www.khabarrazmavar.ir

چه کسی باید تکلیف را مشخص کند؟

شناسه خبر : ۰۹:۴۲ 1395/05/17

افزایش ابهامات در کاراته با تصمیم وزارت ورزش/ بلاتکلیفی زجرآور!

وزارت ورزش و جوانان در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کاراته به دلیل آنچه شائبه در تایید صلاحیت تعدادی از کاندیداها عنوان شده خبر از تعویق انتخابات داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در حالی که قرار بود مجمع انتخابات فدراسیون کاراته روز دوشنبه ۱۱ مرداد در محل آکادمی المپیک تشکیل و تکلیف رئیس این فدراسیون برای چهار سال آینده مشخص شود، وزارت ورزش و جوانان با صدور اطلاعیه ای خبر از تعویق این انتخابات داد.

در متن این اطلاعیه آمد بود: «نظر به اظهار نظر برخی نهادهای رسمی کشور مبنی بر وجود شائبه در تایید صلاحیت تعدادی از کاندیداهای ثبت نام شده در فدراسیون کاراته وضرورت تکمیل مراحل بازرسی و دریافت تایید کتبی صلاحیت ازسوی نهادهای ذیربط، اعلام می دارد مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته در روز یازدهم مردادماه برگزار نخواد ش.»

نکته اصلی در این زمینه اعلام نام اسامی هر ۲۷ کاندیدای ثبت نامی به عنوات تایید صلاحیت شده ها از سوی وزارت ورزش است. اینکه چه اتفاقی افتاده که وزارت ورزش  وجود شائبه در برخی افراد تایید شده را دلیل لغو مجو عنوان می کند مشخص نیست؟ مگر وزارت ورزش در زمان اعلام اسامی از مراجع ذیصلاح استعلام های لازم را دریافت نکرده بود؟ با انتشار این اطلاعیه مسئولان وزارت به صورت رسمی اعلام کردند که قبل از تکمیل فرایند کار، اقدام به تایید صلاحیت برخی افراد خاص کرده اند.

کاراته سالهاست از نداشتن وحدت رویه در مدیریت خود لطمه می خورد و متاسفانه مسئولان ورزش هم در این بین با تصمیمات غیر منطقی و به دور از کارشناسی نه تنها به سمت اصلاح امور حرکت نکردند که بیشتر به حاشیه ها دامن زدند. سمت و سوی حرکت ها به سمت افرادی خاص که خود حاشیه آفرین هستند تا حاشیه زدا، کاراته را به ورطه اختلافات درونی سوق داده است.

اینکه چگونه می شود وزارت ورزش برگزاری مجمع را به دلیل تکمیل نشدن فرایند تایید صلاحیت فردی خاص به تعویق می اندازد سئوالی است که ذهن اهالی کاراته را مشغول کرده است؟ آیا کنار گذاشتن فردی که برای حضور در انتخابات مشکل دارد تا این اندازه سخت و نشدنی بود؟

اما آنچه که بیش از به تعویق افتادن مجمع به چشم آمد، حواشی بود که روزهای منتهی به برگزاری مجمع اوج و شدت گرفته بود. بواقع حواشی بوجود آمده بار دیگر نشان داد آنهایی که داعیه اعتلای کاراته را دارند، دلسوزی ظاهری داشته و در باطن برای نگاهداری امور در چنبره خود حاضرند دست به هر کاری بزنند، حتی به قیمت بلاتکلیف ماندن رشته ای که هزاران طرفدار دارد و جزو مدعیان رقابتهای آسیایی و جهانی است.

سید حسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته باوجود اینکه از این خانواده نیست و آشنایی چندانی با این خانواده ندارد، اما چندی پیش به نکته مهمی اشاره کرد که در آن زمان خیلی مورد توجه قرار نگرفت؛ اینکه کاراته به نوعی اسیر مافیای درون است. جو سازی ایجاد شده در رسانه ها و فضای مجازی که به تخریب ها وتهمت در مسیر حمایت از کاندیدهای خاص کشیده شده بود دقیقا ثابت کرد حرفهای چندی پیش سرپرست جوان فدراسیون با واقعیت امروز کاراته مطابقت دارد.

اکنون که مجمع انتخابات به تعویق افتاده و احتمال دارد حتی تا پایان مسابقات جهانی اتریش (آبان ماه) وضعیت فعلی ماندگار باشد، سرپرست فدراسیون کاراته بهترین فرصت را دارد تا با سیاستی منطقی آغازگر مبارزه با این مافیا باشد و آب رفته را به جوی برگرداند و این می تواند بزرگترین و شیرین ترین دستاورد انتخاباتی باشد که ناتمام ماند!

محمد بیرامی – خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید