که از کاراته دور شدم و پس از آن به MMA رو آوردم. زیر نظر آقایان علیرضا استکی و احسان روزبهانی تمرینات بوکس را انجام می دهم و زیر نظر استاد جمشید هرمزی تمرینات کیک بوکسینگ را پیگیری می کنم و زیر نظر سایر اساتید تمرینات گراپلینگم را نیز انجام می دهم.

چه شد که تصمیم گرفتی به سمت MMA بروی؟

– این ورزش امروز یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیا هست. کشورهایی مانند امریکا، چین، ژاپن و روسیه سرمایه گذاری بسیاری در این ورزش کرده اند. این یک تجربه جدید است خب به نظرم ورزشکارانی با شرایط من که سابقه مدال آوری در سطح آسیا و جهان را دارند هم می توانند در سطوح بالا مبارزه کنند و هم از نظر مالی تامین شوند البته به شرطی که منیجر و اسپانسر خوب هم داشته باشند. از طرفی هنوز می خواهم در ورزش های رزمی چیزهای جدیدی یاد بگیرم و علاقه بسیاری به آن دارم.

انگیزه مالی تا چه حدی در ورود تو به MMA نقش داشت؟

– می توانم بگویم پنجاه درصد. چون ورزش حرفه ای هزینه بسیاری دارد و فعالیت در چنین سطحی نیازمند داشتن اسپانسر و حمایت مالی بسیاری است. برای مثال رسیدن به سطح آمادگی، کاهش وزن و… نیازمند استفاده از مکمل های غذایی و سایر زیرساخت هاست که بدون تامین شدن منابع مالی امکان پذیر نیست. انگیزه مالی نیمی از قضیه است و نیم دیگر آن هیجانی است که این مسابقات دارد.

تا به امروز چند مبارزه MMA انجام دادید؟

– دو مبارزه آماتور در روسیه انجام دادم که خدا رو شکر توانستم هر دو مبارزه را با ناک اوت پیروز شوم.

مبارزه بعدی شما کی است؟

– به امید خدا دو هفته دیگر در تاجیکستان یک مبارزه حرفه ای دارم که امیدوارم بتوانم دست پر از آنجا برگردم.

از نظر آمادگی در چه سطحی هستی؟

– شکر خدا در حال آماده سازی هستم، هنوز حدود ۴ کیلو اضافه وزن دارم که باید با کم کردن آن خودم را به شرایط مسابقه برسانم.

هدف و نشانی که مازیار الهامی در راه جدیدش تعیین کرده چیست؟

– من در کاراته مدال آسیایی و جهانی گرفتم و اکنون در MMA هدفم رسیدن به بالاترین سطح ممکن این رقابت ها و بالا بردن پرچم کشورم است.

سبک مبارزه کدام یک از فایترهای بزرگ MMA را می پسندی؟

– من سبک مبارزه جان جونز امریکایی رو خیلی دوست دارم. خیلی خوب و هوشمندانه مبارزه می کند. هم ضربات دست خوبی دارد و هم ضربات پا را خوب می زند و از طرفی در خاک هم بسیار خوب عمل می کند البته او در وزن بالا مبارزه می کند.

در آخر اگر مطلبی باقی مانده و یا پیامی دارید بفرمایید.

– در آخر از جامعه کاراته می خواهم من را از خودشان بدانند و از من حمایت کنند تا بتوانم به عنوان یک فایتر کاراته کا وارد مبارزات MMA شوم. من هر جا که باشم دلم با کاراته است چون هر چه دارم از کاراته است، از تمامی کسانی که برایم زحمت کشیدند چه خانواده و آشنایان چه دوستان و مربیان مخصوصا آقای هرمزی کمال تشکر را دارم و ممنون از شما که این فرصت را به من دادید.

آخرین اخبار